Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Jak učitelka dítěti "pomáhá"
Dobrý den,
prosím o radu, jak mám postupovat.
Třídní učitelce vadí můj syn (4.tř.ZŠ). Nejprve o něm prohlašovala, že je líný a vzdorovitý (nebaví ho „lehké“ věci,ve škole se nudí), že je zdravý a nechce se mu chodit do školy. Ačkoliv má uč.k dispozici potvrzení od lékaře, že syn je dlouhodobě nemocný, platné celý tento školní rok (astma). Syn se učí velmi dobře, když je doma nemocný, vždy dopisujeme sešity, učivo s ním probírám.
Z rodičovských schůzek mi potom tř.uč.vzkázala, že ať požádám o domácí vzdělávání a nechám si syna doma úplně. To jsem zamítla, protože si mj.myslím, že syn dětský kolektiv v 10 letech už potřebuje.
Tak p.uč.poslala k nám domů na kontrolu kurátorku pro velký počet zameškaných oml.hodin.
Kurátorka nezjistila žádné moje pochybení, vyřídila mi vzkaz, že ať požádám o domácí školu. Když jsem opět odmítla, škola mi zaslala dopis, že tř.uč.požaduje veškerou absenci omluvenou lékařem.
Mají potvrzení. To nestačí. Mám rok zpětně doložit lék.razítka zvlášť ke každé omluvence (řekla mi tř.uč.do telefonu)a do budoucna, že každá mnou psaná omluvenka musí být doložena nejen lék.razítkem, ale i lék.vyšetřením mého syna a p.uč.řekla, že neurózy omlouvat nebude. Další svévolné chování tř.uč.mě šokovalo.
Bez mého vědomí a bez mého souhlasu řekla dětem ve třídě, že můj syn má problémy chodit do školy, protože „jeho maminka má rakovinu“. Ačkoliv věděla, že syn měl minulý šk.rok vážné neurózy, protože se mu děti ve třídě posmívaly, že jeho maminka má rakovinu a brzo umře. Na moji žádost, aby p.uč.dětem pak další den aspoň vysvětlila, že už rakovinu nemám, protože nemocné buňky mi doktoři z těla vyřízli a jsem teď sice na inv.vozíku,takže nemocná jsem, ale rakovinu nemám…. se p.uč.smála, dětem ve třídě už nic k tomu neřekla a že prý ať já řeknu synovi, že rak.mám, že je to slovíčkaření.
S takovou sebevědomou nezralostí jsem se ještě nesetkala. (P.uč.“to myslí dobře“,učí asi 3.rok od studia.)
Syn je zdrcen. Žije opět v neustálém strachu o můj život, už neví, komu-čemu má věřit.
Vedení školy o události ví písemným oznámením, náprava nulová.
Ředitel školy mne včera do telefonu přemlouval, že ať si požádám o povolení domácího vzdělávání a učím si syna sama doma.
Chci radu, jestli podat na tř.uč.stížnost např.na úřad na ochranu osobních údajů pro porušení zák.101/2000sb.nebo jak postupovat.
PPP má nejbližší volný termín až v červenci. Nejsem schopna dítě „nacpat“ do školy k této tř.učitelce. Syn se k ní bojí.
Ředitel nepovolil přestup do jiné třídy z org.důvodů.
Nemohu dát syna na jinou školu, dojíždění do jiného města by mu zhoršilo astma. Už do školky nesměl vůbec chodit. Teď nás chce učitelka buď vyštvat nebo tak „pomáhat“, že mě v podstatě zbaví rodičovských práv (na všechno razítko od doktora)a diktuje mi, jak mám svého syna vychovávat. Nepoužívám k výuce totiž její metody, že jedině drilem se dítě něco naučí. Nesouhlasím s jejím přístupem. Cpe mi dítě do šablony, dělá mu hodinová kázání před celou třídou, že nemá DÚ. Na moji žádost, ať ho nedusí a dá mu pětku nebo poznámku za nesplněný dú, si stejně udělá svoje s odůvodněním, že je výbušná a tvrdohlavá, a pomlouvá mě, že dítě špatně vychovávám. Jsem z toho opravdu unavená.
Kdybych mohla osobně do školy, bylo by to snazší.
