ŠVD: Poslední tři měsíce….

Rubrika: Chodí do škol(k)y, Vzdělání

Březen za kamna vlezem, duben ještě tam budem… Jarní prázdniny už mají za sebou všechny děti a venku to vypadá na Vánoce. Právě u nás tak sněží, že se mi opravdu chce zalézt za kamna a nevylézt, dokud nebude opravdu jaro a to nejen podle kalendáře. Ani se nechce věřit, že za pouhé tři měsíce jsou tu letní prázdniny!

Jste zvědaví, co je nového u našich školáků? Jdeme na to….

BioMamma: Tomík – 1. třída, Amálka – prima

Tomík (1.M) vyhrál v družině nějakou IQ soutěž, tak dostal papírovou královskou korunu. Měl velkou radost. A já mám radost, že je družina tak dobře vedená- paní vychovatelka se na děti chystá skutečně nadstandartně.
V tomto měsíci jsme měli jarní prázdniny- část týdne jsme byli u babičky. Tomík už brzy odjede na ozdravný pobyt s babičkou, který ve škole bez problému schválili. Tentokrát tedy učení moc nedá. Ale už se konečně docela rozečetl, takže si to zaslouží.

Amálka (prima) v tomhle měsíci řešila jen problémy s kamarádkami, stále ne a ne najít tu nejlepší kamarádku..

Halina: Hanka – maturantka

Březen utekl jako voda. Poslaly jsme s Hančou druhou přihlášku na vysokou školu – již zmiňovaná Vysoká škola ekonomická. A zároveń už přišla pozvánka na přijímačky na UK – dělá je už 25.4. Jinou přihlášku už posílat nebudeme, Hanča nic jiného nechce. Kdyby to prý nevyšlo, zkusí vyjet do Velké Britínie nebo USA jako au-pair.
Jinak musím říct, že fakt maká jako šroubeček,kdyby takhle dělala celý gympl, tak mohla mít samé jedničky…
Ono se to vůbec dost krátí – 14.dubna píší školní písemku z angličtiny. Takže maminku teď čeká náročnější období plné nervů, aby to všechno dopadlo tak, jak si ta naše slečna přeje. Držte nám prosím palečky. 🙂

Katka6: Eliška – 1.třída, Jana – 9.třída

Březen je za námi a utekl velice rychle. Eliška měla jarní prázdniny, zúčastnila se ve škole pěvecké soutěže, byla s družinou v kině a v zámku na výstavě kde si děti upekly muffiny. Tak se jim tam líbilo,že ani domů nechtěly. Taky jsme bojovali s tím, že nechtěla chodit do tělocviku a zúčastnit se žádné soutěže. Začala se uzavírat do sebe, ale když jsem s ní chtěla promluvit nešlo to. Až pak z ní vylezlo, že mají spolužáka, který se jí a nejen jí směje a nad všechny se povyšuje, je totiž jedináček, který má vše na co si vzpomene a má vše dovoleno 🙁 . Promluvila jsem si s učitelkou a naštěstí je už klid, jen mě šokovala, když mi řekla, že o tom ví. Má 26 prvňáčků a vůbec je nezvládá.

Jana měla taky prázdniny a pořád se jen učí a učí. Ve škole je v pohodě a už se jí kvapem blíží přijímačky.

Přeji Vám všem a Vašim dětem pohodový duben nejen ve škole a VESELÉ VELIKONOCE!!!!! 😀

Králíček4: Dominik – 2. třída

Právě máme za sebou měsíc březen, kdy nám začalo i jaro. Začátkem března byla ve škole paní z SPC a máme plno změn, snad povedou k lepšímu.

Domča má zkrácenou výuku jen na 4 h denně, ve škole musí mít zkrácené zadání, zkrácené hodiny, kdy má zavedené i relax. přestávky během výuky. V době kdy není ve škole přítomna p.asistentka, tak dostává úkoly a zůstává pracovat doma.Vypadá, že snad to bude fungovat ke spokojenosti Dominika a snížení jeho únavy.

kraliček březen

Co se týká výuky,tak začíná tápat v pár věcech, plete si T a D, H a CH ….., zapomíná na čárky, na konci vět na otazníky, tak se snažíme doma trénovat. Učí se i hodiny, ale s jeho orientací v čase to krapet skřípe. Stále dokola se znova a znova učíme abecedu, jak ji nepoužívá, tak zapomíná. Ale my se přece nevzdáváme!

