Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
PVD: Vybíráme školku - soukromá nebo státní?
Navštěvují vaše děti soukromou nebo státní školku?
Zajímalo by mě, jestli vidíte nějaký rozdíl u školek státních a soukromých? Jasný je například finanční rozdíl, ale co třeba rozdíl v předškolní výchově a výuce, případně personálu?
A co třeba školky specificky zaměřené – Montessori, Waldorfská, církevní…? Máte s nimi nějaké zkušenosti, nebo jaké je vaše povědomí o nich? Jak se třeba podle vás liší práce s dětmi v těchto zmiňovaných oproti státním?
A pokud byste měli možnost (odmyslete si finanční nároky) dát dítě do soukromé školky, využili byste toho bez váhání? A proč?
Dotaz je součástí projektu Předškolákem s VD.
ctiradko záleží jaké to divadlo je..máme oboje za sebou – za divadlem jízda autobusem (v dnešní době pro děti atraktivní a zjistí jak to chodí lístky atd) …a máme i divadýlko co dojíždí, ale neskutečně fajn vtahují děti do dětem, písničkami, berou je jako aktéry, ptají se s nimi…ani jednu variantu neberu jako svou úlevový den
a k tématu ve školkách ano většinou to je dané ale jak to kdo pojme je na něm a meze se mu nekladou….já měla třeba jablíčkový týden, kde se malovala jablíčka na dýhu, cvičilo s živými jablíčky, provnávali se velikosti jablíček třídila se podle barev do košíčků, maminkám jsme si posbírali na zahradě jablíčka, nastrouhali a udělali jablíčkový nepečený dort, vše si dělali děti,jen jsem to nechala víc vychladnout a nadávali si to méně teplé a zalepovala jsem jen jeden ustrouhnutý prstík(také zkušenost)….zdělalo se toho hodně… jablek jako takových se skládaly na zem obrázky měla jsem připraveno spoustu pomůcek na ranní stolečky(manžel už prská že by se u stolu také rád někdy najedl a né jen v obýváku tam je většinou volný.), nemluvím o básničkách a písničkách…k dortíku jsem si i vymyslela svou aby děti až budou mamince dávat řekly…
jablíčka jsme okrájeli, (rukama melu melu před tělem)
na struhadle pováleli, (podřepy jak na valše)
v kastrolu je míchali, (ruce vtok a točit se dokola)
do mističek nandali, (ruce mističky, plácat do dlaní, jako kouli )
teď ti nesu dobrotu, (pochod na místě)
pochutnej si na dortu. (vystrčíme bříško a hladit)
máme hudební a aj kroužek, akce s rodiči atd. zítra jedeme na dýňový statek atd….
a pokud je výhodou soukromých školek že jim do činnosti mohou rodiče víc mluvit..upřímně jako učitelka je velmi lituji…a věř že ty tendence mají i rodiče v normálních školkách…. 🙂
já myslím že soukromé školky vznikly jako fajn nápad na vyplnění míst po kterých je poptávka a ještě si tím člověk vydělá…v dnešní době si myslím že rozdíl ve vyúce není pokud učitelka chce….přidávala jsem kolikrát pomůcky které si vybírám na monte stránky a všichni se divili že je to do běžné školky….nevidím v tom rozdíl…stále budu kopat za to jestli učitelka chce je dobrá at už v soukromé nebo monte školce…přesto vím že všechny nejsou takové jaké by měly být..
dnes když monte sleduji tak si myslím že to je neskutečný pohlcovač peněz a oprášení věcí, které děti i dělají jinde a dřív ale dnes tomu je daná nálepka monte a je to hit(dítko dává chlupaté drátky do cedníku a je to monte aktivita…asi přiložím fotky dětí volně hrajících si u mě když jsem vařila a byly malý ano cíleně jsem jim to nedávala na tácek 😀 )
za mě není lepší školky té či té záleží na učitelce
líbí se mi školní školky tam se mi líbí spojení s přírodou přitom si jako uč z klasiky neumím představit vymýšlet aktivity na celý den, musí to být velmi náročné(než se do toho člověk dostane a přecvakne to v hlavě)
jedinou nevýhodou státních školek je počet dětí na jednu učitelku…mnohem lépe a důsledněji se mi pracuje ve chvíli když děti marodí a je jich méně…a i pro učitelku je to klidnější a méně stresové prostředí…
(Citováno od bamiska z 14.10.2014 08:57)
Souhlasím učitelka a učitelka je rozdíl…ty jsi taková super učitelka, která se dětem věnuje na 200% 😀 ale opravdu všude to tak není…bohužel 🙁
Syn chodil do státní a teď chodí do soukromé – s angličtinou a Montessori pedagogikou…
Do soukromé šel hlavně kvůli toho, že ho nechtěli vzít do státní na stálo…chodil jen pár měsíců jako náhradník…a nechtěli jsme, aby šel poprvé do školky až jako předškolák…a teď pokračuje i jako předškolák, i když by ho ve státní museli vzít….školka je super ve všech ohledech…více učitelek a tím i více času na děti, méně dětí – jedna smíšená třída, větší prostory, jiný přístup než ve státní, dobrá vybavenost – ať už hraček, monterssori pomůcek, či celkově vybavení…Syn se tam naučil spoustu věcí…jako hlavní bych vypíchla výtvarnou činnost…to ho začalo docela bavit…ať už jde o kreslení či lepení či stříhaní…
Montessori pedagogika – ve zkratce mají speciální pomůcky pro rozvoj dětí…mají tam speciální projekty…potom i přístup k dětem – chtějí ať jsou více samostatné a davají jím více prostoru – např. když někdo nechce dělat to a to, tak nemusí a dělá něco jiného…kdo nechce nemusí odpoledne spát – tzn. jdou si všichni lehnout, poslechnou pohádku a když menší a někdy i větší dětí usnou, tak ti co nespí, jdou vedle do místnosti a něco tvoří…
Jsem se školkou hodně spokojená..jsou tam super učitelky – ochotné vždy cokoliv v klidu řešit, poradí a pomůžou…Marek je tam hodně spokojený…má tam kamarády…teší se…prostě tam chodí rád 🙂
Kdybychom nemuseli řešit finance, tak tam holky jdou taky…
já myslím že soukromé školky vznikly jako fajn nápad na vyplnění míst po kterých je poptávka a ještě si tím člověk vydělá…
v dnešní době si myslím že rozdíl ve vyúce není pokud učitelka chce….přidávala jsem kolikrát pomůcky které si vybírám na monte stránky a všichni se divili že je to do běžné školky….nevidím v tom rozdíl…stále budu kopat za to jestli učitelka chce je dobrá at už v soukromé nebo monte školce…přesto vím že všechny nejsou takové jaké by měly být..
