Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ADHD - hyperaktivita
Všem přeji krásný večer,
jsem maminkou 4leté dcerky Martinky a bojujeme již dlouho, ale vidím, že úspěšně se syndromem ADHD.Právě jsem založila vlastní blog, který je momentálně spíše určený tomuto tématu.
Tím bych chtěla pomoci jiným maminkám a tatínkům seznámit se s touto problematikou, nebo i sama ráda přijmu poznatky jiných rodičů. Najdete zde postupně mé vlastní zkušenosti, první, byť zdánlivě nepatrné příznaky, říkadla a pohádky, budu zde i pořádat různé soutěže, tipy na výlety či ozdravné pobyty. Také přibudou neméně důležité kontakty. Postupem času bude témat více, nejen z této oblasti.
Ale všechny, kteří buď již máte zkušenosti, nebo se chcete jen informovat, prosím, pomozte mi vytvářet tyto stránky.
A proč vlastně jsem se pro tohle rozhodla – já i manžel jsme do tohoto problému byli vhozeni jako do vody, ale učit se v tom plavat jsme museli sami. Chtěla bych pomoct jiným, kteří si nejsou jisti, zda se jich toto týká, nebo neví kam se obrátit. Jaký zvolit nejlepší přístup atd. A navíc uvidíte, že na tenhle problém nejste sami, a že nejsou jen takoví lidé, kteří budou na vaše dítě koukat jako na zlobivé a vzteklé.
Protože pojem hyperaktivita není jen „živější“ dítě, jak se spousta lidí mylně domnívá. A rodiče, kteří vědí, že takové dítko mají nejsou nutně ve škatulce hysterických, nezkušených lidí.
Tímto všem, kteří mi pomohou děkuji. A nepomůžete tím jen mně, ale i ostatním. Pište příspěvky, zkušenosti, vlastní tipy a triky, náměty co by vás zajímalo. Budu se také snažit hledat potřebné kontakty i ve vašem okolí, kam se budete moci obrátit.
Případně na této diskusi vkládejte své dotazy.
ahojky,tak to je trida kde maji deti ruzne poruchy uceni ted tam maji 7druhaku a 3 tretaky,vloni tam byl nas syn jediny druhak a byl s patakama.co jsme kolem toho zazili jsem psala vloni,ja jen chtela srovnat jestli mate taky tolik uloh a chovani jeho ucitelky a vasi,na tu knizku se podivam chtela bych aby si doma neco cetl a nemuzu ho nicim zaujmout,bere to ze ve skole cte tak doma nechce,ma masinku tomase ale to cte dve vety a dal nic,.ted se diva na dvd za plotem a pak bude s tatkou,ja jdu do prace,takze rano me bude budit jestli uz budu konecne doma,ach jo ta nestastna prace a penizky zatim ahojky,lenka,
Lído, mému synovi se asi v tomto věku moc líbila knížka Pohádky ze statku. Jsou tam všechna zvířátka, která na statku žijí, vždy s krátkou pohádkou,maminka , tatínek a mláďátka, pak taky různé stroje,které se používají – kombajn, traktor, obraceč sena…. Dřív jsem mu ji četla,teď se k ní vrátil /9 let/ a čte si ji někdy sám, nebo mladšímu bráchovi.
Lenko, do spec. školy nechodí, ani spec. třída u nás nikde poblíž není. Chodí do třídy, kde je 25 dětí, sedí v první lavici u učitelky, a sám. Má individ. vzdělávací plán. Ve třídě to celkem jde, uč. má pro jeho poruchu pochopení a spolupracujeme, horší je to s uč. na angličtinu, ta ho bočas pošle za dveře, že vyrušuje. Největší potíž byla družina, tak ho přeřadili do klubu, jsou tam starší děti a moc se mu tam líbí. Jen ve čtvrtek měl trochu problém, nevěděl,kde je tam záchod a když přišel domů od autobusu, tak mi tvrdil, že má zpocený rifle, ale počůral se. To se nestalo snad od doby, co chodil do školky, tak hned druhý den, jsem mu napsala na lísteček,ať se nezapomene zeptat, kde tam amjí záchod, když jde ve 12,30 ze třídy, na oběd a v klubu je do 14,10,tak určitě potřebuje a domů přijíždí pár minut před třetí hodinou. No, ale stát se to může i dospělýmu,že to prostě nevydrží. Tak klidný víkend všem. u nás krášně svítí sluníčko, tak si to venku užijeme.