Ksalavova: Kačenka – 2. třída

Březen u nás proběhl bez nějakých velikých změn.
František má ve škole prospěch v naprostém pořádku a dokonce vyhrál 3. místo ve volejbale. Měl třídní výlet do Zubrnic, akorát jim nevyšlo počasí a pršelo. Zítra mají také školní akci na dopravním hřišti, ale jak vidím to počasí, nevím nevím jak jim to půjde.
Kačenka se se školou pere co se dá, ale snad to zvládneme. Musíme vydržet do konce školního roku, a třetí třída snad půjde lépe. Nejvíce nám dělá problém, jak jsem již psala, český jazyk. Každý den píšeme krátký diktát, doplňujeme písmenka, ale nezdá se mi, že by to vedlo k nějaké změně. Teď jsme začali číst novou knížku, kterou jsem od vás dostala na recenzi. Kniha je moc hezká a Kačence se moc líbí.
Stále navštěvuje kroužek šikovné ruce, který má při odpolední družině, sbor dobrovolných hasičů a balet. Všechno jí moc baví a to jsme rádi.
Jsem i moc ráda, že i přes ty známky co nosí, chodí do školy ráda. Paní učitelku má v oblibě, což se nedá říci o nás rodičích. Už asi nemá cenu s ní něco řešit, když by měla mít od třetí třídy jinou paní učitelku. Doufám.
Místo tělesné výchovy chodí na plavání a to jí také moc baví. Také byla týden nemocná. Hold to střídání počasí se na dětech podepíše. Ale uzdravila se a zase je vše v normálu.
Teďka nás čekají velikonoce a už se moc těšíme, až budeme barvit vajíčka. Kačenka už má domluveny spolužáky, kteří jí přijdou vyšupat, tak musíme nabarvit hodně vajíček.
Tak přeji všem krásné Velikonoce.

Kyller: Tomáš – 1. třída

Březen je za námi a s ním i jedny z posledních prázdnin letošního školního roku. 🙂 Prázdniny jsme si užili v Orlických horách, kde jsme se potkali mimo jiné i s Petrou. 🙂 Kromě toho Tomášek oslavil svátek a dostal nádherný dortík, navštívili jsme výstavu Radek Pilař dětem, která byla o Večerníčku, Svět kostek – výstavu lega a taky třeba Ruční papírnu ve Velkých Losinách. Přálo nám i počasí, takže kluci bobovali a bobovali a užívali si sněhu. 🙂

kyller březen2    kyller březen

Ve škole Tomášek dopsali třetí písanku, vystříhali jsme již všechna písmenka do desek s písmenky, počítají metry a litry a také žijí přípravami na Velikonoce. Zasadili si osení, malovali vajíčka, učili se koledy. No a na závěr měli třídní kolo školní recitační soutěže, pro kterou si Tomášek vybral básničku, která se jmenuje Hrábě a je z knihy Obrázkové říkanky 2. 🙂

Marinada: Aneta – 6.třída

Na začátku měsíce jsme měli jarní prázdniny. Letos jsme poprvé místo lyžování zvolili pobyt na šumavské farmě, kde jsme byli už v létě a vrátili se nadšení. V zimě jsme si to užili ještě víc, protože nelítal hmyz. :-)Anetka byla od rána do večera na koních – buď na pastvinách, nebo na vyjížďce zasněženou krajinou, nebo na tréninku. Díky místním skvělým lidem (a koním) jsme zjistili, že je opravdu hodně šikovná…bohužel to ale zatím vypadá, že bez vlastního koně (nebo balíku peněz) jí je to v našich městských podmínkách na nic.

marinada březen2       marinada březen

O co lepší byly jarní prázdniny, o to horší bylo vrátit se zpět do všedních dnů. Ve škole se začalo ve stejném tempu, v jakém se před prázdninami končilo, takže např. v pátek se psalo 6 písemek. Anetka je (co se domácí přípravy do školy týká) dost laxní, takže jsem jí dřív často zkoušela a nutila jí do učení, tak to se v únoru změnilo, teď si za to prostě zodpovídá jen a pouze sama. Často se jí ptám, jestli nepotřebuje něco vysvětlit a nikdy nic, výsledky má zatím stejně dobré jako dřív, tak uvidíme, jak to půjde dál. Každopádně se hodně ulevilo jak mně, tak Anetce…

Jako perličku ještě musím napsat, že minulý týden psala děvčata dokonce i písemku z tělocviku. 🙂

 

Nica1: Nicolka – 1. třída, Anetka – 6. třída

Anetka – březen utekl tak nějak poklidně a rychle. Anetka si v nové škole našla nové kamarádky s toho mám radost.Učení ji vcelku jde až na angličtinu v které pořád plave. Navrhla jsem doučování a to prý zatím nechce prý to zvládne.Tak uvidíme.

