Recenze: Nemusím se školy bát

Rubrika: Knihy pro děti a mládež, Předškolní vzdělávání

Pokud máte stejně jako my doma předškoláka, určitě by se vám hodila knížka Nemusím se školy bát. My jsme knihu velmi uvítali, po jejím přečtení máme větší jistotu, že dcera ví, do čeho jde. Snad se tedy nebude opakovat situace, která u nás nastala den před zápisem do první třídy. Dcera prohlásila, že zítra jde naposled do školky. Na moje nepochopení reagovala tak, že už po zápise přece začne chodit do školy. Málem jsem se hanbou propadla, učitelské dítě a nikdo mu nevysvětlil, že do školy nejde hned další den po zápisu do první třídy…

Takže i proto jsme se vrhli do čtení s chutí. Publikace Nemusím se školy bát vydaná nakladatelstvím Fragment v letošním roce 2016. Jde o první vydání, takže se nemusíte obávat věnovat ji někomu jako dáreček, neměla by být zapomenutá v žádné dětské knihovničce. Kniha autorky Lenky Vymazalové je doplněna veselými ilustracemi Kataríny Gasko. Kromě dětí, paní učitelky a vybavení školy zdobí každou ilustraci různá zvířátka, hlavně zajíčci, což naši šestiletou předškolačku nadchlo. Kniha autorky Lenky Vymazalové je doplněna veselými ilustracemi Kataríny Gasko. Kromě dětí, paní učitelky a vybavení školy zdobí každou ilustraci různá zvířátka, hlavně zajíčci, což šestiletou předškolačku nadchlo. Ještě více ocenila básničky, které jsou k přečtení mezi jednotlivými kapitolami, děti tohoto věku básničky prostě milují.
Naše Madlenka se školy nebála od okamžiku, kdy se o její existenci dověděla. Po přečtení knihy Nemusím se školy bát se o trochu méně bojí i maminka.

Kniha je rozčleněna do deseti kapitol, názvy kapitol jsou v barevném poli ozdobeném veselým zvířátkem. Zajímavým detailem je to, že barevné pole kolem nadpisu kapitoly má shodnou barvu jako název kapitoly v obsahu knihy na konci. Každou kapitolu navíc uvádí jednoduchá básnička týkající se tématu následující kapitoly.

Novou školní tašku mám
slabikář si do ní dám
Vložím si tam i své tužky,
žákajdu a pěkné nůžky.

Jako milovnice barev, ilustrací zvířátek a básniček jsme se tedy vrhly do čtení s chutí. Kniha nás provedla od období před zápisem až po závěrečné vysvědčení v první třídě. Dcera si udělala představu o rozdělení času ve škole na vyučovací hodiny a přestávky, o tom, co všechno se ve škole budou učit, že to bude nejen výtvarná výchova, kterou miluje (nakreslila hned podle jedné z ilustrací knihy obrázek), ale i čtení, psaní, počítání a tělocvik a další.

ve třídě WP_20160523_19_43_51_Pro WP_20160523_19_43_19_Pro

Přestože má dcera o dva roky staršího bratra, netušila vůbec, co je rozvrh hodin ani žákovská knížka (u syna je to totiž notýsek). Naopak o vysvědčení nebo službě už povědomí měla, protože ve školce mívají službičku a v plavání dostávali tzv. mokré vysvědčení. Mnohé novinky se z knihy dozvěděl i náš osmiletý druhák, navštěvuje totiž malou vesnickou školu, kde je jen první stupeň, proto rozdělení ročníku na třídy např. 3.A, 3.B a 3.C bylo pro něj překvapením. Pěkně je v knize vysvětleno, co ve škole první a druhý stupeň, což je pro předškoláka asi ještě složité, ale sportovně založeného školáka přirovnání ke stupňům vítězů pobavilo.

Naše dcera se školy nebála od okamžiku, kdy se o její existenci dověděla. Po přečtení knihy Nemusím se školy bát, se o trochu méně bojí i maminka. 🙂

Napsal/a: Zbynula