Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Jak jsou na tom vaše děti s kreslením?
Holky, chci se jen zeptat, kdy už tak asi by mělo dítě trošku kreslit, aby to vypadalo? Malá jde v září do školky a moje známá, která pracuje v MŠ ve stravování mi řekla, že už ji mám pomalu učit správný úchop. Koupila jsem kvůli tomu trojhranné pastelky, ale kdepak, malá na malování zatím asi moc nebude, já jako malá kreslila jak divá. Je fakt, že to s ní moc nepraktikuju, spíše se bere do knížek, povídání, fantazii má úžasnou. Tak se ptám, jaké výtvory a v jakém věku už vaše dětičky zvládly. Děkuji Darča
lenous…no comment…rodina je zaklad:)
Martasko….porad nejak nechapes ze nejsem proti tomu ze ctete encyklopedie….vratim se opate k memu prvnimu prispevku ze mne proste zajimalo jak to resi vase pani ucitelka ve skole…protoze se chci neco priucit…a proc?..protoze techto deti dnes pribyva….ve tride je dite co ho zajima baroko….dale druheho zvirata,,,,tretiho auta….ctvrteho atletika…tak si o tom ctou….jen se ze skol vytraci duch kolektivu….deti NEMAJI stejna temata….nebavi se spolu…z mnohych se stavaji individualisti….ja mam rada tridu = partu a proto se snazim je tmelit a nachazet stejna temata…souhlasim ze deti nemaji zakrnet a jit dal….tak potrebuji radu a o tu jsem si psala v tom prvnim prispevku…vy jako maminky nadanych deti chcete aby se jim ucitelka in. venovala…souhlasim….ale co delat kdyz je ve tride v dnesni dobe bezne 25-30 deti…..z toho 8-9 takhle nadanych a 10 se specilanimi poruchami uceni ktere uz ze skolky jdou s vysetrenim z PPP ze maji mit individualni peci….in. pece znamena ze se jim mam venovat v hoinach zvlast a pomahat…to bych v te tride musela byt 18x!!!!!…proto jsem se ptala….uz nevim jak ti to napsat….ja vim kazdy vidi sve…ale az budete ve skole mluvit s ucitelkou zkuste na tohle vsechno myslet…..vy kazda myslite na sve deti a je to uplne v poradku….jen si uvedomte ze ve skole ucitelka ma tech deti tak nejak povic….a je jednodussi najit spolecna temata ktera se daji pro slabsi zaky rozpracovat jednoduse a pro nadane sloziteji…
Ještě jsem chtěla napsat, že děti si tu svojí cestu k tomu co je zajímá najdou. Přinesli jsme z knihovny knížku Adámek hledá abecedu, bylo to o kocourkovi a na každé písmeno v abecedě tam byla pohádka, přičemž to písmeno bylo napsaný jen nazačátku, takže žádná naučná knížka. Když jsme jí dočetli, Filda znal všechna písmenka jak jdou za sebou nazpaměť. Teď si to pořád opakuje a tuhle to napsal před barákem křídama. Tu knížku si vybral sám, že se mu tam líbili obrázky.
Eliška je úplně jiná, tu zajímají jen panenky a knížky maximálně leporelo a ještě nesmí být moc dlouhý.
Martaska
Martasko, tohle znám. Můj nejstarší naprosto přeskočil dětské říkanky a pohádky a přesunul pozornost k instalacím do počítače a encyklopediím. Hrozně se nudil ve školce, ale je fakt, že takové ty “školkové“ dovednosti, jako je vybarvování a kreslení jsme honili před začátkem školní docházky. Je fakt, že některé děti jsou prostě zaměřené jinak, prostřední naopak miluje pohádky, písničky a básničky ve školce.
Brmbulko, tyhle dovednosti (nos, záchod, tkaničky), bych nepředhazovala ani tak školce, jako rodině. Paní učitelka si mi ve školce stěžovala, že děti z domova chodí do školky úplně neznalé základních návyků – příbor nebo lžička, oblékání, smrkání – to není jejich práce, mají pomoci, ale ne aby všechno učily za rodiče, od toho školka není – teď jsem si všimla, že na rodinu narážíš 8.8. 18,42 – takže jsme za jedno….
Brmul, jen pro informaci, nejsou mu 4, ale 7.
Bez plen je od 21. měsíců, zavázat boty si umí, utřít si prdku taky, obleče se sám, je opravdu samostatný.
Holt když mu řeknu, přines si nějakou knížku, budeme číst, přitáhne encyklopedii, teď vede encyklopedie zvířat. Jen máme pravidlo, že večer se čtou pohádky. Prostě ho to baví a proč mu číst něco co ho nebaví jen proto, že tohle by měl znát až třeba za 2 roky. Když je ošklivo, tak si rád místo pohádky chce pustit pořad o přídodě.
martaska
(kdyz to neumi z rodiny:)
jsou jine dovednosti o ktere se pani ucitelky maji starat…spousty deti umi cist a psat…ale zadecek utiram ja…zavazuji botky…..zapinam knoflík…utiram nosy a uchop psacich potreb take preucuji…tohle jsou dovednosti ktere by uz mely deti ze skolky ovladat:)
Je pravda že tyto dovednosti rozhodně nepatří do věcí které malé děti mají formovat a je na ně vymezen určitý časový úsek v jejich životě..tam má být slušné chování,hygiena,citové vazby,vztahy,jemná motorika,poznávání světa kolem,přírody,věcí,zvířat…atd..teď mě další nenapadají:-)
Zkus se jich zeptat:)….vis proc?…protoze je to pro ne jednodussi….kdyz je to nauci(je jim jedno ze to neni dobre) nebudou je muset podepisovat….ja sve prvnaky na obrazky v 1. tride podepisuji:)….a nebo maji rodice udelana razitka se jmenem a deti si samotna jmena tisknou…a pak kdyz se nauci psacim….uz jim dovolim se podepsat i tiskacim…..vis pani ucitelky neresi prepis a opis…a jaky v tom je rozdil??..ale to je na delsi psani:)
je uplne jedno kdy dite zacne pouzivat nocnik…mluvit….cist…pocitat…jednou se to stejne nauci(samotnemu mu dojde ze poustet do gati v 10 a necist v 9 je handicap)…nekdo driv…nekdo pozdeji…nekdo vubec…protoze to treba k zivotu nebude potrebovat a stejne si zivot udelaji jak budou chtit oni a my s tim nic nenadelame
Brmbul docela jsem se s Tvými radami ztotožnila…máš pravdu,že aby dítě umělo abecedu jako básničku nebo odpočítat do 10,nebo psát tiskacími písmeny je vcelku na nic. Svým kamarádkám doporučuji ,aby dětem když už, tak ukázaly písmenka psací. Opravdu to má logiku a divila by ses kolik z nich na mě napřed kouká a pak pokýve hlavou,že na tom něco bude.:-))) když jim řeknu,že je to brzy a zbytečné tak si myslí,že jim závidím nadané dítko…
otázka je proč některé učitelky v mateřské školce podporují 4leté děti,aby si podepisovali výkresy tiskacími písmeny…viděla sem na nástěnce:-( potom logicky jsou ostatní maminky zklamané,že to svoje nenaučili-mají pocit že jsou jejich děti pozadu….K