Ale po náročném léčení se mám zatím dle lékařů držet doma.
Proto jsem do školy do teďka ještě nevlítla, když sotva ujdu 20m a nesmím mezi lidi.
Snad nenechám syna diskriminovat ze zdr.dův.?
Když nebude smět do školy vůbec a bude se učit jen se mnou, ošidím ho o běžné sociální kontakty
v dětském kolektivu. Bojím se,že by to měl později v životě pak zbytečně ještě těžší.
Děkuji mnohokrát za radu.
Lenka
protože ty brmbule by sis to jako učitelka nemohla dovolit:-)(ještě by ti někdo psal, že máš vrátit diplom:-)))
ne, teď fakt vážně, já měla školáka (mám teď dospěláka) doma těžkýho epileptika, migrény, cukrovka, ale prostě úkoly musely být. i jiné povinosti. je třeba i u těch nemocných dětí nějakou disciplínu dodržovat. kdybych pokaždý, když řekl, že ho bolí hlava ustoupila, nechodil by do té školy vůbec. byl by z něj nevzdělaný blb (je to krutý, ale je to tak). teď je dospělej, vyučenej, v práci šikovnej a zaměstnavatel samozřejmě kašle na to, že má nějakou nemoc. žádná tolerance a omluvenky. takže pokud pokaždý rodiče ustoupí (a děcka toho umí sakra zneužít) a napíšou omluvenku, děcko pak má pěknej šok když najednou pracuje. že to nejde, když mu je blbě jen tak nejít do práce apod…
protože ty brmbule by sis to jako učitelka nemohla dovolit:-)(ještě by ti někdo psal, že máš vrátit diplom:-)))
ne, teď fakt vážně, já měla školáka (mám teď dospěláka) doma těžkýho epileptika, migrény, cukrovka, ale prostě úkoly musely být. i jiné povinosti. je třeba i u těch nemocných dětí nějakou disciplínu dodržovat. kdybych pokaždý, když řekl, že ho bolí hlava ustoupila, nechodil by do té školy vůbec. byl by z něj nevzdělaný blb (je to krutý, ale je to tak). teď je dospělej, vyučenej, v práci šikovnej a zaměstnavatel samozřejmě kašle na to, že má nějakou nemoc. žádná tolerance a omluvenky. takže pokud pokaždý rodiče ustoupí (a děcka toho umí sakra zneužít) a napíšou omluvenku, děcko pak má pěknej šok když najednou pracuje. že to nejde, když mu je blbě jen tak nejít do práce apod…
radko…jsem rada ze tohle jsi napsala ty:)
budu asi krutá, ale jste „měkká“ a podle mě toho synek zneužívá.
můj nejmladší syn dostává v první třídě 3 úkoly denně. má „papír“ na ADHD. NEEXISTUJE, aby nenapsal úlohy.
první syn měl kromě LMD ještě epilepsii a cukrovku. pokud něco neudělal kvůli záchvatu, dostal práci navíc. nikdy by mě nenapadlo, že by raděj měl dostat poznámku. ta nic neřeší. jak jsem psala, jste asi vzhledem k okolnostem citlivější, ale z mého pohledu ze synka vychováváte ne invalidu, ale chlapečka, který se bude neustále na něco vymlouvat a zneužívat situace. omlouvám se, že to tak natvrdo píšu, ale začínám paní učitelku chápat.
…a nechala všechny žáky ve třídě stresovat polic.výslechy?
Mluvila jsem o tom s několika rodiči, pochopitelně se přimlouvají, aby se záležitost vyřešila lidsky, nejlépe aby psycholožka přišla do školy a vysvětlila dětem… abychom se nejprve vzájemně dohodli hlavně tř.uč.a já, co říct a jak to říct… aby se pomohlo synovi…protože všem nám je společný zájem dítěte a ne nějaký kdo vyhraje…nejde přece o omluvy a tresty.
Dobrá zpráva je, že dnes mi tř.uč.poprvé sama zavolala, obě jsme byli nešťastné z vývoje událostí, shodli jsme se aspoň v tom,že mj.jde i o socializační problém a že by pro syna nebylo nejlepší,aby musel zůstat úplně doma.
