Jak na pitný režim u sportujících dětí?

Rubrika: Volnočasové aktivity

Dehydratace je závažný problém u všech věkových skupin. Problémy s ní spojené ohrožují zvlášť sportující děti, a to nejen během rozpálených letních měsíců. Jak zajistit dítěti při sportu dostatečný příjem tekutin a jaké pití je pro malé sportovce nejlepší?

Ohlídat dostatečný příjem tekutin u dětí je náročné. Zvlášť malí sportovci ve sportovním zápalu na pití často zapomínají. Přitom právě při větší zátěži je dostatek tekutin nejdůležitější, nehledě na roční období a na aktivitu, kterou provozují.

Například při bojových sportech není problém vzpomenout si, že bychom měli tekutiny doplňovat. K dehydrataci však může dojít také při plavání či při jízdě na jízdním kole. Právě u těchto sportů se pití podceňuje nejvíce, přestože při nich ke ztrátě vody dochází ve stejné míře.

Kdy dětem při sportu doplňovat tekutiny?

Pokud za vámi dítě přijde s tím, že má žízeň, jedná se o první příznak dehydratace.

Proto je důležité tekutiny doplňovat pravidelně už před samotnou aktivitou – pokud s dětmi plánujete například výlet na kole, dejte si s nimi sklenku čerstvé vody už před cestou. Při samotném výletu či jakékoliv jiné zátěži je nutné doplňovat tekutiny alespoň čtyřikrát během každé hodiny sportovní zátěže.

Jaké pití je při sportu nejlepší?

Tělo sice nejrychleji vstřebá vodu s malým obsahem cukru, pro děti jsou však sportovní a iontové nápoje nejen nevhodné, ale mohou jim dokonce uškodit.

Proto je přísun tekutin nejlepší doplňovat čistou vodou a v přestávce dětem nabídnout pomeranč, který jim doplní cukry a energii mnohem efektivněji a hlavně bezpečněji, než předražené nápoje plné cukrů a dalších nevhodných látek.

Udělejte z pitného režimu zábavu

Ať už se vaše děti vrcholově věnují kolektivnímu sportu, nebo s nimi jen poznáváte krásy Česka na jízdních kolech, doplňování tekutin byste rozhodně neměli podceňovat.

Udělejte z pitného režimu pro děti zábavu. Veselá lahev na kolo s motivem oblíbeného hrdiny vašeho dítěte za vás udělá půl práce.

A že čistou vodu váš malý sportovec odmítá? Ochuťte ji citronem, pomerančem či jiným ovocem. Až dorazíte po dlouhém dni domů, můžete si dát skleničku 100% ovocného džusu.

Nezapomínejte ani na sebe

Dehydratace a nedostatek tekutin je častým problémem i u dospělých. Proto byste neměli na dostatečný pitný režim zapomínat ani u sebe. Stejně jako děti, i dospělí by měli vypít sklenku vody už před sportovní zátěží. Poté je vhodné tekutiny průběžně doplňovat alespoň čtyřikrát za hodinu v menších dávkách, stejně jako děti.

Napsal/a: PR článek

Toto taky stojí za přečtení!

Tip na výlet: Jestřebí hory a frankfurtská polévka

Jedno letní pondělí jsme chtěli využít krásného počasí a vyrazit někam do přírody. Našli jsme dvě dosud nezdolané rozhledny

Čtu dál →

Recenze: Nepovedené kouzlo – Emilka a ztracená škola

Ráda by vám představila knižní novinku autorky Petry Martiškové s názvem Nepovedené kouzlo – Emilka a ztracená škola, která

Čtu dál →

Recenze: Jak to bylo s panem vlkem?

„To je o Karkulce? To přece znám. Všechny pohádky mám přečtený už dávno, vždyť je mi DESET, mami!“ sdělil mi

Čtu dál →

Co na to říkáte?

Vaši e-mailovou adresu si necháme pro sebe.

Sdílet
Sdílet
TOPlist