Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD: Jak probíhají třídní schůzky?
Máme za sebou konec kalendářního roku a před sebou konec 1.pololetí roku školního a tím pádem i třídní schůzky.
Zajímalo by mě, jak třídní schůzky probíhají u vás?
Co vše na nich řešíte? Co se dozvíte?
Budu ráda za všechny Vaše postřehy. 🙂
Tak i u nás, jak jsme se minulý týden dozvěděli, budou nyní třídní schůzky formou konzultací. Zprvu jsme dostali informaci o běžných schůzkách, nyní měl Tomášek v notýsku zápis, že konzultace budou od 14 do 17 hod. Prý by k tomu měl být i rozpis kdy se kdo má dostavit, ale ten jsme nedostali. Ale v našem případě to je asi jedno, protože po velkých problémech to vypadá, že Tomáška přeřadíme do jiné třídy a já už paní učitelku asi ani nechci navštívit. :-/ Držte nám pěsti, aby to dobře dopadlo a Tomášek chodil do školy zase s úsměvem a ne se strachem.
Jarmusch, u nás jsou konzultace taky častěji (každý měsíc) – ale to se musí rodič předem objednat. Ale ty lednové konzultace, to jsou spíš takové nepovinné třídní schůzky – může přijít rovnou bez objednání kdokoliv za kýmkoliv. Já byla zatím jen jednou s velkým překvapením jsem zjistila, že tam byli skoro všichni rodiče a ještě víc překvapená jsem byla z toho, že učitelé dávali informace tipu – písemka z přírodopisu bude z těhle otázek od str. 56 do 66. Což mi přijde hodně nefér vůči těm, co na ty konzultace nejdou…
U nás se třídní schůzky/konzultace konají cca co druhý měsíc.
Na začátku školního roku si nás paní učitelka pozve všechny – seznamuje nás s učivem, plánovanými akcemi, s tím, co bude třeba dětem pořídit, co koupí z třídního fonfu, do kterého vybírá…
Pak už jsou víceméně jen konzultace – v určeném čase (ale komu to v té době nevyhovuje, může se ozvat mailem, paní učitelka na něj třeba počká déle, nebo si domluví konzultaci v jiném termínu, třeba před vyučováním). Konzultace nejsou povinné – pokud rodič necítí potřebu. Někdy si ale paní učitelka účast rodiče konkrétního žáka vyžádá (to se mi ještě nestalo).
Čas na žáka není určen. U mě se paní učitelka vždy raduje, že “zabije dvě mouchy jednou ranou“.
Výjimečně si účast všech rodičů vyžádá pančelka i ve druhém pololetí – když se třeba chystá nějaká akce po prázdninách.
Zásadní informace vždy dostaneme ještě mailem.
Třídní schůzky jsou u nás taky v listopadu a dubnu. A teď v lednu máme oficiální konzultační hodiny. Původně jsem tam nechtěla jít, ale nějak mám dojem, že dcera to považuje za nezájem o její osobu, takže vyrazím poprosit učitelku ČJ, jestli bych mohla nahlédnout do písemek.
To mě trochu štve – od začátku roku jsem neviděla ani jednu písemku nebo desetiminutovku z žádného předmětu.
Schůzky mě nikdy nijak neobohatily, co chci, zjistím si na internetu a nic jiného se tam stejně nedozvím. Jakmile vstoupím do třídy, padne na mě hrozná úzkost a moje hlavní myšlenka je co nejrychleji se dostat ven.
Zdravím,
myslím, že třídní schůzky naprosto ztrácejí smysl. Nejlepší je informace rodičům posílat mailem (nebo přes nějaký školní program typu Bakalář). Obvykle jsou schůzky o ničem, pokud se tedy učitelka nemstí (s nadsázkou) rodičům, kteří nemohli přijít tím, že na schůzkách probere nějaké unikátní informace, které jinde nezjistí. I to se stává. Nebo se tam vyřizují přihlášky na něco, na co se nedá údajně přihlásit jinak (což dopředu neřeknou) 😉 Já musím vždy složitě domlouvat hlídání, nebo děti umístit do hlídacího koutku v nejbližším obchodním centru, a přijde mi to celé nesmyslné. Ale hezké je scházení se neformálně- např. před vánoci, u cukroví a kávy. Navrhovala bych, aby učitelky plánovaly spíše více neformálních schůzek, a rodiče by se alespoň na některou snažili přijít + komunikaci emailem.
Naše trídní schûzky jsou min. 4x za rok, ale spíše to vyjde 6 – 8x. Reší se na nich provozní vēci a to, co se dēti učily v ràmci epochy. si na vlastní kúži si vyzkoušíme zpûsob vyućování nêkterého predmetu. P. Uč. Ma poznamenané body, které potrebuje probrat. Vždy to zatím zklouzlo k nējaké dlouhé debatē o ničem. Ve vysledku trvá schûzka 3 hodiny a pak nám učitelka píše dlouhyý email s tím co zapomněla.