Nicolka se rozhodovala zda jít na Noc s Andrsenem a nakonec ji dilema vyřešila škola, protože je hodně žáku a škole nemá tak velké prostory, tak byla tato akce zrušena. Proběhla v rámci vyučování. Nejvíc byla sklamaná Anetka (milující sestřičky 🙂 ), že nebude doma sama. Učení ji baví a do školy se vždy těší.

Nuninka: Naty – 2. třída, Markéta – 6. třída, Nuninka – dálkové studium SŠ

Březen je za námi a jde to znát i ve škole. Učitelé začínají na děti klást více nároků na písemky a zkoušení. Tentokrát budeme o známky asi dost bojovat. Dcera se ve druhém pololetí celkem zhoršila, takže jsem zvědavá jak ty známky vytáhne. 🙁

Každý den bojujeme ohledně školy. S kraválem si udělá max. úkoly. Jinak tvrdí, že všechno má a umí. Jenomže podle známek to je poněkud jinak. Začínám z toho být celkem bezradná, protože jsem už vyzkoušela všechno. Domluvy, podobrém, po zlém, s kraválem a zákazy na televizi. Jenomže jí je to úplně jedno. Tak jsem zvědavá jak to dotáhne až do konce.

Syn ve škole zatím žádný problém nemá. Proplouvá docela hladce, jenom to psaní… Ale když se snaží, tak píše hezky. No jo, od tatínka poslouchám, že děti škrábou po mně. A má pravdu, jenomže já jsem levák a s psaním jsem bojovala od první třídy. Jediné co je u něho nového, jsou stavební úpravy ve škole. Od příštího roku už nebude žádná dvoutřídka, ale každá třída bude samostatně, a tak se zvětšovala družina, ve které bude od září fungovat normálně třída.

A taky mají zvonek na zvonění. Asi si říkáte, že to je normální, ale oni ho neměli. Na začátku hodiny zvonila zvonečkem paní učitelka. 🙂

A já? Jde poznat, že učitelé chtějí hodně známek. Každý týden píšeme 2-3 písemky a pak ještě zkoušení z klavíru a flétny. 15.4 mám předehrávky a docela z toho mám strach. Naše učitelka dlouho chyběla a tak jsme měli víc než měsíc supl, který se ukázal max. na 5 minut, zadal učivo a odešel. Takže fakt bojuji. Tak mi pak držte palce. 🙂 Já jdu pokračovat v učení, protože z výtvarky píšeme písemku z Kréta, Řecko, Řím. Je toho fakt dost. Pak mě čeká ještě hudebka kvint-akordy a pedagogika, kterou jsem nepsala, no a aby toho nebylo málo, tak + nové písemky. Takže v hudebky budu psát hned dvě písemky najednou. 🙂

Držte palce nám všem. 🙂

Pavluschka: Filip – 1.třída    

Březen byl dlouhý měsíc a tak se v něm mnoho událo.

DOMA: vybalili jsme skoro vše, něco přeci jen ještě zbývá, i nějaké přesuny se plánují, ale to není na pořadu dne. Odešla nám teta (osobní asistentka), která mi pomáhá s Tinkou a tak jsme se s ní hezky rozloučili. Filip ji měl ze všech asistentek nejraději. Teď máme trochu obavy, kdo přijde místo ní.

UČENÍ: matika Filipovi jde, ve psaní se hodně zlepšil. Jak slyšel pochvalu, hned chtěl končit s domácím psaním navíc…To jsem mu ale vysvětlila, že musíme vydržet, až bude umět všechna písmena – tak byl zklamaný. Trochu mám obavy v angličtině – vůbec nevím, co probírají a Filip tvrdí, že dostávají nálepky za to, že jsou hodní. Tak sázím na to, že si (trochu) vymýšlí.

AKCE: v rámci školy se událo mnoho akcí. Filípek je všechny stihnul a to stihnul být i nemocný… Na začátku března jsme si se zpožděním všichni užili masopust s maskami, písněmi, divadlem, tanečním vystoupením a následným hodováním a pobýváním spolu v kulturním domě… Na konci března si děti v rámci vyučování užili den venku a šli vynést Mořenu – tak snad bude brzy jaro (-: Nejvíce se ale Filip těšil na Den učitelů. To je přišli na celý den učit deváťáci a všechny děti si to moc užili. Deváťáčky to zvládli na jedničku. Asi si to ale neužila paní učitelka, která nervózně pobývala na chodbě – přeci jen, co kdyby….

