Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Integrovaný žák
Dobrý den,
Prosím o radu. Můj syn má ve škole integraci z ČJ. Je někde stanoven rozsah zadávaných úkolů pro jednotlivé třídy ZŠ? Syn je ve druhé třídě, doplní doplňovačku (opakování učiva 2. třídy) a potom ještě musí tuto doplňovačku opsat. Protože je toto delší úkol, na konci již dělá chyby a bohužel dostane i špatnou známku, protože je toto bráno jako jeden úkol, takže paní učitelka nezohlední, že doplňovačku měl dobře a v celém úkolu měl jen 3 chyby v opisu. Nakonec dostane 2-3. Myslím si, že potom nemusí mít integraci. Integrace přece není jen o tom, že žák nepíše diktáty.
Marie
Za 3 chyby má dvojku(2-3 jsem tam nenašla), a to odpovídá klasifikaci u žáka bez SPU…
Milá Marie, ma e-mail jsem Vám odpověděla. Ty pojmy si plete asi paní učitelka, dítě integrované a dítě se SPU není totéž. Na to, že je pedagogicky a vysokoškolsky vzdělaná v tomto oboru, by si tyto pojmy plést neměla.
Marie neměla to vyznít, tak že jste neschopná to jsem formulovala asi špatně, poukazovala jsem na to, že nám to tam škola do těch papírů už napsala, ono prostě integrování probíhá asi všude jinde…nicméně jak jsem psala tak neznám podrobnosti, ale už i laik musí vidět, že i toto je za úkol hodně…..ono bohužel když to tak někdy tady čtu tak je to jak boj s větrnými mlýny….
bamisko,
vypadá to, že jsem naprosto neschopná, ale skutečně se o syna zajímám, do školy se chodím informovat. Doma se učíme, musíme doopravdy pravidelně. Jeho prospěch není žádná hrůza z ČJ bude mít 2, jinak samé jedničky. Jen jsem chtěla vědět, v jakém rozsahu mají děti úkoly dostávat. Mám totiž ještě jednoho syna – staršího a tam postupují podobně jak vy popisujete. Také zastávám názor, že tyto děti se musí vše naučit, protože v životě se jich nikdo nebude ptát, jestli měly „papír“ na úlevy. Proto mě zaráží rozsah a zadávání úkolů paní učitelky mladšího syna.
Marie
Brmbulko,
ano syn má specifickou poruchu učení. Závěr z PPP: Dyslekticko-ortografické obtíže, Méně uvolněná grafomotorika. Lateralita typu PXL.
Celou zprávu z PPP včetně „Integrace – přílohy ke zprávě o poradenském vyetření“ (tak je to přesně opsáno ze zprávy) vám zašlu na email. Paní učitelka o synovi mluví jako o integrovaném, podepisovali jsme papíry na IVP – popravdě mě nikdy nenapadlo uvažovat jinak.
Marie
Marie…jste si jista ze se u vaseho syna jedna o INTEGRACI????…Mit ve tride 28 deti a z toho 1/3 integrovana…to snad ani nejde….nezazila jsem nikde vice jak dva zaky integrovane….nejedna se u vaseho syna o specifickou poruchu uceni- dysortografii?….
celé jsem to nepročítala,ale způsob úkolu mi přijde divný,ale nevíme detaily, také mám intergrovaného syna, je už v šesté třídě, paní učitelka nám vychází vstříc, jednou týdně dochází před vyučováním na „doučování“, úkoly mže psát i na pc, ale to nevyužíváme snažíme se dokud to pujde normálně, známky má odpovídající , sám říká, že někdy doplnuje, někdy má zkrácený text….ale má prostě úlevu oproti ostatním aby to stíhal….paní učitelka nás informuje, ale hlavně když jsem dostala papír o integraci tak tam stály povinnosti školy ale i RODIČŮ a jednou z nich je informovat se sám…..podala nám i zprávu pro ped. poradnu hodnocení za pololetí……asi to nefunguje všude jak má
Brmbulko,
jedniné co jsme pro školu podepsali byl již zmíněný individuální plán – bez kopie pro rodiče, zakládala si jej pouze škola (po pravdě řečeno mne ani nenapadlo chtít kopii tohoto plánu, ale příští rok si ji vyžádám), dále jsem podepisovala souhlas s odměnou pí. učitelky, která vede ANP ve výši 800,–Kč. Vznesla jsem jen námitku, že si myslím, že by tuto ANP měla vést paní učitelka, která integrované děti učí, protože jen ona ví, co konkrétně potřebují dovysvětlit a procvičit. Nápravy jsou 1 hodinu týdně.
Syn chodí do třídy o počtu 28 dětí. Skoro 1/3 z nich má integraci. Byla bych moc ráda, za jakýkoliv odkaz na vyhlášky, nařízení atd., které se týkají integrovaných žáků.
