Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Jak jsou na tom vaše děti s kreslením?
Holky, chci se jen zeptat, kdy už tak asi by mělo dítě trošku kreslit, aby to vypadalo? Malá jde v září do školky a moje známá, která pracuje v MŠ ve stravování mi řekla, že už ji mám pomalu učit správný úchop. Koupila jsem kvůli tomu trojhranné pastelky, ale kdepak, malá na malování zatím asi moc nebude, já jako malá kreslila jak divá. Je fakt, že to s ní moc nepraktikuju, spíše se bere do knížek, povídání, fantazii má úžasnou. Tak se ptám, jaké výtvory a v jakém věku už vaše dětičky zvládly. Děkuji Darča
cvrcku diky za kompliment
Martasko….nevim asi to je deformace…kdyby se me syn ve 4 letech zeptal kolik je 5+6 a dej mi priklad….asi odpovim….ano vim a vis ty kolik let ma tva babicka a kdo je jeji maminka???….kazda to vidime jinak..nerikam brzdit vyvoj…to v zadnem pripade….ale orientovat to v dobe kdy dite na tohle jeste neni moc zrale trosku jinam….a nerikej ze neumis sveho synka utahnout na nudli:)…to umi kazda mama( a funguje to i naopak…ze oni utahuji nas)…ty to vidis jako mama….ja jako ucitelka z praxe…..nejvetsi problemy byvaji s rodici ne s detmi…maminka nastoupi a rekne…s adelkou nebudete mit problemy..umi cist a psat….hmmmmm…divenka umi cist ..ale nevi co cte…umi psat….ale tiskacim…a ted babo rad….nemuze pohcopit proc po ni chci aby mi to co precetla svymi slovy(cteni s porozumenim)…..a proc chci aby psala psacim kdyz ona to umi tiskacim?….vsechny ostatni deti typu Tabula raza…krucek po krucku postupuji a tyhle deti se stavi na zadni….asi budes oponovat no a umi tiskaci proc ho nutime psat psacim…i ja se ptam proc….ale asi bychom se meli ptat tech nahore….proste tohle se musi ucit…nas ucitelky kontroluje inspekce a nic s tim nenadelam….proto je lepsi kdyz to deti neumi…kdyz se maminky snazi jejich pozornost smerovat jinam….protoze proste vyzkumy jsou takove ze mozecek maleho ditete je schopne absorbovat tyto cinnosti az v tomto veku…jinak muzeme mit ZS pro trilete…ctyrlete… atd…vis jak je to treba v japonsku?…tam je skolni dochazka take od 6 let…ale prvni tri roky jedou deti jen vychovy..vv, hv, pv, tv…atd….cist psat a pocitat se uci az od 9…
Brmbulko, po tom, co jsem si přečetla (tím myslím to, jak necháváš ty “lepší“ pomáhat těm “slabším“), jsem přesvědčená, že sis toho Ámose opravdu zasloužila…Takovou učitelku jsem snad ještě nepotkala. Kéž by se nějaká taková našla i na škole, kam budu příští rok dávat našeho Martínka do první třídy.
Smekám před Tebou…
Martasko, já s tebou plně souhlasím!!! Otázky typu: jak vzniká bouřka? Proč je sluníčko? také často zodpovídám a myslím si, že děti mají odmalička velkou kapacitu přijímat tyto druhy informací, není to přehušťování mozku :o) ale pokud se na to samy ptají, proč ne? Zmiňuje se o tom i Steve Biddulph v knize “Proč jsou šťastné děti šťastné“, za kterou jsem velmi vděčná právě zdejším stránkám, protože jsem ji vyhrála za svůj článek:o) myslím si a bez urážky tvrdím, že je to o tom, že tehdejší generace děti tak nerozvíjela, já osobně jsem často slýchávala “Na to jsi ještě malá, běž si hrát…“ Samozřejmě že je i jiná doba, počítače, internet, ale je spousta otázek a odpovědí, které nás mohli učit už naši rodiče, a nečinili tak. Na druhou stranu nemám pocit, že malou přetěžuji, co chce vědět jí řeknu, žádné zkoušení z písmen u nás neprobíhá, pouze jsme si to nahráli v tom jejím roce a půl na kameru, ať máme památku:o) Hraje si tak, jak si hrát chce, a jak říkám, s tím školstvím jsem to nemyslela špatně, jen je tady prostě více nadaných dětí a mohly by se pro ně otevřít zvláštní třídy:o) Ale jsem moc ráda, že zde psala Brmbulka svůj názor, je dobré vědět, jak to vidí odborník a je třeba o tom diskutovat.