Ještě mám na Vás prosbu.Nemáte někdo zkušenosti s nějakým vhodným atlasem zvířat pro asi 3,5 leté dítě.Moc ho zajímají zvířata,máme projete různá zoo,co máme v dojezdu autobusem,aby se to stihlo časově tam a zpět.Mám koupené omalovánky,velikosti A3,se spoustou zvířat.Pro četnost prohlížení,je ve většině případů už pozná.Tak bych mu chtěla něco koupit pod stromeček.Dík za radu.Lída
Ahoj holky,slepenino hned se podívám na ty procvičovací listy,zda by tam něco bylo vhodné pro syna už teď,na procvičení jemné motoriky.Přece jen má jen 3,5 roku.Jinak dnes mám od včera navařeno,tak v klidu lenošíme.Všem přeji pěkný víkend.Lída
ahojky na ty ucebnice se podivam ted delam ulohy a becime kazdy v jednom pokoji,zacina mi prehazovat pismenka,napr.ptacek cte poatcek,doplnit jmena podle napovedy anapsat jen kdyz tam sedim a vysvetluji,matika to je katastrofa,jdem na neruo a chci aby nas poslala znovu napsychol.vysetreni, a vaham zda si nerict o stracatelu,nevim jestli se to tak pise,neuro ma dobre,ale ta skola ted,je des,s ucou jsem jeste nemluvila,proste v necem se uklidnil a nevim zda ta puberta neni uz u nas,musim si zas neco odborneho precist at vim co a jak,zatim ahojky lenka
Myslím, že pro takové dítko jsou tři stránky na čtení na tři dny, já jen vždy jednu stránku, nebo to pak rozložím v sobotu a neděli na ráno jednu a opdpoledne druhou a to samé pak v neděli. Příklady ji napíšu třeba pět a když vidíám, že umí tak víc nedávám a když neví tak znova vysvětlit a napsat dalších pět. Jinak různé publikace mám od nakladelství Tobiáš je to http://www.tobias-ucebnice.cz a tam pro děti s SPU a tam určitě něco najdeš, nejde sice o levnou záležitost, ale jak co. Já původně jezdila do bývalého okresního města do obchodu služba škole a tam jsem si našla nějaké publikace na čtení a třeby i řešení slovnéch úloh a pak jsem si to začala objednávat přes internet. V klidu si to projdi a věřím, že tam najdeš určitě něco vhodného pro svého synka.
ahojky holky,slepenino prosimte co mas na ty pismenka b a d,kdyz se pletou a kde beres znalosti,kde takove veci koupit,treba by i na vanoce to bylo dobre jeko darek takove veci jsou asi dost drahe,pistalko2chodi tvuj syn do spec.skoly,muj chodi a napr.vcera dostal 3stranky cteni,stranku psani a jeste matiku,a jak nema vydrz tak je nad lidske sily to s nim udelat,ze psani dostava 3mene.a kdyz to pisem doma tak dvojku ale vim ze to lip nenapise,a matika des to pocitani pres desitku mu vubec nejde pry ma malo prstu,a oni v te skole jedou rychlym tempem,a on nestiha,jinak zdravim taky zbytek osazenstva a preji krasny vikend,ja bohuzel pracuji,lenka.
Já jezdila s dcerou také na rozvíjení té grafomotoriky, nëjdřív na prkně ze skříně jsme měli nalepený papír a ona cvičila a později pak na dveřích a opět cvičila. Na logopedii jsem s ní začla chodit až ve škole, ona chodila do speciální školky, kde to bylo i zaměřené na logopedii, ale oni s ní museli chodit a odmítala být s nimi na klíně a dívat se dp zrcadla. Tady je školní logopedka a u ní jsme byly a ona napsala vyjádření, že by to s ní nezvládla a musím to zvládnout já a paní učitelka a tak jsme začali jezdit ke klinické logopedce a ta jí dala možnost, že něco nakreslila a pak zas něco zkoušely a pak zas i skákat přes švihadlo, aby vybila tu energii a pak se chvíli soustředila. Doopravdy se tam dceři věnovala plnou půl hodinu a udělala velký pokrok. Jak začala chodit do speciální školy tak tam mají dvě hodiny týdně pro tyhle děti logopedickou péči, rozcvičování mluvidel a nápravu špatné výslovnosti, ale už tak velký pokrok není, paní logopedka jak jsme jezdily říkala, že u těchto dětí než se to dostane do řeči je běh na dlouhou trať. Koupila jsem si i speciální knížku na cvičení právě těch mluvidel a občas podle toho zkoušíme, oni tam jsou prostě slova vybraná, která pomáhají a člověk hned v hlavě nenalezne nějaké vhodné slovo. Tato knížka je od nakladelství Tobiáš a tam mají i různé podpůrné takové listy v jednom balíku na procvičování i právě psaní, ale jsou to různé dokreslovačky a třeba i hledání jiných tvarů. Sice to stojí celkem dost a já to ofocovala, protože mi bylo líto to jen tak počmárat a nyní to mají u dcery ve škole pro ostatní děti. Moji dceru ve školce děti tedy určitě nesrovnaly a také by to asi nebylo dobře, od toho jsou tam učitelky, které by měly vědět jak na takové dítka.Dcera se vždy na představení chovala slušně, prostě dětem se to líbí a tak se dívají a nedělají neplechy, ale jakmile je něco nezajímá tak už jsou mýšlenkami někde jinde a začnou lumpačit i když obrazně, oni za to nemohou. Pistalko vím, že to není moc, ale jak jsem psala tak jsou různé možnosti koupit dítěti díky tomu podpůrné prostředky jak na čtení tak třeba pletení b a d jak při psaní tak při čtení. Moje dcera tedy s tím měla problém, ale jak píšeš každé díte je individuální a myslím si, že je to dobře, jak by bylo na světě kdyby všichni byli stejní. jinak určitě ta děti se cítí líp, když je paní učitelka pověří určitou činností, ono je to hodně potěší, že mají důvěru učitelky a jsou prostě důležití, je potřeba je prostě zaměstnat tím co je nějak nadchne.Jinak určitě ta učitelka jak píšeš to dělá dobře a tohle i umožňovala paní učitelka mé dceři a když viděla, že je neposedná tak ji poslala na chodbu se proběhnout a nechala si otevřené dveře.
