Pokud necháme malé dítě na internetu samotné, je velká pravděpodobnost, že se ocitne někde, kde nechceme, aby bylo. Pokud ale dítěti ukážeme, kde a jak může smysluplně trávit čas, přijme to, vzhledem k neustále vzrůstající oblibě počítačů, s nadšením.
Dětská hřiště na internetu
Najít na internetu to pravé právě pro Vaše dítě není vůbec jednoduché. Pokud nemáte veliké zkušenosti s vyhledáváním informací, často strávíte hodiny a hodiny usilovným hledáním vhodné hry či jiné aktivity a mnohdy bez úspěchu. Na co se tedy můžeme spolehnout?
Výrobci dětských produktů našli řešení. Jogurty s tolik potřebným vápníkem, různé ovocné nápoje bez konzervačních látek s dostatkem vitaminu nebo například „zdravé“ bonbóny, to jsou produkty, které se chtějí zalíbit nejen Vašim dětem, ale i Vám, rodičům. Někteří výrobci už vědí, že televizní reklama není jediná cesta, jak se dítěti představit. Uvědomují si, že reklamní sdělení v televizi jsou jednorázová a kromě toho, že dítě přesvědčují, nic moc jiného nepřinášejí. Zaměřili se tedy na internet. Chtějí dětem i rodičům ukázat, že jim na správném vývoji dětí opravdu záleží. Vytvořili proto vlastní internetové stránky, kde chtějí nejen představit nabízený produkt, ale kde chtějí dát dětem i rodičům mnohem víc. Takové internetové stránky se často podobají dětským hřištím. Někdy dokonce nabízejí dětský svět plný nových kamarádů, kteří Vašim dětem ukazují pozitivní hodnoty, učí se s nimi, pomáhají jim ve složitých situacích, nikdy nenechají Vaše děti nudit se, když zrovna venku prší, nejlepší kamarád je nemocný a Vy vaříte večeři.
Jistota jistoty
Aby se výrobcům dětských produktů doopravdy podařilo citlivě vybrat správné aktivity pro děti, velmi často při vývoji počítačových her spolupracují s pedagogickými a psychologickými odborníky. Ti jim radí, co je v daném věku pro děti přínosné, co pomocí dané aktivity mohou rozvíjet, jakým způsobem postavit hru tak, aby děti bavila a zároveň učila. Další skupina odborníků pak doporučuje, jak sdělit rodičům, že takové webové stránky jsou doopravdy bezpečné a mají pro jejich děti obrovský přínos. A tak tomu skutečně je.
Jedním z důkazů jsou například stránky, které společnost Danone vytvořila pro značku Kostíci. Na www.kostici.cz děti najdou město plné kamarádů Kostíků, ti mají pro ně připraveny nejrůznější hry a soutěže rozvíjející paměť, bystrost, kreativitu, fantazii… Vzhled Kostíků je pro děti atraktivní, jejich řeč odpovídá dětskému vnímání, jejich charakter dětem odhaluje pozitivní hodnoty, jejich město žije a neustále se mění. Své místo si zde najdete i Vy, a to v „Knihovně pro dospěláky“, kde se dozvíte vše, co je třeba vědět o jogurtech a ještě více. Kostíci chtějí nejen, aby si je děti kupovaly, ale také je chtějí učit, bavit a vyrůstat s nimi. Vzhledem ke svému postavení na trhu si totiž nemůžou dovolit cokoliv zanedbat, a to je právě ta jistota pro Vás a Vaše děti.