dnes když monte sleduji tak si myslím že to je neskutečný pohlcovač peněz a oprášení věcí, které děti i dělají jinde a dřív ale dnes tomu je daná nálepka monte a je to hit(dítko dává chlupaté drátky do cedníku a je to monte aktivita…asi přiložím fotky dětí volně hrajících si u mě když jsem vařila a byly malý ano cíleně jsem jim to nedávala na tácek 😀 )
za mě není lepší školky té či té záleží na učitelce
líbí se mi školní školky tam se mi líbí spojení s přírodou přitom si jako uč z klasiky neumím představit vymýšlet aktivity na celý den, musí to být velmi náročné(než se do toho člověk dostane a přecvakne to v hlavě)
jedinou nevýhodou státních školek je počet dětí na jednu učitelku…mnohem lépe a důsledněji se mi pracuje ve chvíli když děti marodí a je jich méně…a i pro učitelku je to klidnější a méně stresové prostředí…
Lien, jak myslíš, že soukromé školky nejsou vybaveny programově? Já mám právě za to, že jsou na tom lépe, ale zkušenost nemám. Dle mne ve státní školce se jede podle nějakého “plánu“, jakože každý týden jiné téma… ale to bych neviděla jako nějaký nejlepší “program“. A to, že jim jeden až dvakrát do měsíce přijede něco zahrát nějaké “loutkové jakobydivadlo“, to taky spíše považuju za to, že učitelky si odpočinou, než, že by to dětem něco výrazně dalo… Kdyby třeba v naší školce s těmi dětmi přímo do divadla šli, nebo do kina…. vidím to jinak, protože to už mi přijde jako “tématický výlet“ (jenže to už znamená to vymyslet, obvolat, zorhanizovat a nakonec i někam jít…), ale program typu “v pondějí k nám přijede loutkové divadlo, zaplaťte 30 Kč“ mi nepřijde, že je tak k něčemu….
Já osobně děti mám ve státní školce, protože ji mám tady blízko – cca 10minut pomalé chúze. Líbí se mi princip soukromých školek a hlavně se mi líbí, že ti lidé mají větší vliv na to, jak to v té školce chodí (když už si to platí, chtějí za své peníze něco jiného, než to, co je jinde vedle “zdarma“).
Není pro mně reálné děti do soukromé školky vozit, neskloubila bych to s prací, máme jedno auto, kterým jezdí do práce manžel, protože jinak se nedostane…. Nebylo pro nás přínosné kvůli školky měnit práci a kupovat další auto… 🙂 takže jsem nakonec byla ráda, že taková školka je “daleko“ a nemusela jsem řešit právě tu finanční stránku, která není zanedbatelná… :-):-):-):-):-)
Jo, teda kecám, asi 500m máme jednu malou soukromou pidiškolku, ale tam stojí školné cca 8000Kč měsíčně (plus strava a výlety), nad tím jsem orpavdu nepřemýšlela, je to školka pro VIP děti.
O téhle jsem ani nepřemýšlela. mě by se líbily školky typu “lesní“…
Z vlastní zkušenosti ych řekla, že státní školky jsou mnohem lépe a více vybavené po hmotné stránce – tedy dítě si tam určitě má s čím hrát, má program a navíc je to levné.
Soukromé školky (většinou) tak dobře vybavené nejsou – jako pomůckami, tak programově, ale zato nabízejí jiný přístup (většinou tzv. respektující) a jiná specifika např. montessorri nebo právě waldorf nebo koncept lesních školek, jazyk apod. a také menší počet dětí na pedagoga, což je jistě znát.
Pak už je na každém, co je jeho priorita.
Dcera chodí do místní státní školky, vcelku se ji tam líbí, ale já jako rodič vlastně netuším jak celý den probíhá, jak se dcera zapojuje, zda nejsou některé činnosti pro ni vice stresující. A pokaždé se ptát mi nepřijde vhodné. Chybí mi individuální přístup. Líbí se mi výchova dle montesori, ale bohužel školka tohoto zaměření není v okolí.
Navštěvují vaše děti soukromou nebo státní školku?
Zajímalo by mě, jestli vidíte nějaký rozdíl u školek státních a soukromých? Jasný je například finanční rozdíl, ale co třeba rozdíl v předškolní výchově a výuce, případně personálu?
A co třeba školky specificky zaměřené – Montessori, Waldorfská, církevní…? Máte s nimi nějaké zkušenosti, nebo jaké je vaše povědomí o nich? Jak se třeba podle vás liší práce s dětmi v těchto zmiňovaných oproti státním?
A pokud byste měli možnost (odmyslete si finanční nároky) dát dítě do soukromé školky, využili byste toho bez váhání? A proč?
Dotaz je součástí projektu Předškolákem s VD.