Lído, je vidět, že ta maminka, která ti říkala,že si děti svého syna ve školce srovnají nemá s dětmi s ADHD žádné zkušenosti. Můj syn když chodil do školky, také pořád pobíhal a nebylo to tím, že by byl neposlušný,ale prostě nevydržel sedět, teď co chodí do školy se to řeší lékem, Concerta, aby se vydržel soustředit a paní učitelka mu často dává nějaký úkol, aby se mohl proběhnout po třídě a sebrat sešity nebo smazat tabuli. Prostě sedět nevydrží. A jak píšeš s tím představením, tak to máme taky občas světlou chvilku a vydrží sedět dost dlouho, ale musí ho to zaujmout. Chodili jsme do kina a vždy to vydržel sledovat skoro až do konce bez problémů. Prostě se tak zabral do děje,že neměl potřebu někde pobíhat. A tak je to se vším, musím ho zaujmout, a dát mu pak nějakou činnost a není to tak hrozné. To jen lidi, co s tímto postižením nemají zkušenosti mají pocit, že naše děti jsou nevychované a srovná je okolí, školka,nebo učitel ve škole, ale ono to stejně nefunguje.Musí se najít přístup, který vyhovuje dítěti a správně ho motivovat. Určitě je dobře, že jsi u svého syna přišla brzo k lékaři a určitě to bude pro tebe jednodušší. Já nastoupila do práce a syn do školky a až po měsíci mi ho chtěli dát domů, že to prostě nejde a já zase nechtěla přijít o práci. Teď je mu 9, je ve 3.třídě a má už skoro tříletého bráchu, a já opět přišla až teď na to,že je možné mít na dítě s ADHD příspěvek. Přiznali mi 1. stupeň. Jsou to jen 3tis. ale na ulici je nenajdu a nikdo mi je jen tak nedá, tak po skončení mateřské budu mít aspoň něco, snad seženu nějakou práci na částečný úvazek,abych se i dál mohla synovi věnovat tak, jak potřebuje. Všem hezký víkend.
Slepenino,je vidět že se dceři velmi věnuješ.I já se snažím synovi plně věnovat,někdy je to pravda hodně těžké.Snažím se čerpat různé rady,z různých zdrojů,ale každé dítě je jiné a proto na každé platí i něco jiného.Nyní chodíme k psycholožce na rozvíjení jemné motoriky a jsme objednáni na logopedii,sice se neví zda syn bude chtít spolupracovat.Ale lépe zbytečně brzo ,nežli potom pozdě.Také s ním chodím do mateřského centra,letos už méně často.Protože všechny děti jeho věku vzali do MŠ a nyní tam chodí děti ve věku max.do 1 roku.A jakmile se rozjede tak mezi nima lítá jak ohnivá koule a je pro ně nebezpečný.Už mě i jedna mamka řekla,že by měl jít do školky,že děti by ho tam už srovnyli.Nyní jak jsem psala má syn angínu,takže se nudí a je to vysilující.Chtěl by ven,ale i když je celkem v pohodě,tak to nechci riskovat.Příští sobotu jdeme na představení Majdy s Františkem,už máme koupené lístky,byla bych nerada aby propadly.Už jsme tam byli na jaře a jak jsem nevěřila,že hodinu vydrží sledovat a hlavně sedět,tak mě překvapil.Velice ho to zaujalo a ani nechtěl odejít.Tak snad ho to bude bavit i nyní a nebude dělat neplechu.Lída