Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD Známkování výchov
Tohle je asi věčné téma, ale nedá mi to.
Vždycky jsem měla za to, že tělesná, výtvarná a hudební výchova jsou oddychové předměty, ve kterých pokud se dítě snaží, nevyrušuje a nezapomíná pomůcky, dostane téměř zadarmo jedničku. A že cílem výuky těchto předmětů je rozvíjet u dětí sportovní a estetické nadšení.
Ale jak tak vidím u nás i u kamarádek, tyhle předměty jsou pro naše děti kolikrát větším postrachem než matematika, čeština…dodneška si pamatuju svojí spolužačku, která měla samé jedničky a dvojku z tělocviku.
Také se u Vás známkuje naplno? Např. neumíš šplhat = máš pětku, neumíš zpívat = máš pětku, Tvůj výkres se mi nelíbí = máš čtyřku?
Nuninko – u nás to samé.Meggi, no je fakt, že konkrétně tělocvik je asi stejný všude ve světě – nedávno jsme viděli komedii Tělocvikář a mohli se utlouct smíchy a o víkendu jsme si snad po páté pouštěli nahraného Poseroutku a tam je to taky stejné 🙂
Nicméně v reálu nám pak humor nějak došel 😉
(Citováno od Marinada z 3.2.2015 14:26)
jj vim,Poseroutky cte dcerka v originale 😉
Vazne,ten nas byl uplny blazen.. a nikdy jsme ho nevideli/y v jinem,nez v teplakach(sustakach)…
😀
Nuninko – u nás to samé.
Meggi, no je fakt, že konkrétně tělocvik je asi stejný všude ve světě – nedávno jsme viděli komedii Tělocvikář a mohli se utlouct smíchy a o víkendu jsme si snad po páté pouštěli nahraného Poseroutku a tam je to taky stejné 🙂
Nicméně v reálu nám pak humor nějak došel 😉
Ajaj 😉 Za meho dectvi,mladi byl des telocvik Ne teda pro me,me sel,milovala jsem ho,byla jsem stihlounke ditko a pohyb mi byl blizky vzdy..takze jsem mela 1,nebo 2..jenze nas telocvikat byl blazen!!! Meli jsme pocit,ze v teplakach,s pistalkou…i spi…Desne to zral a mels tim casto i problemy(prisel mu vynadat nejaky rodic,ci podobne)..Nejvic mi bylo lito devcat,co jim to az tak neslo,nebo byla pri tele a,zadychavala se uz pri par metrech..Ci skok prez kozu,byl pro ne doslova verejne ponizeni..Ucitel na ne rval,debilnejsi kluci se jim smali..presto ucitel rval,ze museji…U behu to vypadalo tak,ze my,holky,co nam tv sel,jsme hecocaly ty ostatni,bezelo se a my rvaly,ze to daji,to jim trosku pomahalo,ale byl to zalostny pohled,a ja byla nastvana i za ne,jak chudiny lapaji po dechu a proste napr.tech 1500metru nedaji…ale musely a kolikrat jsme rvaly na ucitele i my,ze nekdo odpadl…
Nebo si prisel stezovat jiny rodic..
Hudebka-to jsem mela rada,chodilo nas dost holek +2kluci-brachove,dvojcata i do sboru..
A byla jsem rada,ze mame na ni super ucitelku,byla i nase tridni a i v tom sboru ;
Vytvarka jak kdy,nekdy chtela ucitelka veci,co by zvladl student Vytvarne skoly…nastesti to brala v pohode a davala nam znamky spravedlive,pokud skratka videla,ze na,to nekdo nema bunky,snazila se mu nepokazit vyzo 😉
Deti(dospele)meli z vychov vzdy dobre znamky
A mala,ta ma na ne talent..+neustale maji i nejake koncerty,v loni se naucili hrat i na housle atd..s vytvrarky taky,casto maji Domaci praci furt neco vyrabi a nic lehkeho…
Jsem rada,ze umi noty,diky hudebce..zpev ji jde take..
