ŠVD: Krátký únor?

Rubrika: Vzdělání

Únor máme zdárně za sebou a pomalu vyhlížíme sluníčko, teplíčko a světlo. Mráčky jsou ale bohužel u Pavluschky a Filípka. Co byste jim poradili? Jak situaci vyřešit?

Zběsilé výukové tempo hlásí Keenspeed. Výuku informatiky si naopak možná více než její holky užívá Jarmuschka. Prázdniny využil Tomášek k odpočinku na horách. Raduje se i EE, které doma roste zdatná pomocnice.Dominikovi držíme palce, aby všechna vyšetření dopadla dobře. Nunince přeji, aby puberta nezvyšovala obrátky nad únosnou mez.

Jaký byl únor u našich školáků?

Pavluschka: Filip – 2. třída waldorfské ZŠ

Nejkratší měsíc v roce byl u nás plný změn. Po dlouhé a už konečné diskuzi se rozhodlo na školu v přírodě odjet 16 dětí. Považuji to za úspěch, prvnotní předběžný odhad byl 6 odjetých a ostatní zůstanou doma. Děti odjedou v březnu.

Po velké diskuzi doma jsme se rozhodli, že Filipa přeci jen přesuneme na „běžnou“ základní školu. Po diskuzi s budoucí paní učitelkou jsme přestup nechali na nový školní rok a ještě jej čeká v závěru šk. roku přezkoušení. Rozdíly v tom, co děti umí ve třídách ZŠ x waldorfské ZŠ jsou veliké a Filip by zbytečně trpěl. Filipovi jsme to oznámili. Občas se těší na známky a razítka, občas má „depku“ z toho, že propadne ze psaní… Pilně dohání psací písmo.

Já jsem „přežila“ konzultační dvouhodinovku. Všechna negativa, která si dokážete představit, tak asi zazněla… ne, ostatní děti nebije… ale jinak ? Souhlasila jsem pouze s jedním bodem: Filip má kolem sebe opravdu nepořádek. Z ostatních věcí jsem nestačila ani mrkat… Tak nevím, jestli to bylo proto, že Filip bude odcházet?

Zažili jste někoho, kdo se radikálně jinak chová ve škole a jinak doma?

Do tohoto měsíce nám hezky vpluly jarní prázdniny. Děti si je užili nastřídačku u babičky, doma a u druhé babičky. Stihli jsme výlety, kamarády a s babi byli v kině… Poslední únorový týden má Filip hlásící službu ve třídě. Konečně se dočkal, takže hezky popořádku: dnes máme…(datum) …je (den v týdnu)….počasí venku, rozvrh hodin.

Keenspeed: Eli – 1. Třída

Únor proběhl ani nevím jak. Možná díky jarním prázdninám, které jsem spíše já promarodila a Eliáš se zúčastnil pobyt. tábora s turistickým oddílem. Užil si to, zamiloval se – ale zřejmě opět nešťastně, a nepřivezl domů jen jedny kalhoty a bundu :-).

Ve škole jedou tempem, které mi přijde zběsilé :-), nemám ani o všem přehled. Známky stále v pohodě. Jen někdy z nepozornosti a díky tomu, že El stále nosí v hlavě hraní a Lego aj., nedodělá cvičení a je z toho 3.

Do školy se těšil, nadšený byl tak 1-2 měsíce, ale teď už spíš jen mrmlá, když se má doma něco učit. Tak nevím, jestli se v něm ta hravá stránka překlopí víc do té školní. Nyní mají ve škole stážisty přes AJ, ale El marodí, takže je nezažije.

A bohužel to vypadá, že ve třídě je 1-2 kluci, kteří jsou tak trochu jinde. Hlavně ten jeden. A do budoucna to bude těžší a těžší korigovat. Zatím to není vyloženě šikana, ale je pod dohledem. 🙁

Jarmuschka: Any & Lu – 5. třída

Únor byl ve škole takový spíš nevýrazný měsíc – doma jsme tu a tam opakovaly písemné dělení víceciferným dělitelem (holky si stále nejsou 100% jisté). V elektronické žákovské průběžně přibývají známky z drobných testů napříč předměty (nejvíc asi matika, čeština, angličtina).

Nejvýrazněji jsem asi zaznamenala předmět Informatika – děti se učí pracovat s obrázky, vytvářely koláže, pak si je vzájemně hodnotily. I já jsem se přiučila.

V pracovkách vyšívaly křížkovým stehem – to je už tradiční každoroční aktivita. Dále jsme chystaly polystyrénová vejce, já vytvářela zářezy dle pokynů dětí (zdobit budou až po jarních prázdninách).

Na měsíc únor byl také plánován lyžařský výcvik pátých tříd – páťáci tradičně jezdívají do nedalekých Tošovic. Ráno tam, odpoledne zpátky. Vzhledem k nepříznivým sněhovým podmínkám byl termín neustále posouván, až bylo rozhodnuto, že v Tošovicích se letos výcvik neuskuteční a byl domluven náhradní termín na Sachově studánce (týdenní výcvik zkrácen na 3 dny). Poprvé vyjeli v pondělí 29. 2., celý den pršelo, takže děti byly na konci dne promočené (odpoledne jich už ani moc nelyžovalo).

Any se vrátila znavená – rok nestála na lyžích. Věřím, že se to v průběhu výcviku zlepší.

Lyžařský výcvik je volitelný, děti, které se ho neúčastní, mají náhradní výuku – ti z naší třídy jsou u čtvrťáků (supluje u nich jejich třídní učitelka). Buď pomáhají s nějakými činnostmi, nebo si čtou (Lu si dopracovávala čtenářský deník).

