Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Jak jsou na tom vaše děti s kreslením?
Holky, chci se jen zeptat, kdy už tak asi by mělo dítě trošku kreslit, aby to vypadalo? Malá jde v září do školky a moje známá, která pracuje v MŠ ve stravování mi řekla, že už ji mám pomalu učit správný úchop. Koupila jsem kvůli tomu trojhranné pastelky, ale kdepak, malá na malování zatím asi moc nebude, já jako malá kreslila jak divá. Je fakt, že to s ní moc nepraktikuju, spíše se bere do knížek, povídání, fantazii má úžasnou. Tak se ptám, jaké výtvory a v jakém věku už vaše dětičky zvládly. Děkuji Darča
… no, Piškotka to asi se školstvím myslela jinak…. právě jako narážku na starototalitní učitelky.
Jedna známá má opravdu nadaného syna – no, nadaného – chytrého, od mala ho víc než pohádky zajímaly encyklopedie, pořád ležel v knihách, výklad učitele pochopil hned, takže když dostali písemku z matematiky, byl logicky první ze třídy a po tu dobu, co byl hotov, si kreslil. Načež si učitelka stěžovala mamince, že její dítě vyrušuje…. tak proč mu nedala třeba příklady navíc? Nebo jinou činnost? Maminka z toho byla docela vykolejená, jelikož je sama učitelka.
U nás třeba učitelky měly připravené speciální obrázky na vybarvování, k jejichž barvě se dítě muselo dostat vypočítáním příkladu…. děti to bavilo a ještě si procvičily počty. Je to prostě jen o přístupu.
Brmbul a neměli by být starototalitky už pod drnem?:-)))
Hele Darča to udělá tak,že si dopředu zjistí kdo kde učí a podle toho Sárinku přihlásí.-))))
Hele já jsem četla v 5letech a do knihovny chodila od 6ti let..ve škole sem se nenudila…jako problém bych to viděla u dítěte které je zvídavé a zároveň aktivní:-)))
takže u našeho prďoly už sem zrušila skládačky s tiskacími písmeny a když se ptá tak píšeme psací,aby v tom pak neměl bordel. ale řekla bych že největší zájem o písmena a čísla byl kolem 2let a teď už to zase upadlo…teď puzzlíkujeme. K
Doufám, že to řešit nebudu muset :o) už to řeší kamarádka, její holčička bývala zpočátku propouštěna z hodiny psaní, to nekecám, ale rychle se to srovnalo a nyní je to v pohodě. Jak říkám, jsou zas věci, ve kterých Sára určitě bude pokulhávat, uvidíme výslovnost, z přítelovy strany to bratrovy děti mají s mluvením strašné, ten starší opakuje 1.třídu!!! Ale tam je to o zanedbávání, to vím, to už je ale jiný problém. Už tady řeším blbosti… nebo celou dobu? ;o))) Jdu spát :o)
vazne v tom neni nic zleho …jen otazka jak to budes resit protoze by mne to zajimalo….
no ten kterym jsem na tebe poprve reagovala..v tehle diskuzi
Brmbulka (6.8.2008 v 15:01)
Piskotko….to je hezke
Jsem pyšná na Sáru, že v 1,5 letech poznala 80% písmen z abecedy a zná je dodnes, počítá do 10.
co udelas az ti v 6 nastoupi na skolu a dostane starototalitni ucitelku:)
Brmbulko, ráda bych si tvůj příspěvek přečetla, bohužel nevím, kde přesně ho mám hledat, v TAM-TAMu? Nebo v diskuzích?
Nestartuju proti tobě :o))), jen jak jsi psala “víš co to je sociální nezralost…… atd…“ a “kyby se mé děti začaly takhle brzy zajímat o psaní, čtení….“ – jakobych měla u sebe začít hledat, co jsem zanedbala, co je špatně, zkus si to po sobě přečíst:o), jsem citlivá, za to se nestydím :o), vůbec celý příspěvek mi tak nějak přijde, jako že předškolní děcko nemá vědět nic dopředu, proboha proč? Jistě že jsou rodiče, kteří tlačí své děti do učení, aby byly perfektní a přestože oni sami propadali, je to pro ně vlastně satisfakce, že aspoň někdo v rodině něco dokázal, toto sama nikdy nedopustím, aby po mně dcera musela dokazovat něco, co jsem já nedokázala. To píšu jen tak. Ale potlačovat děti v rozvoji, když to samy chtějí, to zas taky neuznávám. Ano, já chci, aby mé dítě mělo “dětství“ – hračky, odřená kolínka, ušpiněnou pusu od jídla, lásku a oporu a rozhodně z ní nebudu chtít mít Pythagora, právě taky proto jsem ta písmena a čísla celý 3.rok utla, jen jsem se schválně nedávno přesvědčovala, jestli to byl omyl, nebo dobrá paměť či nadání, a ona je viděla po roce a uměla je. Jsou jiné děti, které umí ve 4 letech cizí jazyk nebo výborně hrát na hudební nástroj.