Piškotko, tak můj kluk se naučil držet správně tužku až pomalu v 5-ti letech. Kreslení ho vůbec nebavilo, až tak v 6-ti letech vybarvil svůj první obrázek. Ve školce téměř vždy nejhorší výkres (z mého hlediska). Teď v sedmi už docela kreslí, většinou jeden a ten samý obrázek 14 dní pořád dokola.
Ve dvou a půl letech uměl písmenka všechna (dostali jsme pěnové puzzle s písmeny a čísly), poznal všechny značky aut (nejenom značku,ale i typ), od mala ležíme v knížkách, encyklopedie vedou, např. proč prší, kde se bere duha, jak vznikají mraky apod. Největší hit jsou dinosauři – zná jich spoustu latinsky, ví, kteří jsou masožraví, kteří ptákopánví, kolik kterej měří a jestli žil v juře nebo křídě atd.
Teď se do mě můžete pustit, že by to ještě neměl znát, ale když ho to zajímá, proč ho v tom nepodporovat. Když chce vědět, jaké je to písmenko, proč mu to neříct. Mimochodem, půjdeme do první třídy,ale ačkoliv zná písmenka, číst neumí, teď začal sám počítat. Chce ať mu dávám příklady 10+2, 5+6 atd. Učit jsem ho to nechtěla, ale začal sám, vždycky přijde a řekne, víš kolik je 6+6? 12 a teď mi dej nějaký příklad ty. Mám mu říct ne, to až po prázdninách?
Když nechtěl jako malý kreslit, dala mi kamarádka učitelka papíry na uvolňování, vždy maximálně udělal jeden a už od toho odbíhal. Tím, že je levák asi budeme mít problém s psaním, ale já už to tak beru, že je holt na něco jiného. Třeba bude zrovna dobrej v matematice nebo v něčem jiném.
Beru to prostě tak, že každé dítě je na něco jiného, my máme dobrou paměť a kamarádky holčička zase vyhrává výtvarné soutěže, známé holčička krásně hraje od 5-ti let na klavír apod.
Martaska
To by bylo super, kdyby to takhle fungovalo ve všech školách…..
a hlavne je ostatni brali…
Piskotko….je to vyborna vec….jsem si treba loni vyzkousela jednu vec…..jeden den mi bylo strasne spatne…nebyla jsem schopna vubec mluvit nic…migrena jak prase….rikam deti nic se neda delat dnes bude ucit nekdo z vas…..deti si samotne vybraly 3 ze tridy , aby je ucily zrovna tyto deti. A ver nebo ne….v pohode to zvladly….jsem jim vzdy jen rekla co je treba udelat probrat procvicit…ja sedela vzadu….a zaroven trpela a zaroven byla strasne pysna na sve zaky…vubec me nepotrebovali…..a ja videla v nich sebe samu….sve slovni obraty…svou mimiku…no úžo:)
Jo, to by se mi líbilo Brmbulko, aby chytřejší děti pomáhaly těm slabším, a třeba navzájem, kdo co umí.
Ájíku, přesně tak jsem to myslela 🙂
Docela jsem za tohle téma ráda, ráda se dovím co si kdo myslí a jak to má doma či ve škole:-)
karamelko….starototalitek uci vic a vic..od te doby co maji na PF povinne statnice z jazyku a do skol absolventi nenastupuji:(((
Ajik….dite ktere je nadane a nekde jinde nez ostatni vybarvovanim neuspokojis…to mam ozklousene….
vite co se mne v takovych pripadech osvedcuje a je to naprosto jednoduche a genialni???…a v podstate i vychovne?…delam z takovych deti sve ucitelske asistenty…kazdy takovy ma na starost sveho “slabsiho“ zaka…a kdyz je hotov..sedne si k nemu pomaha a vysvetluje mu to individualne…nekdy vysvetleni detskym zpusobem je stokrat lepsi nez ten muj….nerikaji jim vysledky…jen jim pomahaji s postupy….vsak ne marne se rika ze se nejvic naucime ucenim druhych…no a naopak…..ti “slabsi“ jsou zase sikovnejsi treba ve VV nebo TV a radi oni jim…je to naprosto uzasne sledovat to mraventiste a v podstate (nadnesene receno) jen sedet a mlít paleckama….
jen si nemyslete ze to je hned….musi se to ty deti naucit takhle spolupracovat….ale cca po pul roce je to jak mala fungujici tovarnicka 🙂