Ve druhém ročníku kampaně Pampers UNICEF „1 balení = 1 vakcína“, který v České republice probíhal od 1. března do 30. června, se podařilo získat prostředky na 749.557 vakcín. Z každého balení označeného* výrobku Pampers UNICEF bylo předáno 0,07 USD organizaci UNICEF, která příspěvky využije v boji proti novorozeneckému a mateřskému tetanu v zemích třetího světa.
Ve srovnání s prvním ročníkem byla letošní kampaň dokonce ještě úspěšnější. Za srovnatelné období bylo letos vybráno o téměř dvě stě tisíc vakcín více.
„Po úspěchu první etapy kampaně „1 balení = 1 vakcína“ jsme samozřejmě doufali v dobré výsledky následujícího ročníku. Finální počet vakcín nás velmi příjemně překvapil a potěšil zároveň. Jsme rádi, že společné kampani Pampers UNICEF se v České republice daří, protože jde o iniciativu, která má rozhodně smysl,“ říká Ivan Krejčí, manažer pro externí vztahy ze společnosti Procter & Gamble.
Celkově bylo v regionu střední, východní a jižní Evropy, který zahrnuje kromě České republiky také Chorvatsko, Maďarsko, Slovensko a Slovinsko, získáno 2 075 169 vakcín.
„Češi se do kampaně zapojili opět o něco aktivněji. Podařilo se nám tak udržet prvenství v počtu vybraných vakcín. Na druhém místě skončili Maďaři, dále pak Chorvati, Slováci a Slovinci. Na výsledcích je tak vidět, že českým maminkám nejsou životy dětí lhostejné a o svou péči a lásku jsou schopné se podělit,“ dodává Ivan Krejčí.
Přehled vybraných vakcín v jednotlivých zemích regionu střední, východní a jižní Evropy:
CELKEM |
ČR |
SLOVENSKO |
MAĎARSKO |
CHORVATSKO |
SLOVINSKO |
REGION CELKEM |
2009 |
572 300 |
254 392 |
506 985 |
281 428 |
127 885 |
1 742 990 |
2010 |
749 557 |
287 142 |
583 371 |
323 314 |
131 785 |
2 075 169 |
Projekt „1 balení = 1 vakcína“ podpořily herečka Alice Bendová a zpěvačka Bára Basiková, které společně promlouvaly k maminkám se žádostí o pomoc a podporu společné kampaně.
„Jsem moc ráda, že se kampaň „1 balení = 1 vakcína“ setkává v Čechách s takovým úspěchem. Pomoc našim nejmenším je vždy na místě, proto pro mě bylo potěšením být patronkou tak smysluplného projektu. Všem maminkám, které se do kampaně zapojily, moc děkuji,“ říká Alice Bendová.
Letošní ročník kampaně Pampers UNICEF byl završen předáním finančního daru ve výši 500.000 Kč Fakultní nemocnici Motol. Úctyhodnou částku na pořízení speciálního inkubátoru věnovala Jednotce intenzivní péče novorozeneckého oddělení FN Motol společně značka Pampers a partner kampaně Pampers UNICEF společnost AHOLD, která v ČR provozuje supermarkety a hypermarkety Albert.
„Společnost AHOLD se stejně tak jako Pampers dlouhodobě věnuje pomoci a podpoře dětí, proto jsme velmi rádi, že můžeme v rámci kampaně Pampers UNICEF přispět na zdravý život dětí v České republice,“ říká Petr Chadraba, manažer komunikace ze společnosti AHOLD.
Vzhledem k narůstajícímu počtu předčasných porodů v České republice je tento dar velmi vítaný. Nový inkubátor kombinuje prohřívané lůžko s dvojstěnným inkubátorem a zajišťuje tak zdravotníkům a rodičům lepší přístup k dítěti. Konverze inkubátoru ve vyhřívané lůžko je velmi snadná a rychlá, což snižuje stresovou zátěž pro dítě i jeho okolí, která je způsobená nutností přenášet dítě z inkubátoru na lůžko.
„Díky tomuto daru je možné na Novorozenecké jednotce intenzivní péče ve Fakultní nemocnici Motol dále zajišťovat péči o nezralé novorozence v nadstandardní kvalitě,“ říká MUDr. Miloš Černý, z Fakultní Nemocnice Motol.
Celosvětové cíle projektu Pampers UNICEF 1 balení = 1 vakcína*
UNICEF a Světová zdravotnická organizace (WHO) předpokládají, že úplného vymýcení mateřského a novorozeneckého tetanu ve 46 zemích, kde stále představuje problém, by se dalo dosáhnout v roce 2012. Společně s maminkami chce Pampers pomoci UNICEF eliminovat tuto zákeřnou nemoc.
Podle odhadů zemře v současné době 140 000 dětí[1] ročně na novorozenecký tetanus a až 30 000 žen[2] na tetanus mateřský. Tato tragédie je úplně zbytečná a dá se jí snadno předejít, jak už dokázal očkovací program UNICEF.
*Speciálně označené výrobky
Výrobky, jejichž koupí přispějete na tento projekt, budou označeny nálepkou 1 balení = 1 vakcína navrženou zvláště pro tento účel. Mezi tyto výrobky patří: všechna takto označená balení plenek Pampers, všechna Jumbo balení plenek Sleep&Play a čtyřbalení všech variant vlhčených ubrousků Pampers (4ks v balení).
Ostatní varianty označených vlhčených ubrousků Pampers přispívají 1 vakcínou v jakékoliv kombinaci při nákupu 4 základních balení Pampers (72ks) nebo Clean&Play (63ks) nebo dvou dvojbalení Pampers (2x72ks) nebo Cean & Play (2x63ks).
Další informace
Pro více informací o kampani „1 balení = 1 vakcína” navštivte www.pampers.cz.
Dětský fond OSN (UNICEF) je jediná organizace OSN, která se věnuje pouze dětem. UNICEF se snaží o vybudování světa, ve kterém by se dodržování práv každého dítěte stalo trvalým etickým principem a mezinárodním standardem chování.
UNICEF poskytuje potraviny, čistou vodu, vzdělání, ochranu a rychlou pomoc v nouzi, čímž zachraňuje mnoho mladých životů. Miliony dětí každý rok stále umírají na nemoci, jimž lze předcházet, jako jsou dehydratace, infekce horních cest dýchacích, tetanus a spalničky. UNICEF společně s dalšími organizacemi OSN a vládními a nevládními organizacemi mají rozsáhlé zkušenosti a zdroje na to, aby dětem po celém světě byly schopny dát velkou šanci na přežití. Dnes je UNICEF aktivní ve více než 190 zemích, kde sjednocuje obyvatele a svoje partnery za účelem udělat svět lepším pro budoucí generace.
[1] UNICEF, předběžný odhad, 2004
[2] M Roper, J. Vandelaer, F. Gasse: Maternal and Neonatal Tetanus. The Lancet 2007; 370: 1947-1959
Napsal/a: Tisková zpráva