Cizí jazyky s Jazykovým studiem Rolino

Rubrika: Předškolní vzdělávání, Střední školy, Vzdělávací kurzy, Základní školy

1195995_learn_english_2Rozumím, rozumíš, rozumíme – pomáháme dětem umět se prosadit…

Co mohou mít společného písnička, kreslený příběh, dril, stolní hra, učebnice, humorná scénka a magická kostka? Patří k originálnímu způsobu výuky cizích jazyků dětí v Jazykovém studiu ROLINO.

Traduje se, že ROLINKO naučí mluvit i miminko. Výuka probíhá již ve věku od 4 let, ale začít je možné po přezkoušení prakticky kdykoliv a pokračovat až po úspěšnou maturitu. Některá miminka nám mezitím prošla pubertou a úspěšně odmaturovala. Dnes se chlubí vysokoškolským diplomem a zastávají významné pozice v českých i zahraničních firmách. Často vzpomínají na vysoce efektivní způsob výuky v ROLINKU, který je založen nejen na komunikativním způsobu výuky, ale také na systematické gramatické přípravě.

Občas se stává, že i dvacetiletí studenti upřednostní výuku v ROLINKU a za žádnou cenu nechtějí do „dospěláckých“ kurzů. Zvykli si na individuální přístup v malých skupinkách, příjemné prostředí a potřebují pomoci s přípravou na přijímací zkoušky na VŠ či na vstupní pohovor v zaměstnání. I takové studenty jsme schopni vhodně zařadit s cílem, aby nejenom chápali zákonitosti daného jazyka, znali slovní zásobu a reálie, ale aby především uměli používat jazyk v praxi – při čtení, psaní, v kontaktu s rodilým mluvčím či v samostatném vyjadřování.

Zahraniční lektor pracuje s našimi nejpokročilejšími, pro začátečníky a středně pokročilé upřednostňujeme české lektory, samozřejmě odborně i metodicky vyškolené. Tito lektoři užívají cílový jazyk v maximální možné míře při konverzaci, hrách či práci s originálními texty. Při výkladu gramatiky a opravě cvičení v pracovních sešitech je však na místě české vysvětlení. Bráníme tím fixaci chyb, což bývá hlavní kámen úrazu při tzv. přímé metodě, která preferuje plynulost před správností. Jenže chybně naučené jazykové struktury úporně přetrvávají do dospělého věku a způsobují při komunikaci nemalý problém. Naši absolventi jsou v tomto ohledu připraveni lépe.

Ale zpět k našim nejmenším. Žák se přirozeně učí v cizím jazyce nejprve to, co by měl znát ve své mateřštině (pozdravit, poděkovat, představit sebe a členy své rodiny, popsat základní přírodní jevy apod.). Největším úkolem lektora je umět děti správně motivovat, děti „získat“ a nadchnout pro cizí jazyk. Děti v tomto věku milují básničky, aktivní hudební projev a prvky dramatické výchovy (rozhovory, příběhy s pohádkovými motivy, krátké skeče). Výukové materiály poskytují dostatek didaktizovaných omalovánek a dalších výtvarných podnětů, nezapomíná se ani na prvky činnostního vyučování (výroba klíčenky, přání ke Dni matek či panenky z příze). Starší děti se podílí na výrobě plakátů k probíranému tématu nebo si dokonce troufnou vytvořit vlastní cizojazyčnou křížovku. Ne zřídka se iniciativa žáků z výuky „přelije“ do domácích aktivit. Děti samy od sebe složí básničku, vyhledají zajímavý materiál či stvoří keramické dílko ozdobené sloganem v cizím jazyce. Své produkty pak předvádějí v hodině nebo je nosí ukazovat do hlavní kanceláře.