KONZULTACE: konečně jsem se dostala na konzultaci k paní učitelce, která to pořád odkládala, jak se dalo…. řešili jsme Filipovu nechuť ke škole (vzdělávání), chování v rámci třídy (je to popichovač, který umí včas zabrzdit, narozdíl od těch, co s sebou strhne). Přišla jsem zklamaná – viz. diskuze. Paní učitelka má pouze svůj postoj (POUZE waldorfské školství je to pravé a já na ní vyvíjím nátlak Nevím, jestli to řešit a jak….

Opožděně všem učitelkám (a učitelům) všechno nejlepší a hodně zajímavých nápadů a šikovných dětí.

Zbynula: Zbyněk – 1. třída

Náš Zbyněk má spoustu sportovních aktivit, tak některé dny je náročnější zvládnout přípravu do školy. Je unavený. Ráda bych mu nějaký sport vypustila, ale on zatím nechce. Školu zvládá zatím bez problémů, čte už všechno, ale ne plynule. Dočetl svou první knížku (první čtení), každý den nám nahlas předčítá dvě až tři stránky. Přinel vůbec první dvojku a byl z toho trošku rozhozený. Tak se vysvětlovalo, jak to je se známkami a ať zachová klid 🙂 Ta dvojka byla ze psaní, napsal miš a moty (místo motýl 🙂 Co mi ale trochu vadilo, o pár dní později přinesl červenou poznámku TEMPO! a u toho obrázek hlemýždě. Vybarvovali takovu šílenou tabulku plnou písmen p, b, d, aby se jim nepletly – každé jinou barvou. Vybarvil to moc pomalu… Já učím na jiné škole na druhém stupni a tempo respektuji u všech dětí, i těch nejpomalejších. No, přišlo mi to pro prváka trochu demotivující. Já bych tedy nad tím mávla rukou, ale on byl z toho smutný. Jinak umí napsat, přečíst a spočítat vše, tak jsem v klidu. Jen doufám, že nezíská negativní vztah ke škole moc brzy.

zybnula březen     zbynula březen2

Z mimoškolních aktivit: dva týdny před Velikonoci nosí kluci v naší vesnici tradičně Marka (panáček na tyčce) a holky letečko (ozdobená větvička). Je to něco jako vynášení zimy. Přikládám foto – jedno klučičí a jedno holčičí, na tom je předškolačka Madlenka.

Zuzina: Míša – 1. třída, Aneta – 9. třída

Všechny zdravíme  a přídám pár postřehů z našeho školního života

Prvňák Míša:

Bych řekla,že stále školou tak nějak proplouvá 🙂 začali psát i psacím písmem, není to sice až tak úplně vypsané ta ruka,ale nevidím v tom nějak velký problém, protože písmenka píše správně, z diktátů má jedničky, jen ta úprava jako je velikost písmen by potřebovala trošku zlepšit, ale nějak to nehrotíme.matematika ho baví hodně a nejvíc čtení, protože to mu jde tak nějak samo spontánně a tak pro nás byl v březen pojat jako měsíc knihy a byli jsme v knihovně na pasování čtenářů.Tuto akci pořádá knihovna jen pro prvňáky, kdy malé čtenáře pasoval sám pan král  a děti dostali průkaz do knihovny na první rok zdarma. Jelikož Míša chodí už do knihovny se mnou, tak měl super přehled jak to chodí, ale i tak byl na svůj první čtenářský průkaz patřičně hrdý 🙂

deváťačka Aneta:

Jak jsem už psala předtím,že je na školu přijata,tak kupodivu do školy stále chodí 😀 a užívá si blázinec spolužáků, které přijímačky teprve čekají. V jejich třídě se ovšem projevila puberťácká revolta, kdy hromadně NEnapsali písemku z dějepisu. Psali jen asi tři čtyři spolužáci a ostatní odevzdali čistý papír 🙁 Nějakou chvíli se nedělo nic a asi po 14 dnech jim p.uč. vrátila opravené písemky svorně za pět..když .dcera mi o tom řekla sama od sebe, měla jsem smíšené pocity. Z jedné strany mi i bylo p. uč. líto, z druhé strany si vzpomínám jaké voloviny jsme v jejich věku také vyváděli a to už jsme byly na střední… Není lehké být pedagogem,z druhé strany dogmatický přístup také není to pravé ořechové, ale mě se to mluví, když mám doma jen jednu puberťačku a ťukám zatím to není tak hrozné 😀 Pokud se Vám bude chtít napište mi svůj názor 🙂

