Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
co je "normální"
ahoj, chtěla bych se zeptat co si myslíte o tom, že můj 2,5 letý soused umí počítat do 20 a umí celou abecedu…říkám si – „je to normální“?
Michala
holky všem vám děkuju za vaše názory,,je jich požehnaně,,,díky
Michala
Pravda, znám jednu holčinu – skutečně chytrá holka, ale zanedbaná (upozorňuje na sebe nevhodným chováním, drzá, citově strádá, věčně sama doma)a rodiče si myslí, že je vše správně, bohužel bydlí daleko, jinak bych jí taky trochu pomohla. (jednou jsem ji viděla, jak popisuje proces nějaké výroby – ani já jsem tomu moc nerozuměla, viděla to asi někde v televizi, fakt chytrá, ale potřebuje lásku a péči)
nejhorsi je ze ti rodice kteri se o dite nezajimaji nikdy na tyhle servery o radu neprijdou….stekne je to v praxi….na tridni schuzku vam prijdou rodice tech s kterymi nejsou zadne problemy…..a ty ostatni nevidte treba rok…..hlavne ze jim „hlidate“ dite
Kejko a Vladko…..tohle vse vytesat do kamene a povinne jako socha pred skolami……!!!!!!!!!
Brmbulko, já to zase někde četla, řídím se podle toho a fakt mi připadají tvoje názory hodně dobré, asi je to praxí spolu s logickým přemýšlením. Kdyby byly takové učitelky všechny, tak by to bylo vážně super.
(jednou jsem viděla v televizi asi rok a půl staré dítě a umělo rozeznat písmenka, ale co z toho, když tomu absolutně vůbec nerozumělo).
Jen mě ještě napadlo a Brmbulka a další to asi potvrdí – děti znají spoustu věcí z televize, jsou chytré, ale bojuji s tím, že třeba nejsou schopny se naučit, jak se jmenují mláďata.Jasně, poznají kotě-kočka-kocour, štěně – pes (fena už je problém) a kde je house, tele, hříbě, sele…Je to i tím, že tato zvířata nikdy naživo neviděly. A já pak šílím. Nepoznají pampelišku, sedmikrásku.Nevědí, že pampeliška má „mlíčko“, které jim ušpiní ruce – a pokud zjistí se mnou na procházce, že má „mlíčko“, hrdě mi nejednou hlásili, že to znají, že se z toho dělají jogurty…
Nechci působit staromódně, ale vezměte dítě do lesa a ukazujte mu stromy, že má každý jinou kůru,listí…Ono jim to pak pomůže ve škole třeba právě při čtení a počítání.Víte kolik času trávím třeba o matice tím, že vysvětluji, co je to pokácet stromy?Kdo je myslivec, co je krmelec, traktor, kombajn, obilí, jaký je rozdíl mezi senem a trávou, a tak bych mohla pokračovat.Dnešní děti většinou neznají ani kladivo a šroubovák, natoˇž kleště, kosu či srp.Není to jejich vina.Prostě to nemají kolem sebe a ruku na srdce, jak by vás bavilo čtení pohádek třeba od B.Němcové, kdybyste každému třetímu slovu nerozuměli a museli se ptát!!??
Petko…presne….vis byt na mne….zrusim znamkovani….ja dokazu poznat strop ditete …bojhuzel rodice ne…..a nekdy dite tahnou nekam kde to dite ani nechce…stejne si ve veku kdy na to bude mit rozum udela sve….boze…a mit ze sikovne holcicky casem prumernou?…to by se ucitelce stat nemelo…..ja vidim terba na nasi skole jiny problem…my na 1. stupni se detem venujeme hodne..i mimo skolu….atd….a kdyz prejdou na druhy stupen…jsou tam kantori kteri nejsou ochotni navic venovat ani n….se pak nedivim ze decka klesaji….a pak je to zase na rodicich….dat je jinam….doucovat je….dat na gympl….uroven druhych stupnu na skolach klesa. vsude…je to nesvar dnesniho skolsvtvi….nastupem realnych gymnazii..odhcazjei ti nejlepsi a na ZS zsutavaji slabsi a neni ve tride nikdo kdo by je tahl nahoru….divili byste se kolika rodicum je tohle vsechno uplne jedno….ja mam nastesti ted uzasne rodice kteri na sve deti nekaslou

Brmbulko , já to chápu jak to myslíš 🙂
Ta holčička o které jsem psala je prostě šikovná . O vše se velmi zajímá . Nejen že ve školce četla , zajímá se třeba o planety , státy , svět atd.. A s ustrojením také problém nemá 🙂
Prostě některé děti jsou třeba více všímavé , o vše se zajímají atd.. Třeba se to ve třetí , čtvrté , páté.. třídě srovná .A bude z ní normální průměrná žačka .
A jak píše Karamela , ten článek by byl určitě zajímavý . Také , když se malá zajímá , řeknu pravdu , tak jak to je . Zná geometrické tvary , barvy (i třeba růžovou , světlou , tmavou ), protiklady . Ale zase neumí třeba namalovat pěkného panáčka , jako umí její kamarád 🙂
A to je ono , každého zaujme něco jiného . Starší dcerka číst neuměla než šla do školy . A ve třídě se sešlo hodně čtenářů . Mám pocit , že pak paní učitelka postupovala dost rychle a dcera se čtením měla problém . Dnes je už v 6té třídě , má vyznamenání . Učí se dobře a co mě hlavně těší , že má takový ten přirozený rozhled . Lpgické myšlení . Umí si vyhledat informace . A holčička , která v první třídě četla skvěle , třeba dnes nechápe chemii .
Chápu , že mít ve třídě děti s různými zájmy je problém . Někomu jde to , jinému něco jiného . Asi také dost záleží , kolik je ve třídě dětí .
a jeste vam reknu neco co nam rikali kdysi pri studiu….diteti musite dat zaklady VSEHO DO TRI LET!!!!….mazematiky…jazyka…atd…pozdeji je pozde….samozrejme zaklady matematiky tak ze vi co je mene vice…vetsi mensi…ale ne na cislech….prakticky……jazyka….rikadla…tleskani…atd…neco na tom bude…a je
Karamelko…jj…..uz mi vice lidi rikalo at napisu knihu…..uz mam pracovni nazev….“denik šilené ucitelky“:))))…ted psat clanky tady nevim….nemam glejt odbornika…..a cekam mne obhajoba zlateho amose….a radsi spis odpovim primo na otazky….takze se klidne ptejte:)))