Provozujeme:     České-soutěže.cz     KrálovstvíLátek.cz     Termofor.cz          Spolupracujeme:     KLUBknihomolů.cz

Poradny

Poraďte se v poradnách

(Dětská) gynekologie
Aromaterapie
Astrologická poradna
Daně
Dyslexie a jiné poruchy učení
Feng shuej
Homeopatie
Hubnutí
Kojení
Lékárna
Logopedická poradna
Mužskýma očima
Psychologická poradna
Sociální poradna
Šití a vaření
Škol(k)a
Vizážistika, kosmetika
Výživa
Zahrádka
Zařizujeme ve 3D
Zbychova zájmová poradna
Zdraví
Zubní poradna

Dotaz: Svobodná matka

Poradna: Sociální
Tamarkaa | 18.4.2012 12:20:58

Dobrý den,

mohla byste mi prosím zodpovědět několik dotazů...

Popíšu situaci, bydlím sama v družstevním bytě (můj byt) nájem platím 3100 Kč+ elektrika 750 Kč, jsem těhotná, celých 9 měsíců jsem (ještě 2 měsíce budu) na rizikovém těhotenství, pobírám pouze nemocenskou 11500 Kč. Před tím jsem pracovala 11 let, jsem stále u stejného zaměstnavatele.

Otec dítěte se zdá se nehodlá finančně podílet jak na těhotenství, tak ani na pořizování výbavičky atp., rozhodla jsem se tedy neuvést ho do RL.

Chtěla bych se zeptat:

1) zda mám v tomto případě nárok na porodné - zda se vypočítává z nemocenské nebo se bere nějak v potaz, že jsem před nástupem na nemocenskou v těhotenství měla plat (cca 21 tisíc hrubého) a co musím a kde doložit pokud chci porodné získat

2) Zda budu mít nárok na nějakou další dávku, např. nějaký příspěvek na bydlení... protože mi z mateřské zbyde cca 3000 Kč po zaplacení poplatků za byt a pokud ano, jaké příjmy, za jaké období se zjištují pro vyplacení těchto dávek a kde se začíná žádat.

Mnohokrát děkuji za odpověd, snažím se googlovat, ale některé věci mi nejsou zcela jasné.


Rady a osobní zkušenosti

Anonymní | 18.4.2012 12:41:23

na porodné by byl nárok, pokud byste měla méně než 2,4 živ. minima. což přesahujete, takže nic.počítá se z příjmu čtvrtletí předcházejícímu narození dítěte.vy jste na rizikovém 11 (!!) měsíců, takže z nemocenské.
na příspěvek na bydlení vám asi nárok po narození dítka vznikne. ale neodpustím si "bohužel". pokud jste tak hrdá, že dítěti zapřete otce a nic od něj nechcete (na co máte ze zákona nárok a on má ze zákona povinnost) tak byste měla být i tak hrdá, a nechtít po státu, tudíž všech ostatních, aby vám přispívali.
radka2

Tamarkaa | 19.4.2012 22:28:41

Radko2, svoje moralizování si strčte někam. Plno lidí zneužívá dávky systematicky, já mám odpracovaných spoustu let a dalších spoustu pracovat budu, když potřebuju jednou pomoct, tak nebudu poslouchat takové slinty. Nechte si své kázání pro ty kterých se týká.

