Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD: Jak se dozvídáte o nestandardních pomůckách?
Omlouvám se za krkolomný název diskuze, pokusím se to hned vysvětlit 😉
Čas od času děti ve škole potřebují různé “nestandardní pomůcky“ jako třeba ruličky od toaletního papíru, knoflíky apod. Případně je potřeba dokoupit nový sešit (ne proto, že je starý popsaný, ale prostě potřebují zavést úplně nový) nebo něco jiného, co zatím nepotřebovali.
Jakým způsobem a s jakým předstihem se o takových “úkolech“ dozvídáte? S jakým úspěchem se vám je daří plnit?
Jakou nejzvláštnější pomůcku děti do školy potřebovaly? …schválně, kdo bude mít nejneobvyklejší 😉
****
Na základě této diskuze byl zpracován článek Když jsou potřeba nestandardní pomůcky…
Tak někdy mám pocit, že učitelky nejsou matky. Na rychloúkoly už nereaguji. Vážně nemůžu přijít z práce a letět do města pro nějakou věc, kterou je nutné přinést do druhého dne.Jednou se mělo dodat do druhého dne alespoň 5 různých druhů zeleniny. Jako na potvoru jsme měli v lednici jen mrkev. 🙂
A asi jsme nebyli sami, protože prý druhý den to ve třídě bylo na mrkvový salát pro celou školu. 🙂Jinak se o podobných věcech dozvídám většinou s předstihem, že si dcera řekne.
Někdy sice paní učitelka informuje dopředu, ale dceruška si vzpomene ten den ráno. Loni nutně potřebovala různé krabičky od potravin. Takže mi ráno pár minut před odchodem vyházela pytlíčky s čajem na kuchyňkou linku, do toho vnitřek od krabičkového kakaa, kostkový cukr přesypala do igeliťáku a vesele odešla do školy. 🙂
(Citováno od Peťka z 29.9.2014 17:22)Peťko, směju se tu, jak si hezky poradila 😀
(Citováno od makinea z 30.9.2014 22:19)
Nemůžu obhajovat všechny učitelky, ale myslím, že mnoho rychloúkolů se stane rychloúkoly právě proto, že si děti vzpomenou na poslední chvíli. Většina učitelek jsou matky, tedy znám jich dost, a mají úplně stejné starosti jako matky neučitelky. Např. můj syn má pořád někde vynechávky, že mu chybí podpis rodičů. Za ten měsíc jsem se podepsala někde už minimálně stokrát a pořád to nestačí. Dnes přišel, že jsem mu nepodepsala čtení a že je to moc důležité. Podepsla jsem to v úkolníčku, ale nepodepsala jsem to na místě, kde jsme četli, ach jo 🙂
Syn je prvák a mají sešit zvaný kontaktní deníček. Paní učitelka tam občas nalepí lísteček, jinak si tam úkoly syn píše sám – to je jen zkratka pracovního sešitu a strana.
Zatím měli mít zavařovací láhev jako stojánek na výrobek, vylisované listy. Nic neobvyklého.
Dcera je ve školce, je do počtu ve třídě s předškoláky, bude mít v lednu pět. Paní učitelka jim občas dá úkol, jen ústně to řekne dětem, zkouší je, jestli si doma vzpomenou. Předevčírem večer mi řekla, že mají mít zeleninku, která roste na zemi a budou ji pak ochutnávat. Potmě se mi nechtělo jít na zahradu vyrývat mrkev, tak jsem jí dala láhev zavařených okurek – domácích, které miluje, a dvě papriky. Pak odpo ve školce jsem se musela smát – měli hezky naaranžovaný košíček zeleniny a uprostřed trůnila naše zavařovačka 🙂
Jinak jsem 2 roky učila na prvním stupni, vše neobvyklé jsem dětem říkala týden předem, někdy i víc. Hodně zapomínaly. Byli to už čtvrťáci a pak páťáci, takže bylo na nich, zapsat si to do úkolníčků. Pracovní činnosti byl pro mě často nejnáročnější předmět, právě kvůli pomůckám, které děti nenosily. Měla jsem vždy nějaké svoje rezervy, ale ve třídě s 27 dětmi to bylo někdy těžké…
Letos u prvňáka dostáváme info skoro týden předem,takže v pohodě.Ale za dcery byly i úkoly ze dne na den a někdy to byl fakt problém,protože to tady markety nebyly a sehnat třeba 4 druhy zeleniny,když doma je leda tak mražená a já chodím z práce večer a to už byly obchody zavřené.Co jsem nikdy neměla moc ráda bylo sehnat oděv na akademii,často to bylo něco nesehnatelného a taky něco co se pak doma nevynosilo.Třeba žluté tepláky,nebo punčochy u kluka(byli sluníčka),naopak u holky vyšlo mít vše ve světlé modré a bez obrázků na triku ,nebo masku čerta,indiána.Do výtvarky jsme zase třeba měli mít bílou tuž,pravda byl na to týden,jenže tady ji v obchodě neměli a do okresního města pro ní hodinu nepojedu,to by se hodně prodražila.
Roličky od toaleťáku jsme jeden čas sbírali do školky,pak zase chtěli během 2 dnů mít dlouhé roličky -na nohy čápa,to už byl problém,nakonec mi pomohli u nás v družině kde sbírají preventivně taky kde co.Já jim třeba sbírala sáčky od čajů
Ještě mě napadá – jak by vám to vyhovovalo nejvíc?
