Dnes jsem si pro vás připravila tvořeníčko, ve kterém se s dětmi hravou formou naučíte počítat a zároveň procvičíte jemnou motoriku. Celý týden ve školce máme listí a činnosti s tím spojené, na zítřek jsem si na ranní hraní připravovala stromy s čísly a k nim kolíčky. Malý pořád kroužil kolem, a který bude prý jeho? Tím, že pak opravdu dlouhou chvíli seděl a několikrát kolíčky sundával a znovu nandával, mě přesvědčil, že to mám připravit i vám.
Je podzimní období, a tak jsem připravila stromy s lístky. Určitě se dá udělat cokoliv, jablíčko a na kolíčkách červíčci, hlava a na kolíčkách vlasy, sluníčko a kolíčky jako paprsky atd…
POMŮCKY:
– tvrdý karton
– čtvrtka
– fix, pastelky
– nůžky
– kolíčky
1) Na čtvrtku si nakreslíme tvar stromu, obkreslíme ho 5x na karton (z jakékoliv krabice).
2) Vystřihneme a vymalujeme pastelkami.
3) Na každý strom namalujeme číslice, na každý jednu od jedné do 5 – ke každé číslici připíšeme i počet teček (tak, jak je mají na hrací kostce u člověče nezlob se).
– pro lepší představivost, pro děti, které neumí číslice, tak si to přiřadí podle teček a nenásilnou formou se jim do podvědomí dostane i tvar číslice a jaké množství si pod ní představit
4) Podle toho, do kolika děti chcete učit (odvíjí se to od toho, jak jsou staré) tak si vezmete počet kolíčků – já dala dva navíc, aby to nesvádělo dávat do posledního a přestat počítat.
– na kolíčky namalujeme listy stromu
5) A pak už můžeme začít hrát…
– přiřadit správný počet kolíčku ke stromu,
– děti můžou počítat tečky, říkat název číslic,
– můžou řadit od jedné do pěti postupně, jak to jde za sebou,
– můžete řadu promíchat a oni opravují,
– můžete na strom nandat špatný počet kolíčků a snaží se najít chybu,
– můžete jim stromy nechat losovat, který budou dělat jako první,
– můžou si říkat, jakou číslici chtějí dělat.
Můžete se ptát:
– který strom stojí první, poslední, uprostřed,
– který je na pravo od dvojky, nalevo,
– který je před dvojkou, za ní atd…
Podle mě, když se do toho pustíte, budou vás napadat různé způsoby, jak na to. Já Honzíka nechala hrát jen tak, vysvětlila jsem, co má dělat a kolik kolíčků a podle čeho tam dávat. Neskutečně mě překvapil, když začal jedničkou, pak dvojku a trojku…vůbec je neměl srovnané za sebou… ty zbylé dva už nevěděl, ale ty první tři řadil za sebou… Jinak zvládnul na všech 5 stromů dát správný počet teček. Opravdu ho to bavilo, ani jsem nečekala, jak ho to bude bavit…
… krásný den tvořilky…
Napsal/a: Bamiska
Odpovědi, názory, dotazy, postřehy čtenářů (4 vyjádření)
Dobrý večer moc dobrý nápad. Dcera nastoupila do první třídy ,má ve škole asistentku.Má Hyperaktivitu a poruchu soustředění.Celkově je slabší ve škole.Někdy nechápe zadání úkolu.V matematice moc nepozná čísla i s tečkami.Poradíte mi jak na to ty stromečky super nápad.Nebo nějaké stránky ,kde bych si mohla vytisknout papíry na procvičování.
bami super, díky
Klobouk dolu – tak lehke, tak levne, tak uzasneeee. Jsem vasim napadem hodne nadsena. Syn je ve skolce, pocitat umi dokonale, ale vyrobim to pro kamaradku. Mladsiho syna chci pomalu zacit ucit barvy, dle vaseho napadu to jdu hned vyrobit na nauceni barvicek. To by bavilo i me….DEKUJI za napad.
Klobou dolu – tak lehke, tak levne, tak uzasneeee. Jsem vasim napadem hodne nadsena. Syn je ve skolce, pocitat umi dokonale, ale vyrobim to pro kamaradku. Mladsiho syna chci pomalu zacit ucit barvy, dle vaseho napadu to jdu hned vyrobit na nauceni barvicek. To by bavilo i me….DEKUJI za napad.
Mobile Sliding Menu