Taky mi p.uč.sama řekla,že mi vrátí přijatou zálohu na doučování.Že si rozmyslí,jestli přijde,ale že by přišla zadarmo.
Ještě jsme stále nenašli společnou řeč,každá máme svou pravdu,ale pozitivně vidím to,že tř.uč.neutíká od problému,na rozdíl od jiných nevyhrožuje ústavy a poněkud jinak mi popsala za jakých okolností a co dětem o mně řekla.(Navíc,že si neuvědomila,co způsobí tím,že pošle k nám domů p.kurátorku.Od čehož se ostatní učitelé distancovali.)
Nem.syna mám doma,čekám na další výsledky lék.vyšetření od pediatra.
Můj souhlas s vyšetřením v PPP škola má,ale ještě neposlala vyplněný školský dotazník pro poradnu. Do PPP má jít,protože p.uč.tvrdí,že syn má výchovné problémy.Protože,když děti nedonesou dú,musí napsat za každý den nepřinesení dalších 10 vět navíc.P.uč.odmítá dávat 5 nebo pozn.
No a můj syn tento systém nezvládá,protože kolikrát jsem ráda,že zvládl být a pracovat těch 5 hod.ve škole a odpoledne už jen (někdy) potřebuje odpočívat.Nebo někdy doma opakujeme pouze ústně.Většinu dú ale poctivě dělá.
Za celý šk.rok mu chybělo cca 10 úloh a to mají dú každý den mimo víkendy.
Když mu pak p.uč.místo výuky dělá ve škole hodinové kázání,tak syn „se vzdorovitě dívá“a mlčí.
P.uč.mu nechce dávat 5,protože „ví,že syn to učivo umí,ale je líný.“
Já vím,že syn to učivo umí,ale taky vím,že když kolikrát ještě odpoledne píše 2stránkový opis a rozbor,že je pak tak přetažený,že zase na týden doma lehne.Mám taky astma,vím,jak člověk při práci musí zohledňovat momentální zdr.stav a únavu.
P.uč.mi vytýká,že ze syna vychovávám invalidu a že ona mu nesleví.Proto máme jít do PPP.
Lenka
Lenko….vysetreni do PPP nemuze sama skola poslat je nutne aby rodice s vysetrenim souhlasili na to je zakon…mne stale neni jasne proc na vystreni do PPP jde…kdyz ma vyborny prospech…kvulu poruse chovani?…na zadance musi byt toto specifikovano a vy jako matka to musite podepsat..bez toho to nejde
mila ci mily anonymni…..pokud je dite tak moc nemocne je opravdu vhodna domaci skola a pokud takoveho dite skonci v nemocnici…a je mimo nebezpeci..navstevuje nemocnicni skolu pokud je v nemocnici delsi dobu.
Lenko netusim s cim vahate..kdyz jste si tak jista pochybeni ucitelky a spachanim trestenho cinu na vasem synovi….ja bych oznameni podala okamzite
to vejš není pro dášu ,ale pro radku pardon
hfdt
DÁŠA …nic proti ,ale když astmatik začne marodit tak jde doost do tuhýho,v klidu marodí i měsíc v kuse pak týden ve škole a znovu nemoc…když neskončí v nemocnici modrej a dušnej přečti si něco o astma
hfdt
Do PPP jsem zavolala i poslala pís.vyjádření.
Žádanku o vyšetření jsme vyplňovali se sekretářkou přes telefon.Udivuje mě,že škola dodnes sama neposlala poradně žádanku o vyš.,většinou vyš. iniciuje škola.
Ředitelovi jsem se nedovolala.
Tak jsem poslala tř.učitelce ráno mail,že se jí nemůžu dovolat,aby se mi ozvala,kdy se staví.
Odpověď žádná.
Ona se dopustí trestného činu podle §178 Zák.140/1961 Sb.-trestní zákon a já jsem za blbce,protože se snažím furt jednat po dobrém a nechávám si všechno líbit…
To je neuvěřitelné.
S tou sociální pracovnicí to není špatný nápad.
Lenka
do PPP radsi zavolejte …..a řediteli také. Také mne napadlo, že když jste v takove situaci, že nemuzete na schuzky chodit, nebylo by od veci pozadat nejakou socialni pracovnici, aby vas v teto zalezitosti zastoupila