Recenze: Pohádkové uspávanky

Pro příznivce autorky dětských knížek Zuzany Pospíšilové nám dobrou zprávu. Je tady její nová knížka určená dětem a rodičům s dalšími kouzelnými příběhy.

Krásnou knížku s názvem Pohádkové uspávanky vydalo nakladatelství Grada. Autorkou je Zuzana Pospíšilová a krásné ilustrace dodala Veronika Kubáčová. V pohádkové publikaci na vás čekají originální a veselé příběhy plné pohádkových bytostí, ale nejenom těch. Také župánek nebo čajová konvička nebo zrcadlo mají co vyprávět. V knize najdete 20 krátkých pohádek ideálních na čtení před spaním. V příbězích najdete pohádkové bytosti jako jsou skřítci, víly, čaroděje, princezny, zvířátka nebo na první pohled úplně obyčejné věci, které vás zavedou do říše plné fantazie, dobrodružství a kouzel. Knížkou vás provází ilustrace Veroniky Kubáčové, které jsou velice pěkné, barevné a veselé. Moc se mi líbí, že v pohádkách si všichni pomáhají, chtějí být užiteční, tak jako mráček hned v prvním příběhu, kterému nestačilo pouze létat po obloze a vyřizovat si účty s dalšími mraky. Chtěl pomáhat lidem. Moc se mu líbilo, že se lidé k sobě chovají hezky, nepošťuchují se, oblímají se. Proto se rozhodl být užitečný a odešel do světa pomáhat. Což se mu nakonec povedlo a byl moc spokojený. Hádavé včelky v příběhu nakonec pochopily, že se chovaly hloupě a raději se příště rozdělí. Zatímco ze smutného kašpárka se díky dětem stal zase veselý kašpárek.

Pohádkové uspávanky 004 Pohádkové uspávanky 001

V každém příběhu najdou děti také malé ponaučení. Stejně jako mráček, který chtěl pomáhat, včelky pochopily, že hádky a sobectví nevedou k ničemu nebo kašpárek který se stal veselým protože dělal radost druhým.

Pohádkové uspávanky 002Pohádkové uspávanky 003

Přestože se budu opakovat, knížky Zuzany Pospíšilové jsou velice hezky napsané. Příběhy jsou neotřelé, zábavné a veselé. Děti je rády poslouchají a ti větší si knížku přečtou sami. Díky větším písmenům je publikace vhodná i pro začínající čtenáře. Kapitoly nejsou dlouhé, takže si příběh mohou přečíst celý, bez přerušení. Pojďte si přečíst jak chtěl toulavý mrak pomáhat lidem, o budíku který si chtěl pořád hrát, že kouzelný župánek přináší opravdu co si přejete, jak vysvobodit princeznu a spoustu dalších krásných příběhů.

757148Komu by se chtělo do postýlky, když svět je plný zajímavých věcí a zážitků? Spát se ale musí a usínání může být také báječné dobrodružství. Kdy jindy se potkat s pohádkou než chvilku před usnutím?
Než se zavrtáte pod peřinu, přečtěte si zbrusu nové pohádky, které zklidní i ty největší neposedy a spolehlivě přivolají krásné a možná i trochu dobrodružné sny. Ve dvaceti originálních pohádkových příbězích najdete zvířátka, víly, skřítky, princezny i čaroděje a překvapí vás také neobyčejná kouzla obyčejných věcí. Zjistěte, co umí vykouzlit župánek, čajová konvička nebo třeba hejno vlaštovek. Až se dozvíte, co je spinkulinka, budete spát, jako když vás do vody hodí.
Další z řady moderních pohádek oblíbené autorky Zuzany Pospíšilové tentokrát provázejí půvabné ilustrace Veroniky Kubáčové.

Knihu vydalo nakladatelství Grada a můžete ji zakoupit zde.