PVD: Jak Linda testovala a přitom i kreslila?

Myslíte si, že při testování nějakých produktů se nedá pořádně zabavit? Anebo dokonce malovat? Linda nás přesvědčila o opaku…

Z nakladatelství Fragment jsem Lindě – holčičce z projektu Předškolákem s VD, nechala zaslat knížku/sešit s názvem Báječné kreslení.

A byla jsem samozřejmě zvědavá, jak dalece bude tohle kreslení bavit děti v předškolním věku.

O tom, jaké úkoly na děti čekají a jak dalece jsou pro ně náročné, ale i zábavné, se můžete přesvědčit právě teď…

Čaruj a hraj si s barevnými pastelkami!
* nauč se kreslit zvířátka nebo dopravní prostředky
* spoj tečky a objev, co se za nimi skrývá
* obrázky krásně vybarvi a daruj mamince nebo si je vystav v pokojíčku


Tak tu máme opět další pracovní sešit pro předškoláky od nakladatelství Fragment tentokrát zaměřený na kreslení. Sešit obsahuje 64 černobílých stránek plných spojovaček, vybarvování a návodů na kreslení. Děti se krok za krokem učí kreslit zvířátka nebo třeba dopravní prostředky, a také spojují tečky a zjistí, co se to vlastně skrývá za obrázek. Vše mají za úkol vybarvit a hotové obrázky mohou pak darovat třeba mamince nebo si s nimi vyzdobit pokojíček.

Naším prvním úkolem v testování byla spojovačka a Linda si vybrala hned první obrázek v sešitě a to ježečka.

Úkol zněl: Dokonči obrázek ježečka spojením teček a pak jej vybarvi.

Spojování teček bylo pro Lindu docela jednoduché, takže obrázek byl v mžiku hotový a hned jsme se pustily do druhého úkolu. Linda si vybrala obrázek rybičky a úkol zněl následovně:

Postupně domaluj předkreslený obrázek a vybarvi jej. Potom si stejný obrázek podle tohoto návodu nakresli ještě jednou na čistý papír.

Tady už bylo potřeba mé pomoci, a to nejen s vysvětlením postupu, ale také jsem musela Lindě u prvního obrázku ryby ukázat, co vlastně chybí a co má dokreslit, i když s hledáním rozdílů nemívá problém. Začaly jsme od posledního hotového obrázku, který si nejprve vymalovala, a pak jsme postupovaly směrem nahoru k poslednímu naznačenému obrázku. Nakonec všechny rybičky úspěšně zvládla dokreslit i vybarvit.

Popravdě k druhé části úkolu jsme se už nedostaly, protože Linda objevila v sešitě vánoční stromeček a ten se musel hned vybarvit. 🙂 Tak snad příště mi už sama bez mé pomoci nakreslí rybičku.

Posledním úkolem v testování byl opět návod na kreslení, tentokrát pomocí mřížky.

Linda si vybrala obrázek prasátka a úkol zněl: Nakresli obrázek postupně podle vzoru a nakonec jej vybarvi.

Toto byla nejobtížnější část celého testování. Nejprve jsem Lindě vysvětlila, že má do mřížky na pravé straně nakreslit stejný obrázek z levé strany. Bojovala statečně a musím říct, že i já bych se s tímto úkolem pořádně zapotila:-)

Co říci závěrem:

Jednotlivé úkoly v  pracovním sešitě se lišily svou obtížností. Myslím si že spojovačky jsou docela lehké a měl by je bez problémů zvládnout každý předškolák. Nicméně vzhledem k tomu, že je tento pracovní sešit určen pro děti od 6 let, očekávala bych více tečkovaných částí v obrázku, řekněme alespoň polovinu obrázku. Tento typ úkolů je nejen dobrý na uvolňování ruky, ale také pomáhá cvičit soustředění a trpělivost.

Na druhou stranu úkoly na kreslení obrázků krok za krokem pomocí mřížky se mi zdály velmi obtížné. Nejenže je potřeba, aby dítě dobře ovládalo orientaci v prostoru, ale také poznalo geometrické tvary a správně dokázalo umístit obrázek do mřížky. Tato část je opravdu určena spíše starším dětem.

Nicméně testování bylo pro nás opět zábava, protože Linda s pastelkami vstává a večer by si tak nejraději malovala ještě i v posteli. A vzhledem k tloušťce sešitu máme na nějaký ten týden vystaráno. 🙂


Článek byl zařazen do projektu Předškolákem s VD, v němž můžete prožívat s dětmi ve věku 2,5 – 6 let jejich radosti a zážitky, sledovat aktivity, které pro ně vymýšlíme a prohlížet si obrázky všeho, co vytvořili ve speciální fotogalerii.