Odborná rada
Mgr. Vladimíra Nováková | 20.4.2012 22:01:11

Dobrý den,
na porodné máte nárok tehdy, pokud se jedná o Vaše první dítě a příjem Vaší domácnosti nepřesáhne 2,4násobek jejího životního minima. Pokud neuvedete otce do rodného listu, bude životní minimum Vaší domácnosti po porodu vyjádřeno částkou 4.880 Kč, hraničním příjmem pro nárok na porodné tedy bude částka 11.712 Kč. Rozhodující je přitom výše čistého měsíčního příjmu v kalendářním čtvrtletí předcházejícím čtvrtletí, ve kterém se dítě narodí. Pokud tuto podmínku splníte, můžete o porodné zažádat na úřadě práce v místě bydliště.
Vzhledem k tomu, že Váš příjem již nyní výrazně převyšuje životní minimum, připadají v úvahu pouze dvě dávky - přídavek na dítě a příspěvek na bydlení. Pro přídavek na dítě musíte splnit stejnou výši příjmů jako u porodného, je zde ale posuzován příjem za uplynulý kalendářní rok, takže zde Vám ještě nárok nevznikne. Na příspěvek na bydlení máte nárok tehdy, pokud jste vlastníkem či nájemcem bytu/domu, ve kterém máte trvalé bydliště a 30% (v Praze 35%) Vašich příjmů nestačí k pokrytí nákladů na bydlení. Pro nárok na příspěvek stačí doložit příjmy za kalendářní čtvrtletí, žádat o něj můžete - stejně jako o porodné a přídavky - na úřadě práce v místě bydliště.

Anonymní | 21.4.2012 01:34:30

Plně souhlasím s radka2, protože vlastně vy okrádáte svoje dítě o vyšší životní úroveň a jednou to stejně budete pravděpodobně muset dítěti o otci říci.

semelka | 22.4.2012 11:14:54

já si zase dovolím tak trochu nesouhlasit s příspěvky .. pokud se otec odmítá podílet na výživě, nejspíš se k otcovství ani nepřizná, tudíž bude muset proběhnout soud o otcovství dále o výživné a svěření do péče - otec se možná i nadále bude odmítat podílet na výživě, matka bude mít peníze pouze na papíře - bude mít nárok na sociální dávky? je to opravdu vyšší životní úroveň pro dítě? možná se jí podaří náhradu výživného vyžebrat od státu, otec ani státu nezaplatí ... a kdo to teda všechno zaplatí? bude to víc nebo míň než když se matka obejde bez otce v RL a požádá o sociální dávky? co když se otec později "zvencne" a bude si dítě nárokovat? je tu spousta otazníků kterými si matka musela projít a zvážila všechna pro a proti

je to těžká situace a my kdo jsme se do ní nedostaly nemáme právo soudit... podle vašich reakcí pochybuju, že vy jste někdy běhaly po soudech kvůli otcovství a výživnému....

a pokud jde o oznámení dítěti, kdo je jeho otec, tak to nijak nesouvisí s tím, zda je uveden v RL nebo není...

tohle moralizování také nemám ráda... zvláště pokud neznáte konkrétní situaci...

Marinada | 23.4.2012 06:59:44

Já už ani nemám chuť se k těmhle moralistickým řečem vyjadřovat - je to pořád to samé dokola. Posílám plnou podporu budoucí svobodné mamince a přeju hodně štěstí.
Pod příspěvek Tamarky z 19.4. se podepisuji - naprostý souhlas.

Tamarkaa | 23.4.2012 13:31:03

Děkuji za odbornou radu.

Anonymní, těžko můžu okrádat své dítě o něco co neexistuje, když se otec odmítá podílet. Vymahatelnost alimentů v ČR je tristní, na tu se skutečně nedá spoléhat. Mám možnost si zvolit dvouletou variantu RP, ovšem netuším kde pak seženu jesle, v tomto si stát dělá medvědí službu sám a nutí tak matky aby byly 3 roky doma, pro mě je to delší doba než bych sama chtěla.

radka2 | 24.4.2012 16:27:56

argument -Plno lidí zneužívá dávky systematicky - je hodný dospělé ženy, která bude vychovávat dítě. když kradou ostatní, budu teda taky. a pak jsme tam, kde jsme.
otec neexistuje? on ani jeho příbuzní nemají žádný majetek? otec nepracuje? proč má suplovat stát povinnosti otce? v dnešní době je možnost antikoncepce, osvěta o plánovaném těhotenství taky. tak proč dítěti nevyberete otce, kterého si zaslouží? proč má za vaši nezodpovědnost platit stát (tedy všichni ti kdo platí daně) a dítě (tím, že ho oberete o dědictví, styk s rodičem, výživné - ano, o výživné okradete dítě, ne sebe,...)stejně mu jednou řeknete kdo je otcem a může se to pak nepěkně obrátit proti vám.

