Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Pětka místo poznámky
Ráda bych se zeptala na váš názor na udělování pětek v situacích, kdy by byla na místě spíš poznámka.
Máte taky podobné zkušenosti? A co si o takovém přístupu myslíte?
Zajímal by mě i názor učitelek.
Marinado, poznámku bych vůbec neřešila, myslím si, že prostě nevnímal, že se to má odevzdat. Co přesně dělal, to nevím, ale prostě za blbosti bych dávala poznámky a ne pětky. Už proto, aby rodiče věděli, co se přesně děje.
A ty další příklady – za opisování pětku chápu, neumí, opisuje.
Za neodevzdání písemky – u osmiletých dětí mi to taky nepřijde OK.
A za nepřinesený úkol by měl být taky spíš zápis “nepřinesl úkol“, aby to třeba vůbec doma někdo věděl. Taky už se nám to stalo, byl vypracovaný, ale zapomenutý v šuplíku na listu. Jenže když nevidím, co na tom listu je, strčila jsem ho mezi staré testíky ze školy. Syn pouští tyhle věci z hlavy, co není napsáno, někdy zapomíná. Takže to mi pak bylo docela líto, že kvůli mně slízl pětku.
Danniello, nesouhlasím s pětkou místo poznámky.
Ono je to vždycky takové trochu sporné, nevím, jestli jim předtím učitelka 3x neřekla, že to mají odevzdat, nebo jim dá pětku…ale on člověk nikdy 100% neví, jak to bylo a i proto je lepší jít se zeptat.
U nás ve třídě (co vím), tak se dává v některých předmětech pětka za to, když děti při písemce opisují nebo jí i přes upozornění pozdě odevzdají…ale pak učitelka to dítě vyzkouší, jen jde k tabuli s tím, že už má “vroubek“… Připadá mi to jako dobrý systém.
A pak jsem loni náhodně zjistila, že se dává pětka za nepřinesený úkol v češtině. A když úkol dítě další den přinese, pětka se škrtne. To mi taky nevadí, ale jelikož tyhle pětky se do žákovské nepíšou a děti se s tím doma zrovna nechlubí, tak pak zase člověk vůbec nemá přehled ani kontrolu.
Tak držím palce, ať se to nějak rozumně vyřeší. Myslím si, že synovi bude počítat učitelka hlavně tu jedničku a kromě toho si u sebe poznamená malou pětku jako symbol černého puntíku… No ale možná jsem naivní.
Hned napíšu, co mě k založení této diskuze vede.
Dnes syn přinesl pětku – zabýval se něčím, co nesouviselo s vyučováním a neslyšel, že mají přinést lístek s výsledky učitelce. Když ho tam pak přinesl, dostal pětku, i když na lístku měl jedničku. Když se ptal, proč, učitelka řekla, že měl lístek přinést hned.
Rozuměla bych poznámce, ale tomuto ne.
Dle mého názoru známky mají vypovídat o tom, jak se děti učí. Nebyla jsem tam a nevím, jestli by poznámka byla zasloužená, těžko říct, ale klidně věřím tomu, že jo.
S pětkou ale rozhodně nesouhlasím a přemýšlím o tom, že se na to paní učitelky půjdu zeptat.
Nejdřív bych ale znala více názorů a pohledů na věc.
Ráda bych se zeptala na váš názor na udělování pětek v situacích, kdy by byla na místě spíš poznámka.
Máte taky podobné zkušenosti? A co si o takovém přístupu myslíte?
Zajímal by mě i názor učitelek.