ŠVD: Co dáváte dětem ke svačině ?

Rubrika: Vzdělání

Nedávno jsem zde založila diskuzi na téma: Co dáváte dětem ke svačině? Důvodem založení této diskuze byla tvorba svačin pro mého prvňáčka Tomáška. Jeho paní učitelka se snaží dodržovat své pojetí zdravého životního stylu a snaží se jej „vnutit“ i dětem ve třídě. Narazila jsem tedy na problém, že např. suchý salám je nezdravý, sladké pečivo bříško špatně zpracovává, tudíž by jej děti měly jen velmi velmi výjimečně apod.

Proto mě velmi zajímalo, jak svačinu pro školáky řeší jiné maminky. A jak tedy?

Všechny maminky se snaží dávat dětem takovou svačinu, aby ji dítko snědlo, chutnala mu a nemělo hlad. Snažíme se dětem připravit to, co jim chutná, o čem více, že neskončí jinde, než v dětském bříšku.

Jak napsala Ludlinka:

„Neřeším názor paní učitelky, dávám dětem co jim chutná a vím, že to sní, nestojím o to, aby mi děti nosili jídlo zpátky.“

Vesměs děti dostávají pečivo se sýrem či salámem, jogurty, někdy i sladkou buchtu, ale vpodstatě vždy děti dostávají i nějaké to ovoce či zeleninu.

apples-and-pears-1267674-m

Například Mankaš řeší svačiny takto:

„Já dávám také celozrnný rohlík se sýrem, nebo se salámem, jogurty, vždy nějaké ovoce, když peču, tak klidně i buchtu, řekla bych, že do tohle opravdu nemá paní učitelka co mluvit…když je dlouhý den, tak také přidám sušenky. „

lettuce-sandwich-991789-m

Velmi se mi líbí přístup paní učitelky, který zazněl v příspěvku Inori:

„Svačinovou přestávku mají děti o druhé přestávce, ale když si někdo zobne i v jinou přestávku, tak to nevadí. Učitelka svačí převážně sama, někdy i s dětmi a má to své důvody. Ne, aby dětem říkala, jak a co mají jíst, ale aby se učilo kompletně během celýho dne. Když probírají písmeno B, tak se řeší, kdo má ke svačině bábovku, banán, bonbon…“

Dále mne také zajímalo, co dostávají děti k pití?

A tady mne odpovědi velmi překvapily a potěšily zároveň :

Alena5:

„Má flašku od Jupíka a v ní vodu, v družině si do ní někdy dává šťávu,kterou tam mají v rámci zaplaceného pitného režimu k dispozici.Do třídy si taky mohli donést každý svůj sirup,ale má to tam jen minimum dětí.“

dsc04137-jpg-1034167-m

Pavluschka:

„K pití dáváme celoročně obyč. vodu – dočepuje si na záchodě podle potřeby. Občas si koupí mlíčko v rámci akce Mléko do škol…“

MartinkaMD:

„Na pití sirup (lehce) s vodou nebo neperl. ochuc. minerálku napůl s vodou (pak chutná jako např.Kubík).“

My se také snažíme dávat vodu – občas s trochou šťávy, ale většinou čistou, nebo čaj. Co ale vím od Tomáška, většina dětí to má jinak a i on na mně občas žehrá o to, co mají ostatní děti.

Diskuze pro mne byla velkým přínosem, děkuji tedy všem, co se do ní zapojili, za jejich příspěvky a přeji dětem, ať jim svačiny chutnají.

Napsal/a: Kyller

Toto taky stojí za přečtení!

Nevítaní hosté v ústní dutině

Malé oválné vřídky trápí až 25 % populace. Objevují se v ústech nečekaně, ale ti z vás, kteří se s afty

Čtu dál →

Pořízení tažného zařízení je snadné a cenově výhodné

Disponovat vozem bez tažného zařízení není žádný hendikep, jak by se mohlo zdát. Pokud potřebujete využívat přívěsný vozík, karavan, nosič

Čtu dál →

Cyklistické dárky pro malé i větší cyklisty

Máte doma nadšeného cyklistu a nevíte, co mu pod stromečkem udělá největší radost? Podobným problémem se rok, co rok

Čtu dál →

Odpovědi, názory, dotazy, postřehy čtenářů (2 vyjádření)

  • alenam

    Ať už jde cokoli, nemám ráda, když někdo až moc prosazuje svůj názor na úkor druhých. Paní učitelka by měla spíš upozornit, že je víc možností, že děti mohou zkusit třeba něco nového k svačině, třeba jim to zachutná, a ne hned kritizovat, co dělají rodiče.

  • Petra Vymětalová

    Diskuzi jsem moc nestíhala sledovat, i když mě od začátku zaujala, tak děkuju za shrnutí 😉

    K přístupu vaší paní učitelky – na jednu stranu bych jí v těch názorech dala za pravdu, ale snaha vmanipulovat děti do svého přístupu by se mi taky nelíbila. Už jsme párkrát taky na něco takhle narazily (nic zásadního, jen nějaké drobnosti) a osvědčilo se mi říct, že paní učitelka je přesvědčená, že tak je to správně, ale že já si myslím, že je to lepší (jednodušší / vhodnější / zdravější – podle situace) tak a tak. Nechám pak na nich, jak se zařídí – někdy z toho vyjde nějaký kompromis, někdy se přizpůsobí většině, někdy zůstane všechno po našem. Rozhodně to pomáhá v tom, že je pak tak snadno nerozhodí to, že to někdo po nich chce jinak, nebo má nějaké připomínky apod.

    Mimochodem Majda většinou chodí do školy úplně bez svačiny, bere si jen pití 😉

Co na to říkáte?

Vaši e-mailovou adresu si necháme pro sebe.

Sdílet
Sdílet
TOPlist