a pro ty chytrolíny, co píšou, že nevím o čem mluvím, tak vím. výživné mi (teda synovi) dluží otec dosud (ne teda celé, z 150000 zbývá cca 20000), ale postupně je mu sráženo.synkovi teď přijde velmi vhod i když už je dospělý. má na splátky hypotéky. běhání po soudech jsem taky zažila.ale NIKDY bych nezapřela otce, zákon říká jasně - matka uvede otce a druhá varinta je OTEC NEZNÁMÝ. žádná varianta - otce vím, ale neuvedu ho v matričním zákonu není.a jak se asi cítí dítko, když na úřadech předkládá rl - otec neznámý?

radka2 | 24.4.2012 16:36:50

argument -Plno lidí zneužívá dávky systematicky - je hodný dospělé ženy, která bude vychovávat dítě. když kradou ostatní, budu teda taky. a pak jsme tam, kde jsme.
otec neexistuje? on ani jeho příbuzní nemají žádný majetek? otec nepracuje? proč má suplovat stát povinnosti otce? v dnešní době je možnost antikoncepce, osvěta o plánovaném těhotenství taky. tak proč dítěti nevyberete otce, kterého si zaslouží? proč má za vaši nezodpovědnost platit stát (tedy všichni ti kdo platí daně) a dítě (tím, že ho oberete o dědictví, styk s rodičem, výživné - ano, o výživné okradete dítě, ne sebe,...)stejně mu jednou řeknete kdo je otcem a může se to pak nepěkně obrátit proti vám.

a pro ty chytrolíny, co píšou, že nevím o čem mluvím, tak vím. výživné mi (teda synovi) dluží otec dosud (ne teda celé, z 150000 zbývá cca 20000), ale postupně je mu sráženo.synkovi teď přijde velmi vhod i když už je dospělý. má na splátky hypotéky. běhání po soudech jsem taky zažila.ale NIKDY bych nezapřela otce, zákon říká jasně - matka uvede otce a druhá varinta je OTEC NEZNÁMÝ. žádná varianta - otce vím, ale neuvedu ho v matričním zákonu není.a jak se asi cítí dítko, když na úřadech předkládá rl - otec neznámý?

Anonymní | 24.4.2012 20:56:19

no ty vole se s tý radky picnu...tak blbou ženskou jsem neviděla...vy dokážete jen člověka s prominutím nasrat!!!začínám nenávidět tento web,páč vždycky když někde narazím na ty komentáře chce se mi zvracet!!!to nemá cenu todle...evka

Anonymní | 25.4.2012 00:35:22

Copak radka2, ta má vždycky plno keců a nejvíc tam, kde se JÍ nikdo na nic neptá.

bamiska | 25.4.2012 17:35:51

tak pokud sem byl vložen dotaz tak na něj asi někdo čeká odpověď a je moc hezké jak se něplácá někomu po ramenou a řekne pravda tak je hned za špatnou....to co napsala radka má hlavu a patu....a milé anonymní viz evka jsem si nevšimla že by jsi na těchto stránkách fungovala nějak dlouho....

budoucí maminko zvaž jak se rozhodneš, v tom co radka píše ač přímým slovem je kus pravdy, když už nic jiného tak po něm dítko jednou něco podědí, nebo bu ty alimenty budou srážet..nevíš kdy se ti jaká koruna bude hodit a nebo jednou tomu dítěti...

Anonymní | 25.4.2012 22:59:46

Vyvarujte se jakýchkoli osobních útoků, hodnocení tazatele apod.
Radka2 její rady jsou vždy doplněny o hodnocení, vesměs ve smyslu, jak jsou tazatelky špatné, když chtějí něco ze státního systému a v tomto konkrétním případě "bohužel mbudete mít nárok" To je dosti útočné.

Anonymní | 25.4.2012 23:03:37

I milka ví, že těhotenství je pouhých 9 kalendářních měsíců a ne 11. Takže každý mpochopil, že daná tazatelka je v 7 měsíci těhotenství a 2 jí zbývají, jen arogantní a povýšená osoba udává 11 měsíců s dvěma !! :-D Spíše k smíchu.

