Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Domácí vyučování
Vím, že mám ještě tři roky na přemýšlení, nicméně už teď se zaobírám myšlenkou na domácí školu.
Hledám všechna pro i proti. Já vidím spostu výhod, ale manžel vidí zásadní nevýhodu , proti které nejsem schopna nalézt silný argument.A to absence dětského kolektivu.
V malinkatém měřítku něco podobného vlastně už praktikujeme, umím si dobře představit, že by to šlo.
Máte s tím nějaké odborné zkušenosti z praxe? Musí mít všechny školy konzultanta na domácí školy?
Zajímají mě všechny názory, odborné, ale i od ostatních, co si kdo o tom myslí.
Předem moc a moc děkuji za všechny názory, doufám, že se jich sejde hodně a já budu mít nad čím přemýšlet:-)
Chromle
Poradce pro domácí vyučování opravdu neexistuje, alespoň u nás. Absence kolektivu je opravdu velký argument tvého manžela a asi proti němu nic nenajdeš. Navíc, povolené domácí studium je u nás pouze pro 1. stupeň. Možná je nějaká změna a já o ní nevím (jsem doma na další mateřské). Takže na 2. stupeň by stejně muselo tvé dítko nastoupit na školu. Já, byť sama učitelka, bych si netroufla své děti vyučovat, proto ti fandím. A jestliže jsi odhodlaná do toho dát všechno, nevzdávej to. Pokud se rozhodneš pro domácí vyučování, docela by mě zajímal nějaký článek s tvými postřehy, návrhy, nápady – třeba by se daly uplatnit i v praxi.
a spravna skola a ucitelka nauci dite i ve skole spolehat na sve vlastni schopnosti, mimo jine….ale jsou i zamestnani kde je treba delat v tymu…spolupracovat….
vidim ze jsi rozhodnuta tak nevim proc chces znat nazor odbornika….asi nejsem ten pravy protoze ja nejsem zastance ani realnych gymnazii ani domacich skol…mozna proto ze mam prima tridu..prima kolektiv…:)…ty uz ji vidis na gymplu a jeste nechodi ani do prvni tridy…mam ve tride celiakicku…psala jsem ti kdysi o ni…vse se da domluvit….jen chtit:)….
Možná bych měla vysvětlit důvody. Dcera má celiakii a v naší škole neexistuje, aby jí uvařili vhodný oběd a ani jí neohřejí přinesené jídlo. Tím pádem by musela hned domů po vyučování a nemohla by ani do družiny. A protože na pár hodin práci neseženu, tak jsem si představovala, že byc ji 3 roky doma učila a podle jejích schopností by pak přstoupila na gymnázium – sešel by se tam nový kolektiv a nebyl by to takový problém. Byla by už ve věku, kdy si sama oběd v mikrovlnce ohřeje.
Další varianta by byla, že bych ji učila 1. stupeň, u nás totiž není škola na 2. stupeň a opět děti dojíždějí do různých pražských škol.
Kolektiv bych vynahrazovala návštěvou různých zájmových kroužků a podobně.
Dcera do školky sice chodí, ale jen na 3 hodiny – důvodem je opět strava, musím ji vyzvedávat ihned po vycházce, nikoli těsně před obědem(asi z organizačních důvodů).
To že nebude umět spolupracovat v kolektivu bych jako mínus neviděla, naopad se naučí spoléhat na své vlastní schopnosti, koneckonců v zaměstnání to tak obvykle bývá. A opět zdůrazňuji, druhý stupěň by už absolvovala v normální škole.
Ale jinak moc děkuji za názor a tip na paní Kolínskou.
Tvuj manzel ma pravdu…..ale zase neznam tve deti…take je nevyhoda toho ze domaci skola konci zakladnim vzdelanim a na stredni stejne musi nastoupit do normalniho kolektivu se vsemi uskalimi…pokud budes deti vyucovat sama..musis je mit zapsane na spadove skole a dvakrat rocne je privest k prezkouseni(neznam za svou 15 letou praxi pojem konzultant na domaci skolu)….i to je muze stresovat…taky bych prihledla k prani deti…chodi do skolky?…nechteji do skoly chodit s kamarady?….u tebe si zvyknou na to ze se jim venujes stale….nenauci se spolupracovat ve skupinkach ve dvojicich ucit ostatni….je toho vice…ale ja hlavne vidim to ze to chces ty….oni v podstate nebudou mit jinou volbu ….co kdyz ti pozdeji vyctou ze tohle nechteli?…..taky nemusi…proc je chces ucit sama?…je k tomu nejaky duvod?…a pokud se chces zeptat „odbornice“..kontaktuj Rut Kolínskou…vyucuje vsechny sve deti…
Vím, že mám ještě tři roky na přemýšlení, nicméně už teď se zaobírám myšlenkou na domácí školu.
Hledám všechna pro i proti. Já vidím spostu výhod, ale manžel vidí zásadní nevýhodu , proti které nejsem schopna nalézt silný argument.A to absence dětského kolektivu.
V malinkatém měřítku něco podobného vlastně už praktikujeme, umím si dobře představit, že by to šlo.
Máte s tím nějaké odborné zkušenosti z praxe? Musí mít všechny školy konzultanta na domácí školy?
Zajímají mě všechny názory, odborné, ale i od ostatních, co si kdo o tom myslí.
Předem moc a moc děkuji za všechny názory, doufám, že se jich sejde hodně a já budu mít nad čím přemýšlet:-)
Chromle