A co já na to?Dceři jsem vysvětlila, že p.uč. má právo dát písemku kdy uzná za vhodné a i měnit obsah písemky jak uzná za vhodné. Ale pětku jsem jí podepsala a dál to nerozmazávala. Beru na vědomí, že pro každého je jejich předmět důležitý. Nicméně ty děti jedou na přijímačky nejvíce v matematice a češtině a nějaký dějepis myslím opravdu odsouvají na druhou kolej….jsem benevolentní matka? 🙂 🙂 🙂

Texty maminek neprošly redakční úpravou.

Napsal/a: Peťka

Toto taky stojí za přečtení!

Tvoření: Kouzelné obrázky

Se sychravým počasím vzniká větší potřeba zabavit děti. Venku se už nedá trávit tolik času jako v létě a

Čtu dál →

Domácí salko

Už nějakou dobu chci vyzkoušet domácí salko, jestli to opravdu jde a jaké bude chuťově. A kdy jindy než

Čtu dál →

[Soutěž] Van Goghova hvězdná noc

Startujeme poslední letošní soutěž. Opět si představíme 3 knížky pro děti a o jednu z nich si rovnou zahrajeme…

Čtu dál →

Odpovědi, názory, dotazy, postřehy čtenářů (6 vyjádření)

  • Jarmuschka

    Anny a Lu
    Nějak jsem nestihla se zapojit v řádném termínu.
    Ale slíbila jsem poreferovat, jak si holky povedou, když budou vlastně poprvé týden od sebe. Any jela na lyžák a přijela celá nadšená. Lu zůstala doma, tři dny se účastnila programu v turistickém oddíle, den na příměšťáku v DDM. Měla jsem trochu obavy, jestli jí nebude ségra chybět a nebude na mě „viset“. Vůbec ne, jakoby rozkvetla. Vedoucí od turistů z ní byla taky paf, že takhle společenskou ji ještě neviděla.
    Ve škole nic zvláštního – zkoušení, písemky.
    Na školním projektu (jestli jsem to dobře pochopila, každá skupinka vyfasovala nějaké krajské město) pracovaly samostatně, já jen proletěla překlepy, pomohla technicky s programem na prezentace. Prezentovat budou někdy v květnu.

  • Je to pěkné čtení, skoro jako slovní hodnocení, co zavedly některé školy 🙂

  • Pavluschka

    Vzpoměla jsem si, jak jsme nepsali písemku z matiky a svorně jsme všichni dostali 5. Potom nám některým učitelka tuto známku zrušila – pokud jsme další písemku zvládli za 1.
    Písemku z tělocviku jsem nikdy nepsala – to musela být sranda? popis kotoulu? Nebo co si pod tím představit? že se někomu s tím chce dělat…

  • Marinada
    Marinada

    Zuzino, mně jediné, co probliklo hlavou bylo, že nejvíc by mi vadilo, kdyby dcera třeba jako jediná tu písemku napsala… Jinak bych to asi řešila stejně jako Ty 🙂 A toho učitele je mi taky líto, ale nevím, co tomu předcházelo.

  • Marinada
    Marinada

    Halino 🙂 Já bych spíš řekla, že u nás jsme moc moderní 🙂 O tělocviku u nás bych mohla psát romány, ale už jsem rezignovala. Takže když holky necvičí (což je cca 1x týdně – buď nefunguje tělocvična, nebo učitelka nebo obojí), tak naženou holky k počítačům…a dvakrát jim učitelka vyprávěla o historii Olypijských her. Neměly k tomu žádné podklady, nic, takže např. kdo chyběl, ten to ani neslyšel. Ale ve finále bylo jedno, kdo chyběl nebo ne, při písemce dopadly všechny stejně 😀

  • halina

    Marinado, můžu se zeptat, v čem spočívala písemka z tělocviku? Že bych to doporučila kolegům tělocvikářům, protože jsme asi zaostalá škola tohle se u nás fakt nevede. 🙂

Co na to říkáte?

Vaši e-mailovou adresu si necháme pro sebe.

Sdílet
Sdílet
TOPlist