Ja to mam tak,i dle deti tady,ze je to predmet jako kazdy jiny 😉
Zalezi hodni i na ucitelce..Dospele deti meli i na stredni vychovy a bralo se to taky vazne,coz i tak brali 😉
Ale co jsem nikdy nechapala(v mem dectvi)ze nekdo ma treba 4,5z Tv,vytvarky…a nebo ze donce ze ho nejaky ucitel za to ponizuje,verejne,nebo mu pokazi vysvedceni…Na,druhe strane,pozna je to tim,ze bylo vzite,se vychovh jsou “neco min“..U me nejsou..Je to predmet,jako kazdy jiny .Tim nemyslim nic zleho,naopak,staci si precist,co jsem napsala na zacatku 😉
Pisu i co znam tady..
Marinado máš pravdu. Někdy je to fakt síla. Cdera třeba z tv dostala čtyřku jenom proto, že neuběhla x metrů v nějakém stanoveném čase.
Pokud jde o zš, určitě bych to neřešila, něco jiného je, pokud je dítě třeba na umělecké nebo nějaké podobné škole. Tam je to pak celkem důležité. 🙂
Ale na zš díky tomu mají děti někdy zbytečně “škaredé“ vysvědčení. 🙁 Nechápu ty učitele, jakoby chtěly dokázat, že projít jejich předmětem nebude hračka.
Danniello, no to je děsný!!! To bych opravdu vylítla z kůže.
Já byla právě hrozně naštvaná ohledně toho těláku u dcery (nakonec dostala na vysvědčení jedničku, ale předcházelo tomu hodně věcí) a jen pro zajímavost jsem mrkla na svoje vysvědčení, mívala jsem většinou dvě dvojky, jedna z “normálního“ předmětu a ta druhá byla z hudebky nebo výtvarky (přitom mám doma výkresy schované, většinou jsme malovali Aurory nebo milicionáře a obojí se mi podle mě povedlo 🙂 ).
Brácha mohl jít na gymnázium bez přijímaček, měl pořád samé jedničky…a nakonec mu v osmičce v pololetí dala učitelka dvojku z výtvarky a přijímačky dělat musel.
Marinado, já jsem měla od třetí nebo čtvrté třídy z hudebky dvojky až do osmičky kvůli zpěvu. A samozřejmě pak, když bylo někde 1,5, bylo už k té dvojce blíž, když už tam jedna byla, tzn. mívala jsem tak 2-3 dvojky.
Někdy mi připadá, že učitelé těchto předmětů si tím sami něco řeší, zkrátka aby tomu dodali váhu. 🙂
Syn měl v žákovské 5 z výtvarky, ale to nespolupracoval, protože lepili obrázek z krepákových kuliček, což nesnáší. 🙂 Takže tam jsem učitelce i řekla, že s ní souhlasím. Ale na pololetí to byla jednička a kdyby ne, tak by mi to už divné přišlo.
Bylo by super, kdyby to učitelé brali tak, jak to píšeš, hlavně tady sebevětší snaha není nic platná, když člověk nemá určité předpoklady.
Argument ale pak je, že v matice je to zrovna tak, takže je to prostě vždycky nakonec na konkrétním učiteli.
Dcera letos nakoupila spoustu nehezkých známek z tělocviku (není žádná atletka, ale nemehlo taky není a opravdu se snaží, což mi nakonec potvrdila i učitelka).. a výsledek je, že se tělocvik zařadil v hitparádě neoblíbených předmětů na 1.místo. Když měla dcera úraz a doktor jí zakázal na měsíc cvičit, udělalo jí to možná větší radost než dárky k Vánocům.
Tohle je asi věčné téma, ale nedá mi to.
Vždycky jsem měla za to, že tělesná, výtvarná a hudební výchova jsou oddychové předměty, ve kterých pokud se dítě snaží, nevyrušuje a nezapomíná pomůcky, dostane téměř zadarmo jedničku. A že cílem výuky těchto předmětů je rozvíjet u dětí sportovní a estetické nadšení.
Ale jak tak vidím u nás i u kamarádek, tyhle předměty jsou pro naše děti kolikrát větším postrachem než matematika, čeština…dodneška si pamatuju svojí spolužačku, která měla samé jedničky a dvojku z tělocviku.
Také se u Vás známkuje naplno? Např. neumíš šplhat = máš pětku, neumíš zpívat = máš pětku, Tvůj výkres se mi nelíbí = máš čtyřku?