Bylo by pro vás nejlepší, kdyby se podobně jako tuším u Lussy vybraly na začátku roku nějaké peníze a z těch uč pořizovala sama všechno potřebné?
Nebo jste rádi, když můžete využít domácí zdroje a třeba ušetříte?
Jakým způsobem by bylo ideální informace o nadstandardních pomůckách dostávat a s jakým předstihem?
Dcera přišla domů s tím, že potřebuje na pracovní činnosti chlupaté drátky s pohyblivýma očičkama. Tak jsem z toho byla paf, jelikož ona sama vůbec nevěděla, co to je. Překvapivě, když jsem přišla do papírnictví, tak paní prodavačka věděla o co jde, takže jsme to koupili. To že je dcera stejně zapomněla doma, je věc druhá. :-). Jinak tyto rychloúkoly také nemám ráda, jezdím domů večer a nemám kdy pak ty věci shánět.
Nešlo ani tak o pomůcku, jako o nesplněný úkol. To si tak někdy před kvalifikací na vysvědčení “vzpomenul“ můj mladší syn, že měl zhotovit a přinést herbář, teď již nevím přesně, ale se značným počtem exemplářů. Zajišťovala celá rodina – ještě jej máme někde schovaný, byla to tehdy fuška, sbírat, urychleně lisovat, nalepovat, popisovat.
Tvrdě kárat syna mi zabránila vzpomínka na mou , čtvrtou obecnou v protektorátním roce 1944.
Také jsem si, téměř ke konci prázdnin “vzpomenul“. že mám donést sušené léčivé rostliny. Celá rodina tedy trhala – nevím proč a nač- listy lísky, ty se sušily, mělo jich být nejméně snad kolem pěti či osmi kilo – sušených- nemáte ponětí, co je to pytlů listů čerstvých. nakonec výsledky našeho počínání, stejně jako aktivity spolužáků skončily na půdě školy a pranic asi nepomohly německé branné moci, která “ustupovala do předem připravených pozic z východní i západní fronty“. Dodnes nevím, co se mělo z těch sušených lískových listů vlastně vyrobit.
V zajišťování potřebného pro vaše školáky přeji šťastné pořízení – Jarda
Jednou (asi 4. roky nazpět) přišel Míša domů s tím, že potřebuje obrázek s kopyty. Tak jsme se pustili do hledání a pomocí PC jsme našli hned několik – koně, krávy, nosorožce, žirafy….. Druhý den jsme se ptali, jak uspěl. Bohužel, neuspěl. Přeslechl se, měl donést obrázek stavby z období gotiky.
Po této zkušenosti má notýsek, kde si hned při vyučování zapisuje, co bude v následují hodině potřebovat. Takže odpadlo řešení nestandartních pomůcek na poslední chvíli, zrovna tak jako ranní trhání a hledání modelů (šípky, květiny, ovoce) na výtvarnou výchovu.(Citováno od uznevimco z 30.9.2014 15:40)
😀 To je hezké přeslechnutí 😀
Tak někdy mám pocit, že učitelky nejsou matky. Na rychloúkoly už nereaguji. Vážně nemůžu přijít z práce a letět do města pro nějakou věc, kterou je nutné přinést do druhého dne.Jednou se mělo dodat do druhého dne alespoň 5 různých druhů zeleniny. Jako na potvoru jsme měli v lednici jen mrkev. 🙂
A asi jsme nebyli sami, protože prý druhý den to ve třídě bylo na mrkvový salát pro celou školu. 🙂Jinak se o podobných věcech dozvídám většinou s předstihem, že si dcera řekne.
Někdy sice paní učitelka informuje dopředu, ale dceruška si vzpomene ten den ráno. Loni nutně potřebovala různé krabičky od potravin. Takže mi ráno pár minut před odchodem vyházela pytlíčky s čajem na kuchyňkou linku, do toho vnitřek od krabičkového kakaa, kostkový cukr přesypala do igeliťáku a vesele odešla do školy. 🙂
(Citováno od Peťka z 29.9.2014 17:22)
Peťko, směju se tu, jak si hezky poradila 😀
Většinou to děti ví dopředu, horší je to, že si vzpomenou až večer, a na druhý den to mají mít.
zatím nic překvapivého, spíše klasika, ovoce, zelenina, barevné tričko (když mají barevný den)
Takže žádné nestandartní pomůcky se u nás nekonají 🙂
U nás to funguje tak, že učitelka s dostatečným předstihem dá dětem úkol, že budou potřebovat něco… Někdy si Filip vzpomene odpoledne, nebo večer a nějak to dochystáme, jednou si nemohl vzpomenout, co to měli donést a vzpomenul si cestou do školy: Podzimní plody- po cestě našel šípky a ke svačině měl jablko a měl tedy splněno (-:
Z netradičních úkolů bych mohla jmenovat:
– oblázky na malování do družiny (už týden je nosí nachystané v aktovce)
– brambory
– dýňový kompot a dýňovou marmeládu (zrovna dnes měli pohoštění z darů podzimu…)
Pokud je to akutní a učitelka potřebuje, aby to děti opravdu nezapomněli, píše nám to ještě e-mailem několik dnů předem, takže to jde dobře zvládnout.