Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD: Dostávají školáci domácí úkoly?
Ahoj maminky,
zajímalo by mě, zda děti dostávají domácí úkoly?
U nás na škole se to různí, což mě docela překvapilo. Tomášek dostává domácí úkoly pravidelně, každý den vyjma středy. Většinou má jeden, ale někdy třeba i tři, čtyři. Naopak – v jeho bývalé třídě ( stejný ročník ) úkoly děti dostávají právě jen ve středu.
Já sama jsem za domácí úkoly ráda, tak mě to dost překvapilo, stejně jako maminku, která mi o tom, že téměř nemají úkoly, říkala a ptala se, jak to máme my.
Tak by mě zajímalo, jak je to u Vás?
Verunka v 1. třídě nedostává dom. úkooly vůbec. A Kája v 7. třídě tak 2-3 týdně ale jsou často i bez úkolů
(Citováno od knizkova8 z 12.10.2015 13:12)
Samozřejmě krom toho,že minulý týden měla přinést kaštany a šípky na VV a druhý den na Pč listy. Tento týden jen vylisované listy. Ale zato máme už druhé třídní schůzky
(Citováno od knizkova8 z 12.10.2015 13:14)
Takové úkoly máme taky, zrovna včera Tomášek přišel s úkolem na pátek – suché pečivo, půjdou k rybníku. 🙂
Jej, tak se schůzkama to znám moc dobře z loňska. Taky jsme na tom byli podobně. Jestli si pamatuji dobře, jste kousek od nás – ze Škvorce, že?
U nás 2úkoly denně….každý den čtení+počítání nebo čtení+psaní 🙂 ….o víkendu nic.
U nás 3.třída bez úloh, což si myslím, že je škoda. V 1. a 2.třídě úkoly Vaneska dostávala a rozhodně jí to jen prospělo.
Verunka v 1. třídě nedostává dom. úkooly vůbec. A Kája v 7. třídě tak 2-3 týdně ale jsou často i bez úkolů
(Citováno od knizkova8 z 12.10.2015 13:12)
Samozřejmě krom toho,že minulý týden měla přinést kaštany a šípky na VV a druhý den na Pč listy. Tento týden jen vylisované listy. Ale zato máme už druhé třídní schůzky
Verunka v 1. třídě nedostává dom. úkooly vůbec. A Kája v 7. třídě tak 2-3 týdně ale jsou často i bez úkolů
Do minulého týdne měli u nás čtvrťáci 1 úkol každý den kromě středy, plus někdy ještě jeden z angličtiny (to mají jinou uč.). Oproti loňsku, kdy mívali běžně 3 úkoly denně, někdy i víc, to byla dost velká změna.
Na konci minulého týdne přinesla Majda papír, na kterém má vypsané úkoly na celý týden. Je jedno, kdy je udělá, ale tento pátek je musí odevzdat. Může si to tak rozvrhnout podle sebe. To mi přijde fajn, nemusí každý den řešit, jak bude stíhat úkoly, když má víc aktivit. Naplánuje si to podle sebe. Taky se tak může naučit rozvrhnout si práci.
Jen si říkám, že tenhle způsob je zase náročnější pro uč., když to má dětem předem sepisovat a plánovat, co kdy přesně. Nedá se to pak už řešit tak operativně, jako když dostávají úkoly každý den. Z pohledu rodiče jsem ale určitě spokojená.
V šestce už to mají jak kdy. V matice dostávají úkoly pokaždé (4× v týdnu), v ostatních předmětech různě. Někdy se jí toho s učením sejde fakt hodně, až je z toho chudera nešťastná, jak bude všechno stíhat. Hlavně když vyjde několik testů na jeden den, tak je to bojovka. Pomalu ale přichází sama na to,jak si to rozvrhnout, aby se z toho nezbláznila.
Řekly jsme si, že teď je prostě zkušební období, kdy úkol číslo jedna nejsou vůbec super známky, ale naučit se učit a vychytat to hlavně po organizační stránce.
U nás dává p.uč. týdenní plán, kde jsou napsány i úkoly a do kdy je mají donést.
Jinak každý den procvičíme diktát písmenek a pomalu najíždíme na čtení slov a vět. Plus když je čas, ještě obrázky na uvolnění ruky.
U nás (5třída) dostávají děti úkoly každý den, jen v pátek ne. Což mi přijde fajn. 🙂
Ahoj,
já má doma prvňáčka a dostávají každý den 2-3 úkoly + čtení a na víkend jsou bez úkolů (pouze čtení)..
V první třídě měli vždy alespoň jeden úkol. Ale většinou měli z každého předmětu jeden, takže psaní, čtení, počítání, prvouka.
Ve druhé třídě také mívaly úkoly pravidelně většinou tak cca 3 denně. A velikou hromadu na volné dny.
Ve třetí třídě mají také úkoly, zatím jen přes týden, vyjímečně na víkend. Na volné dny zatím nic.