Králíček4: Dominik – 3. třída

Únor u nás proběhl celkem v klidu, Domča je spokojený. Nic zásadního se ve škole neděje a to je pro nás moc důležité. Jen jsme začali tradiční kolečko, kontroly po lékařích a tak dopisujeme úkoly doma. Jen se začal zajímat o převody, aniž by se to učili. Třeba ho hrozně zajímalo kolik mm je jeden km a tak podobně, takže trénujeme dopředu.

Kyller: Tomášek – 2. Třída

Únor nám začal jarními prázdninami. Ty navazovaly na pololetní prázdniny, takže vlastně takové delší volno.  Začátek jsme trávili doma, jelikož tatínek neměl dovolenou. Ve čtvrtek jsme ale už jeli na hory. Tomášek se s mladším bráškou učili lyžovat a užívali jsme si sněhu, kterého letos moc není. Návrat do školy byl docela těžký, ani trochu se Tomáškovi nechtělo. Nejradši by byl zpátky na horách.

Ve škole se teď učí – hlavně v češtině – spoustu nového; každý pátek mají v matematice geometrii. Tomáškovi, stejně jako asi i několika jiným dětem ve třídě, se moc nechce číst knihy do čtenářského deníku. Ztratili motivaci, vědí, že už nemají šanci na vítězství v třídní soutěži, když nejsou žádná kritéria pro zhodnocení knih. Tomášek to pociťuje i jako jakousi nespravedlnost. (Přiznávám, že mu naprosto rozumím a nechávám ho, ať čte to, co chce. Hlavně že čte.)

Čekal je také jeden velký zážitek. Celá škola šla na koncert Pavla Šporcla. I když se jednalo jen o „místní“ koncert pro školní děti, všichni se krásně oblékli a koncert si prý náramně užívali.

Nuninka: Naty – 3. třída, Markéta – 7. třída, Nuninka – 2. ročník dálkové studium SŠ

Nebýt Petry, tak si na příspěvěk ani nevzpomenu. Únor utekl tak rychle, že jsem nepostřehla, že nový měsíc je tady. 🙂
Ve škole jede vše na plné obrátky. Ani u dětí ani u mne, ale není nic nového. Tak ani nevím o čem psát. Nic zajímavého se u nikoho z nás neudálo. Vše se točí pouze kolem učení, učení a zase učení. Zase se blíží čtvrtletní hodnocení a učitelé honí známky. Co mě mrzí, že se dcera moc nepoučila a i nadále učení moc neřeší, tak uvidíme co bude, až poteče do bot. Puberta fakt není lehká, ale to by bylo na dlouhé povídání. 🙂
Tentokrát jde o kratičký příspěvěk, snad toho příští měsíc bude více.

EE: Viky – 3. třída

Únor byl pro nás ve škole krátký – minulý týden byly u nás jarní prázdniny. I když byl únor, počasí bylo skoro jarní a tak pobyt Viki na lyžáku nebyl tak úplně bez komplikací…Dva dny z pěti lyžovat nemohli vůbec a ostatní dny je museli dovézt na vzdálenější sjezdovku. Nebyla tedy zrovna pro začátečníky, byly tam ledové plotny a na krajích hluboký sníh, občas to bylo jako když člověk lyžuje v pískovišti, ale zase se povozili vyhřívanou lanovkou…a zvládli to všichni! 🙂 Děti to naštěstí tolik neřeší 🙂

Co se týká učení, snažíme se najít určitý kompromis mezi domácími úkoly ze školy a úkoly zadanými z PPP. Zjišťujeme, že méně je někdy více.

Ve škole se zúčastnila programu Palety: „Jak to vidí nevidomí“ a dle otázek ji to docela zaujalo.

A uvařila své první jídlo: zeleninovou polévku! Samozřejmě jsem s ní v kuchyni byla, ale sledovat jsem mohla jen z dálky. A byla opravdu dobrá!! :-))

 

Článek vznikl v rámci projektu Školákem s VD.

Příspěvky neprošly redakční úpravou.

Napsal/a: Peťka

Toto taky stojí za přečtení!

Kam s dětmi za lyžováním? V italském středisku Passo Tonale děti milují!

Italové děti milují, to je obecně známo. A udělají pro ně první poslední. Lyžařské středisko Passo Tonale vás o

Čtu dál →
Jak dětem ulevit od ucpaného nosu

Jak dětem jednoduše ulevíte od ucpaného nosu

Milé maminky, jsou Vaše děti často nachlazené? Teče jim z nosu, v noci mají ucpaný nos a těžce se jim dýchá? Pomozte

Čtu dál →

Môžem dať dieťatku jesť hocičo?

Môžem dať dieťatku pribináčika? Alebo zákusok? Alebo kupovanú nočnú kašu? V mamičkovských internetových skupinách sa pravidelne objavujú otázky, či to alebo

Čtu dál →

Odpovědi, názory, dotazy, postřehy čtenářů (2 vyjádření)

  • mura

    krásný článek

  • halina

    Opět jsem nějak nestihla poslat příspěvek, ach jo. 🙁
    Hanča začala druhý semestr, podařilo se jí do rozvrhu dostat všechny předměty, které chtěla. A podle prvotních informací má docela obavy z matiky a informatiky. Tak snad zabojuje.

Co na to říkáte?

Vaši e-mailovou adresu si necháme pro sebe.

Sdílet
Sdílet
TOPlist