Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Řidičky a řidiči, co si myslíte vy?
Ahojky, jelikož teď dělám autoškolu, nedá mi to se vás tady nezeptat, jaký názor na to máte vy. Autoškola, kterou jsem si vybrala (nebo mi spíš byla doporučena a byla jsem přemluvena do počtu:o)) má celkem 3 vozy. Každé auto má úplně jiné parametry, nebudu psát značky. Už se mi stalo, že pro mě přijeli vždy s jiným vozem. A popravdě vadí mi to a to dost, sotva si člověk zvykne na citlivost spojky a plynu u jednoho vozu, už přijedou s jiným, podle mě je to nepochybně nevýhoda, jelikož se při každé cvičné jízdě učíte něco jiného (jednou otáčení, podruhé parkování, rozjezd do kopce, couvání…apod.) Já se nedokážu soustředit na to, co se mám učit, když si neustále musím zvykat na jiný záběr spojky. Majitelé mi oponují tím, že je to naopak dobře, že budu umět “s každým autem“, že už se jim stalo, že si absolvent jejich autoškoly koupil jiný vůz a jelikož si na něj nezvykl, prodal ho a přestal řídit. To byl podle mě pěkný cvok, zvyknu si vždycky ne? Když vím, že bude moje a nastálo :o) ale myslím si, že učit bych se měla na jednom voze…. Jinak musím říct, že až na některé rozjezdy do kopce, kdy nechápavě pouštím spojku moc brzy, mi to jde dobře :o)))
Neboj, vsechno to zvladnes – ja mela v autoskole take mnoho typu aut 🙂 a dopadlo to, nakonec doma jsme meli auto uplne jine a taky se snim dalo jezdit. Drz se!
Gratuluji ke skvelym jizdam. Jinak k problemu se zmenama aut – asi bych to jako pozitivum sice to cloveka rozciluje, ale zas… Ja jezdila celou autoskolu v jednom aute, pak jsem necekane musela sednout do auta rodicu a odvezt je nekam (to bylo cerstve po autoskole) a priznam si to – bylo to sileny. Ani jsem se nedivila, ze tatka podotkl, ze nez tohle tak radsi priste umre doma :-(( Ale tak co no…
No a hádejte, s čím jsem jezdila teď!!! Opět s jiným, tedy s tím, co poprvé, Fiatem Punto, ovšem musím říct, že to byl tah správným směrem, protože v tom Puntu se mi jezdí nejlíp, ovšem jezdí v něm právě majitelka, která žáky dost při jízdě “pucuje“. Takže pár poznámek ke mně bylo, ale nakonec čekala pochvala, že jezdím dobře:o)
Holky, jezdíme vždy 2 jízdy po 45min za sebou, takže 1,5 h a vždy se mi zdá, že jedu první hodinu hůř a hůř a pak končím moc pěkně:o))) no, je to opravdu hodně činností najednou při těch příjezdech ke křižovatkám (zrcátka, blinkry, přibrzdit, podřadit, vnímat přednost, chodci…) To prostě nejde hned umět všechno:o) No, teprve je to 5.jízda, takže poslední jednu, kde bude parkování a pak vesele volné jízdy, kde se neučí už nic nového:o)
Já dělala řidičák celkem nedávno a za sebe, trochu tvrdšího žáka s potřebou důkladnosti a jistoty musím říct, že mi velmi vyhovovalo, že mě nechali celou dobu v jednom autě. Kdybych chtěla, asi bych stála třeba jednu jízdu v autě podobnějším tomu, které budu muset řídit hned po autoškole, ale jinak, pro mě by výměna pokaždé byl taky velký stres. Přišlo mi profesionální, že jsem na začátku požádala a nedělalo jim problém mi vyhovět. Chtěli po nás, abychom trénovali automatické úkony, a nevím, jak zautomatizovat třeba řazení, když Fabie má zpátečku jinde než jiná auta a tak. S trochou zkušeností ke konci autoškoly je naopak plus i pro mě zkusit jiná auta (i stejné značky), uvažovala jsem i o kondiční jízdě na sněhu, který jsem v autoškole nezažila. Já bych radši připlatila nějakou jízdu navíc, než získávat zkušenosti takto, pokaždé s jiným autem…
Piškotko, vidíš, než jsem dočetla do konce, už to bereš i pozitivně 🙂
Já jsem dělala řidičák ještě na staré Škodě 120, takže těžkou soudit, ale líbí se mi, co psala Jarmuschka – kompromis. Nejdříve zjistit, že když udělám to či ono, tak auto (zpravidla) poslechne, a pak vyzkoušet i jiná auta, ať nejsi na zkouškách nebo potom v běžném životě vystrašená.
Ale zdá se mi, že to bude v pohodě a za chvíli se objeví zpráva o další právoplatné řidičce 🙂
Jinak, Nessy, gratuluji :-))
Holky dík, tak nějak to vidím, že to na jednu stranu není špatné, na druhou stranu je to dle mého názoru trochu drsné, jak píše Danda. Já si to platím a měli by brát na zřetel, že se teprve učíme, čímž chci říct, že je hoooodně co se učit, všechny to znáte, s každou jízdou trénujete něco jiného a oni si příště přijedou s novým vozem a s úsměvem řeknou: “Tak, jedem…“ Nuninko, vlastně proč to neříct: jezdím u PRAIM, musím zatím spíše jen chválit a chválit, jsou vyhlášení, ale ty tři vozy mě pěkně s..ou :o))) Jde o Fiat Punto (ve kterém jsem byla už zvyklá), dále nový Hyundai Getz (silnější plyn a spojka naopak zabírá až hodně nahoře), no a třetí je dieselák VW Golf, tak ten jezdí sám :o))) no dnes v tom dešti zrovna pojedu, v 17h… :o)
Darčo, vidíš to dobře, ale neřeš to:-)
Piškotko, přijde mi to nefér. Podle mě je lepší naučit se základy v jednom autě. Já jako čerstvý řidič řídila taky pokaždé v jiném autě (přidělovali mi auto v práci – každý týden jiné) a bylo to pro mě opravdu hrozné, protože člověk má dělat sám co se sebou a do toho ještě vůbec nevíš, jak se zrovna tohle auto bude chovat, kde zabírá spojka a kde brzda…a když si zvykneš, musíš do jiného auta. V autoškole by na tohle měli brát ohled + Ty jsi zákazník a platíš za to nehoráznou sumu, tak by Tvému přání měli vyjít vstříc…
Piškotko já v autoškole taky nejezdila jedním autem. U koho jezdíš? Je to celkem dobré na naučení.
Piškotko, ono když se to vezme kolem a kolem – je to tvrdá zkušenost pro někoho, kdo začíná, ALE je to k nezaplacení do budoucna.
Já za sebe musím přiznat, že jsem v autoškole řídila jen jedno auto a tím byla Felicie (jenže to už je spoustu let zpátky!) My doma v tu dobu měli také Felicii a můžu ti říct, že ta naše byla úplně jiná a řídila se úplně jinak než ta z autoškoly.
V práci máme služební (referentské auto) Opel Astra a když je potřeba, taky musím sednout a jet.
Rozumím Ti, jak to myslíš, jsi nesvá, protože si ještě nejsi jistá a oni s tebou postrkují z auta do auta. Ale můžeš mi věřit, že se Ti to jednou bude hodit a bude to k dobru. Ty jsi šikulka šikovná a určitě to zvládneš. Vydrž a zkus být “nad věcí“ :-)) Přeji hodně štěstí.