No vidíte, vy jste čerpala finanční prostředky na pomůcky, toto u nás nehrozí…i učebnici a cvičný sešit na ANP si hradíme ze svého. A že by syn nosil domů nějaké materiály…to vůbec nehrozí. Prostě pracuje v hodinách jako ostatní děti (jen děti s IVP většinou nepíší diktáty, ale přepisy – diktát píší pouze když je „lehký“). Dle prezentace paní učitelky na třídních schůzkách: jsou to děti pomalé, které brzdí ostatní děti a paní uč. těm šikovnějším – rychlejším dětem musí přidělovat jinou práci a tím vzniká ve třídě zmatek. To jsou slova pí. učitelky, tak zhodnotila kvalitu její třídy. Bohužel bydlíme na malém městě a nemáme zde jinou možnost výběru školy.
Jen prosím ještě o jednu radu: je možné, že přestože syn zná probíranou látku ve 2. třídě nevyužívá ji v praxi? (myslím psaní velkých písmen ve jménech, tvrdé a měkké souhlásky) On totiž v doplňovačkách, slovních zkoušeních vše ví a když má něco samostatně napsat, vůbec těchto znalostí nevyužívá. Chvilkami si myslím, že to dělá naschvál, možná je to stresem , když nemůže pracovat svým tempem – je pomalejší, prostě nevím. Doma píše sice s chybami, ale není to žádná tragedie. Ve škole je to někdy na 1 jindy zase na ty nejhorší známky, jako na horské dráze. Když jsem toto říkala pí. uč., řekla mi, že syn je z integrovaných dětí nejlepší a tím debatu ukončila, prý neví, proč má tak kolísavé výkony)Proto bych ráda znala Váš názor.
Děkuji za Vaši odpověď.
Marie
Brmbulko,
jedniné co jsme pro školu podepsali byl již zmíněný individuální plán – bez kopie pro rodiče, zakládala si jej pouze škola (po pravdě řečeno mne ani nenapadlo chtít kopii tohoto plánu, ale příští rok si ji vyžádám), dále jsem podepisovala souhlas s odměnou pí. učitelky, která vede ANP ve výši 800,–Kč. Vznesla jsem jen námitku, že si myslím, že by tuto ANP měla vést paní učitelka, která integrované děti učí, protože jen ona ví, co konkrétně potřebují dovysvětlit a procvičit. Nápravy jsou 1 hodinu týdně.
Syn chodí do třídy o počtu 28 dětí. Skoro 1/3 z nich má integraci. Byla bych moc ráda, za jakýkoliv odkaz na vyhlášky, nařízení atd., které se týkají integrovaných žáků.
No vidíte, vy jste čerpala finanční prostředky na pomůcky, toto u nás nehrozí…i učebnici a cvičný sešit na ANP si hradíme ze svého. A že by syn nosil domů nějaké materiály…to vůbec nehrozí. Prostě pracuje v hodinách jako ostatní děti (jen děti s IVP většinou nepíší diktáty, ale přepisy – diktát píší pouze když je „lehký“). Dle prezentace paní učitelky na třídních schůzkách: jsou to děti pomalé, které brzdí ostatní děti a paní uč. těm šikovnějším – rychlejším dětem musí přidělovat jinou práci a tím vzniká ve třídě zmatek. To jsou slova pí. učitelky, tak zhodnotila kvalitu její třídy. Bohužel bydlíme na malém městě a nemáme zde jinou možnost výběru školy.
Jen prosím ještě o jednu radu: je možné, že přestože syn zná probíranou látku ve 2. třídě nevyužívá ji v praxi? (myslím psaní velkých písmen ve jménech, tvrdé a měkké souhlásky) On totiž v doplňovačkách, slovních zkoušeních vše ví a když má něco samostatně napsat, vůbec těchto znalostí nevyužívá. Chvilkami si myslím, že to dělá naschvál, možná je to stresem , když nemůže pracovat svým tempem – je pomalejší, prostě nevím. Doma píše sice s chybami, ale není to žádná tragedie. Ve škole je to někdy na 1 jindy zase na ty nejhorší známky, jako na horské dráze. Když jsem toto říkala pí. uč., řekla mi, že syn je z integrovaných dětí nejlepší a tím debatu ukončila, prý neví, proč má tak kolísavé výkony)Proto bych ráda znala Váš názor.
Děkuji za Vaši odpověď.
Marie
na integrovaneho zaka dostava skola i vic financi…takze pani ucitelka by mela tyto finance vyuzivat ve prospech vaseho syna…mela jsem treba integ. zaka zrakove…..a na pomucky kopirovani a td….jsem cerpala 3000 rocne