Na prospěch a chování ma naplánované konzultace. Bohužel jsem se na ni nemohla ze zdravotních důvodů dostavit a schůzku doma p. Uč. Zamítla
Jsem spíše systematik, takže mi tato zdlouhava forma schůzek příliš nevyhovuje. Vždycky pak doma šílím ,že by i pedagogové měli projít školením jak vést porady. Ušetřilo by to čas nám všem.
Omlouvám se za chyby, píšu na tabletu a mocmi to nejde.
Peťko já už dnes taky vím že na třídní schůzky na SŠ jezdit nebudu,odmítám si brát půlden dovolené (navíc ve školství celkem problém mít volno kdy chci já,protože není moc kdy tam potom být),stačily mi ty první co byly povinné-nejdřív mluvil ředitel -95% z toho co řekl si najdu na webu školy a třídní učitelka nám toho taky moc neřekla.Když měly být druhé schůzky ptala se dcera třídní jestli je nutné abych jezdila tak mi vzkázala že nemusím a známky mi poslala po dceři-ale totéž opět vidím na internetové žákovské.Myslím že pokud nebude mít dcera nějaký problém je zbytečné jezdit tak daleko jen kvůli informacím které stejně vím,protože sleduju stránky školy.
U nás jsou třídní schůzky jen 2x za rok. První až v listopadu a druhé koncem dubna.
Většinou jsou hotové za 30 minut a přijde mi, že kdybych tam nešla, vyšlo by to nastejno. Paní učitelka řekne o plánovaných akcích, vybere peníze do třídního fondu a tím prakticky schůzky končí.
Když starší dcera studovala sš, byly schůzky docela vtipné. Střídali se vyučující po 15 ti minutách. Celkem vždy 4, včetně třídní učitelky. Každý přiběhl, řekl to samé (jak studenti kašlou na školu)a šel. Každý si hlídal těch svých 15 minut, aby stihl přeběhnout v rozepsaném čase přes rozlehlou budovu školy zase do další třídy. Tak mi ti učitelé přišli jak dostihový koně. 🙂
Prostor pro probrání konkrétních věcí u jednotlivého žáka nebyl žádný, ovšem pokud rodič měl zájem o individuální konzultaci, bylo to po ukončení schůzek možné. Na některé učitelky se ale stála opravdu dlouhá fronta.
No a na úplně poslední třídní schůzky před maturitou jsem přišla sama! Takže mi byl dopřán luxus, kdy jsem měla vyučující jen pro sebe.
Třídní poté, co se probrala z úžasu, že jsem tam z rodičů opravdu sama, mi hezky povyprávěla vše ohledně maturit, jak měla na papírku připraveno.
A mě přišlo vtipné, jak se pak učitelky střídaly, otevřely třídu a tam jsem seděla jen já. Dvě z nich řekly:
“Pardon, jsem tady asi špatně“a koukaly do papíru, kde že mají v tu chvilku být.
Je vidět, že rodiče studentů už o třídní schůzky zájem nemají. Já mám alespoň vtipnou vzpomínku na úplně poslední třídní schůzky, které jsem absolvovala u starší dcery.
U nás v první třídě byly první schůzky společné a to hned začátkem září-to bylo o seznámení a o tom co po nás a po dětech bude p.učitelka chtít a o vyplňování všech možných formulářů,klasické schůzky kdy je měla celá škola byly v říjnu,to jsme je my měli ještě společné -vyšší třídy už ne a pak koncem listopadu byly individuální které byly celkem rychlé (aspoň teda v naší třídě)-jen řekla co mu jde a co ne a šli jsme.Další dvoje budou až v druhém pololetí,teď v lednu u nás nebývají.
Jinak co vím tak každý učitel to má zorganizované podle sebe,na nižším stupni někteří mají schůzku pro všechny dohromady a pak kdo chce něco řešit sám tak počká a pak jde řešit,jiní už mají vždy individuální a chodí do třídy po jednom.
Na vyšším stupni už to bylo jinak -chodil do třídy každý sám,vždy jsme dostali lísteček se známkama a krátké info,případně nám dala učitelka něco podepsat a pokud měl někdo problém s konkrétním předmětem šel za tou učitelkou která je učí-třídní je mívala tak z jednoho předmětu,takže s tou se toho moc pořešit nedalo.
U toho nižšího stupně se častěji rodiče stavují za učitelkou i během roku,protože děti do školy vodí,takže spoustu věcí řeší hned a ne až schůzkách.
Teď třídní schůzky nejsou, budou až v dalším pololetí.
Ale u syna to je tak, že si paní učitelka napíše co chce ke každému předmětu říct a ten lísteček nám pak dá. Jinak říká, co mu jde, nejde, kde zabrat atd….
Pokud něco potřebuji, můžu se jít zeptat kdykoliv, nemusím čekat na třídní chůzky.
U dcery jsem loni nebyla, protože jsem byla v práci, ale ona má všechno přes online klasifikaci, kde je k předmětu i něco napsaného od učitele. A tím, že má na každý předmět jiného učitele, od třídní bych se stejně nic nedozvěděla, pouze známky.