Rady tady na VD si většinou velmi ráda poslechnu a vezmu k srdci, jinak bych sem vůbec nechodila:o) Za tvůj názor taky moc děkuji :o) a nezlobím se.
Piskotko….proc tak bojovne…to preucovani jsem nemyslela tebe(nebo ze ty preucujes)…ale ja ve skole musim preucovat deti co uz umi cist a psat a pocitat…protoze ono sice kazdy prosel zakladnim skolstvim ale ne marne se na to studuje VS…metodiky..postupy….ale vazne se nechci hadat….
vystartovala jsi opravdu zbytecne….JA VUBEC NEVYSTARTOVALA!!!..PROBOHA KDE?…JEN JSEM SE ZEPTALA JAK TO BUDES RESIT…UKAZ NAZNAK VYPADKU VUCI TOBE?
urcite jsi vyborna mama….to ti nikdo nebere…jen by sis mozna vazne obcas mohla nechat poradit kdyz ti radi odbornici…a tim ted nemyslim sebe(a to pisu jen proto abys to takhle zase nepochopila)…jsem tu od toho abych radila ve svem oboru a to se snazim…kdo chce vezme si me rady k srdci kdo ne….je to jeho vec…nesoudim neprislusi mi to.. jen mluvim s cim se ja prakticky setkavam…..setkavam se i s detmi z detskeho domova…s detmi v pestounske peci (a treba nekteri rodice to zase se svou laskou prehaneji..nekdy deti chteji dychat)
PS: a ver ze vim mozna vic nez si myslis co to je byt ditetem z detskeho domova
No to si teda opravdu beru Brmbulko:o), já jsem sama z dětského domova a sakra dobře vím, co sociální a hlavně citová nezralost je. Když tě někdo nechce a hodí tě do děcáku a ještě když z něj vyjdeš zbytek rodiny očekává, že ses s tím nějak musela smířit a musíš být citově vyrovnaná, to je pak nářez do života! Mohla jsem v tom pokračovat, jenže taková nejsem, našla jsem v sobě sílu a o to víc lásky dceři dávám, přesto,že ji kvůli partnerovým záletům vychovávám úplně sama. Vím, že to třeba nemyslíš na mě, ale na mou adresu píšeš teda úplně špatně, docela se mě to dotýká. První, co jsem malou učila, byly úplně jiné věci, než nějaké počítání, ale právě lásku a citové a sociální dovednosti a vše, co se děti v jejich věku učí. To, že mi chodila do knížek a já jí ukazovala písmenka, které si ona zapamatovala, je něco navíc, no a? Nejsem žádný pedant, který by ji denně zkoušel, jestli to ještě umí. Se školstvím to myslím tak, že je spousta nadaných dětí a bylo by do budoucna dobré pro ně zajistit více samostatných tříd, aby se třeba mohly dál rozvíjet dle svého tempa, nic víc. Navíc se o tom už mluví. A já nepřeučuju, jak říkám, má výbornou paměť, dál se tomu nevěnuju, chodíme na pískoviště, hrajeme si s panenkou, čteme říkanky a vidíš, neumíme vůbec kreslit. Takže tak…. Neuraz se prosím, nechci se hádat, ale tvůj příspěvek mi přijde příliš drsný, když mě vůbec neznáš. Pa :o)
Piskotko….to by s ti melo delat skolstvi?….deti patri rodicum a tem by melo hlavne na detech zalezet….ja se s takovymi detmi setkavam denne…umi cist psat pocitat…ale maji jine problemy…ale ty bohuzel zadne skolstvi neovlivni..to muze jen rodina a rodice….a ver ze je jich cim dal vice….a ne marne je stanove a skolni dochazka na 6 rok….vis co to je socialni nezralost?…jak se muze projevovat?…kdyby se me deti zacaly takhle brzy zajimat o psani cteni pocitani…snazila bych se jejich zajem smerovat jinam a na neco jineho….nekolikrat jsem to tu uz psala….je mnohem horsi preucit nez naucit…..nechci abys to z me strany brala jako nejake napadani….opravdu si precti muj prispevek z Brmbulka (6.8.2008 v 15:01) a das mi za pravdu