Učíme se a tvoříme se Šimonem

Rubrika: Knihy pro děti a mládež

Děti milují nápady všeho druhu. Pokud znají pracovní listy Šimona, pak pro ně máme tip na další, které se objevily na pultech knihkupectví…

Šimonovy pracovní listy – to jsou soubory pracovních listů zaměřených na rozvoj dovedností připravujících budoucího školáka na nejrůznější dovednosti.

ŠPL 22 – Celkový rozvoj s důrazem na přípravu do školy

spl22Dvojice zkušených autorek připravila soubor pracovních listů s komplexním a podrobným zadáním, které přinášejí množství nápadů na činnosti, tipy na motivaci k těmto činnostem, úkoly a otázky pro další možné rozvíjení uvedených motivů.

Zadání uvádí potřebné pomůcky a zvolené cíle, činnosti se vyváženě věnují rozvoji slovní zásoby a řečového projevu, grafomotorických dovedností, orientaci na ploše a dalším dovednostem, s důrazem na procvičování a upevňování schopností, které děti uplatňují, resp. očekává se, že je budou uplatňovat, na začátku povinné školní docházky. Publikace je určena pedagogům v MŠ a prvních ročnících ZŠ.
Eva Štanclová učí v MŠ, je autorkou několika publikací pro pedagogy v MŠ.
Renata Frančíková je výtvarnice, vytvořila množství ilustrací a také autorských publikací pro rozvíjení dětské tvořivosti.

Ukázky z knihy najdete tady.


ŠPL 21 – Grafomotorické pohádky

spl21Pracovní sešit předkládá soubor pracovních listů zaměřených na rozvoj dovedností připravujících budoucího školáka na psaní:

  • uvolnění ruky,
  • procvičení tahů po naznačených liniích,
  • dokreslování.

Každý pracovní list je doprovázen krátkou autorskou pohádkou, která nabízí přirozenou motivaci pro cílenou práci s pracovním listem, dále motivy na doplňující úkoly s inspirací pro činnosti související s rozvojem grafomotorických schopností – cvičení pro hmat, jemnou motoriku, uvolňující cviky. Doplněny jsou také otázky a stručné tipy na další možnou práci s pohádkou – porozumění slyšenému textu, procvičení vyjadřování, logického myšlení, pozornosti, paměti.

Eduard Světlík je spisovatel, překladatel a hudebník. Publikoval mnoho děl – povídky, básně, román, odborné publikace z oblasti literární teorie.

Edita Plicková je známá ilustrátorka dětských knih.

Více ke knize najdete tady.

ZLATÁ RYBKA

Můj přítel pan Fišer z Berouna je vášnivý rybář. Před pár lety se vypravil o dovolené na Rujanu, aby si vyzkoušel chytání ryb v Baltském moři. Poslední den hočekalo pořádné překvapení: po krátkém zápolení s udicí, navijákem a podběrákem vytáhl zlatou rybku. Vyvlékl ji z háčku a povídá: „Splníš mi tři přání, když tě hodím zpátky do vody?“

Zlatá rybka zavrtěla ocasní ploutví. „Nesplním.“
„Tak aspoň jedno,“ smlouval rybář.
„Ani jedno.“
„Proč?“
„Nechci zpátky do moře, protože je v něm tolik na nafty a oleje, že se v něm nedá žít.“
„Zdá se,“řekl pan Fišer, „že si to musíme vyměnit. Řekni mi, co tedy chceš, a já se vynasnažím ti to splnit.“
„Chci, abys mě pustil do nějaké menší, hezké řeky, protože se tam přes všechny jezy a přehradní hráze sama nedostanu.“
„Žádný problém,“řekl pan Fišer, „u nás v Čechách je učiněným rájem ryb i rybářů řeka Berounka, tam tě odvezu.“ Zlatou rybku vložil do nádržky s vodou, sbalil si věci, nasedl do auta a ujížděl domů. Tam pak udělal, co slíbil, a vypustil svůj zlatý úlovek blízko Branova.
Dál jezdíval chytat ryby na toto svoje oblíbené místo a radoval se, když zlatá rybka vystrčila hlavu z vody a vděčně na něho pohlédla.

Jednoho dne ji však znovu našel na háčku své udice. „Co že ses nechala znovu chytit, moje zlatá?“ podivil se pan Fišer.
„V řece je už stejná špína jako v moři. Podívej, jak vypadám. A čichni si ke mně!“
Rybářji nasměroval do Rakovnického potoka, protože v něm občas loví pstruhy. Neuplynul však ani rok a chytil
zlatou rybku potřetí. „Už se nedá žít ani v potoce,“ zoufala si. „Je plný jedů z umělých hnojiv.“
„Co teď s tebou?“ zanaříkal rybář.
„Mně už je všechno jedno,“ řekla ryba. „Třeba mě sněz.“
Pan Fišer se pousmál. „Teď už tvé maso, moje milá, není k jídlu. Ale mohu ti vybrat místo se zaručeně čistou vodou. Není to sice ve volné přírodě, ale dá se tam žít. Chceš?“

Rybka odevzdaně přikývla.

A tak ji pan Fišer odvezl do Prahy, do velkého bazénu ve Valdštejnské zahradě na Malé Straně, v němž plave plno pestrých okrasných ryb. Až tam někdy půjdete, můžete hádat, která z těch se zlatými šupinami to je.

Úkoly pro rozvíjení grafomotorických dovedností:

Zkus nakreslit vodu. Jak bude vypadat? Bude to voda v potoce, řece, na rozbouřeném moři?
Kreslíme s dětmi vlny, různé, podle toho, o jakou podobu vody se jedná. Inspirujeme se obrázkem.
Můžeme přidat jednoduchý obrázek ryby.

portal_ukazka1

Napsal/a: Iveta Pešková

Toto taky stojí za přečtení!

Nevítaní hosté v ústní dutině

Malé oválné vřídky trápí až 25 % populace. Objevují se v ústech nečekaně, ale ti z vás, kteří se s afty

Čtu dál →

Pořízení tažného zařízení je snadné a cenově výhodné

Disponovat vozem bez tažného zařízení není žádný hendikep, jak by se mohlo zdát. Pokud potřebujete využívat přívěsný vozík, karavan, nosič

Čtu dál →

Cyklistické dárky pro malé i větší cyklisty

Máte doma nadšeného cyklistu a nevíte, co mu pod stromečkem udělá největší radost? Podobným problémem se rok, co rok

Čtu dál →

Odpovědi, názory, dotazy, postřehy čtenářů (2 vyjádření)

Co na to říkáte?

Vaši e-mailovou adresu si necháme pro sebe.

Sdílet
Sdílet
TOPlist