NettyMeli | 25.4.2012 23:06:42

Radka -> vím o čem mluvíte. A Tamarko - nechcete-li ho uvést, neuvadejte !!!! Budete matkou, víte, co bude pro vaše díte nejlepší :) podpora i z mé strany :) držím palce a podávám ruku.

NettyMeli | 25.4.2012 23:07:41

Radka -> Neřešte to. A Tamarko - nechcete-li ho uvést, neuvadejte !!!! Budete matkou, víte, co bude pro vaše díte nejlepší :) podpora i z mé strany :) držím palce a podávám ruku.

Ježeček | 26.4.2012 11:24:02

Nechtěla jsem se vyjadřovat, ale přece jen mi nedá, abych nepodpořila Tamarku. Mít dítě je luxus, ale také to nejhezčí v životě normální ženské. Já si myslím, že neokrádáte stát ani nikoho z nás, když máte dle tabulek nárok na nějaké dávky. Já vám je přeji. Já sice nárok měla, ale nechala jsem se odbýt úřednicí, že jsem měla dostatečné výdělky a měla jsem si našetřit.
Daleko víc dávky přeji maminkám, rodinám, kde jsou oba bez práce, nemocným, kteří neseženou uplatnění, než platit za nesmyslné soudy, arbitráže, podvody a tunely naší vlády.
Chci žít ve státě, který bude umět pomoci v nouzi, který má sociální programy. Nechci, aby "mít dítě" bylo v jedné rovině s "mít na zdravotní výkony" a "mít peníze". *

Anonymní | 7.5.2012 20:34:03

nemocenskou 11.5 tisíce? na to dělám celý měsíc co byste ještě chtěla? a jak píše radka2 když se o ditě neumíte postarat sama přiznejte mu otce a běžte si to vysoudit...furt aby jsme z daní všechny živili...můj manžel dostal taky výživné až v dospělosti ale dostal a taky se hodilo na nastartování do života jak píše radka2...ježeček má zřejmě pocit že ušetřené státní peníze půjdou na pomoc ostatním...omlouvám se ale musím se smát :D a 7500 pro zatím dva lidi je myslím celkem dost když jiní dostanou minimum 2500 a páj

Anonymní | 5.6.2012 15:57:08

ddobry den chci se zeptat porodila sem syna a tet se dovidam že mam narok na vybavičku, o kterou sem si když sem byla tehotnanezažadala. poradite mi neko prosi dekuji pište mi na meil. uchytilovaj@email.cz

radka2 | 5.6.2012 16:28:28

no já teda nevím, pokud s otcem dítěte nežijete, tak ten má povinnost vám uhradit výdaje spojené s těhotenstvím + výbavičku pro dítě a ještě dva roky po narození dítětě platit výživné i na vás.o tom, že by byl nárok na výbavičku od sociálky by bylo sice hezký, ale myslím, že to není pravda. radka2

Rady odborných poradců jsou ve všech poradnách označeny.

Připojte svoji radu

Prosím, vkládejte výhradně rady k řešení výše uvedeného problému nebo osobní zkušenosti s danou problematikou. Vyvarujte se jakýchkoli osobních útoků, hodnocení tazatele apod.

Vaše rada:

Pojďte si povídat

  • Otázka dne: Co plánujete na víkend?
  • Nahlédněte: Improvizovaná plkárna
  • Oceněná diskuze: Viola, viola, bum! …vzpomínáte na hry z dětství?
  • Co nového na VD?

  • Védéčkoviny - přehled VD událostí uplynulého týdne.
  • Nové diskuze za posledních 7 dní
  • Hlasujte pro diskuzi týdne
  • KLUBko - uživatelský účet



    Zaregistrovat se
    Zapomněl/a jsem heslo

    Přečtěte si nové komentáře


    Náš tip

  • těhotenství týden po týdnu a vše o těhotenství na webu Rodicka.cz
  • Království látek - metráž nejen pro domácí šití, objednávky i po desítkách cm
  • Hřejiví plyšáci uleví od bolesti, zahřejí a uvolní
  • Knižní aukce


    TOPlist