Nedílnou součástí jsou i drilová okénka založená na psychologii cviku (ve vědeckých kruzích se užívá pojem behaviorismus). Děti společně za udávání tempa lektorem procvičují nejdůležitější struktury a nástroje komunikace. V tu chvíli se vůbec nemusí bát vyvolání, nezažívají stres, ale naopak sdílejí radost ze společné aktivity. Děti následně snáze zvládnou cvičení z pracovního sešitu. Výukové materiály byly originálně vyvinuty Jazykovým studiem ROLINO a oceněny na půdě Univerzity Karlovy, veletrzích i na řadě mezinárodních konferencí. Synergický efekt tvůrčího myšlení, drilu a přirozeného fixování nových vědomostí vytváří pro děti silný motivační prostředek.
V dnešní době drtivá většina dětí volí angličtinu jako první cizí jazyk. Zaměstnavatelé však vyžadují i druhý cizí jazyk, což bývá nejčastěji němčina. V některých případech je dokonce vhodné s němčinou začít. Pro dyslektiky a dysgrafiky bývá zvládnutí tohoto jazyka snazší a vytvoří jim stabilní základnu pro pozdější osvojení angličtiny.

Pro angličtinu a němčinu je v ROLINU zpracován ucelený systém materiálů na období sedmnácti let (4 roky pro předškoláčky, 9 let pro žáky ZŠ a 4 roky pro studenty SŠ). Žáček tedy může přijít do ROLINKA jako čtyřletý předškolák a ROLINKO opouští dokonale připraven na maturitu a přijímací zkoušky na VŠ.

Pracovní sešity vycházejí vstříc nejen talentovaným dětem, ale i dětem s poruchami učení, kterých je v české populaci stále více.

Dost povídání! Nejlepší je vidět naše materiály na vlastní oči. Srdečně zveme všechny rodiče s dětmi do hlavní kanceláře. Zde Vaše děti přezkoušíme a navrhneme konkrétně pro danou věkovou úroveň a vstupní znalost jazyka trajektorii rozvoje cizojazyčných dovedností s návazností v dalších školních letech.

Má-li také dospělý posluchač chuť vzdělávat se v ROLINU, je tu i pro něj připravena řada kurzů, které jsou šité přímo na míru!

Veškeré informace o Jazykovém studiu ROLINO lze získat také na Internetu www.rolino.cz nebo na adrese společnosti:
Rolino
ROLINO, spol. s r.o.
Jazykové studio
Bratří Čapků 10
101 00 Praha 10
Tel.: 267 311 358
Mobil: 737 252 954
E-mail: info@rolino.cz

Za Jazykové studio ROLINO
Ing. Libuše Novotná
Odborná poradkyně

Napsal/a: Ing. Libuše Novotná

Toto taky stojí za přečtení!

Kam s dětmi za lyžováním? V italském středisku Passo Tonale děti milují!

Italové děti milují, to je obecně známo. A udělají pro ně první poslední. Lyžařské středisko Passo Tonale vás o

Čtu dál →
Jak dětem ulevit od ucpaného nosu

Jak dětem jednoduše ulevíte od ucpaného nosu

Milé maminky, jsou Vaše děti často nachlazené? Teče jim z nosu, v noci mají ucpaný nos a těžce se jim dýchá? Pomozte

Čtu dál →

Môžem dať dieťatku jesť hocičo?

Môžem dať dieťatku pribináčika? Alebo zákusok? Alebo kupovanú nočnú kašu? V mamičkovských internetových skupinách sa pravidelne objavujú otázky, či to alebo

Čtu dál →

Odpovědi, názory, dotazy, postřehy čtenářů (3 vyjádření)

  • Veronika73

    Paní Novotnou jsem zažila na přednášce v Kroměříži a byla skvělá. Pro děti má vymyšlenej bezva plán a metodiky. Jen škoda, že je jen v Praze. Veru

  • HANINA25

    Škoda,že takových center není mimo Prahu víc.Řekla bych,že se tam děti naučí o hodně víc než v základních,středních školách.

  • Anonymní

    Se vším souhlasím, mám tam dceru a jsme moc spokojeni.
    Jaxová

Co na to říkáte?

Vaši e-mailovou adresu si necháme pro sebe.

Sdílet
Sdílet
TOPlist