Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Angličtina ve škole
Chtěla bych se zeptat na vaše zkušenosti.Mladší dcera, začala letos chodit do 3.třídy, má tento rok poprvé jako školní předmět angličtinu. Vím, že spousta dětí má už v tomto věku s angličtinou nějakou zkušenost, u nás to tak bohužel není, měli jsme dlouho problémy s logopediií, tak jsem jazyk odsunula stranou. Včera přišla z první hodiny angličtiny, s tím, že se má do druhého dne naučit nějaká slovíčka. ve slovníčku měla asi 25 slovíček a 6 frází, fakt jsem si myslela, že mě klepne. Nebyla u toho ani výslovnost, takže jsem ji jí tam s pomocí starší dcery dopsala.Bohužel i tak dnes odcházela do školy s tím, že se naučila s bídou asi 15 slovíček, fráze nedala vůbec.Můžete mi napsat, jak se začíná s angličtinou u vás na škole, možná je to normální postup, ale mně to přijde fakt moc. Děkuji.
Tak už mi dcera volala. Paní učitelka ze slovíček zkoušela, naštěstí ne na známky, ale jenom v lavici, tak jsme měly štěstí. Nová slovíčka zatím nedostali, takže se budeme trápit těma ze včerejška, snad to nějak doladíme. Tu výslovnost asi budu musem pořešit na třídních schůzkách, měly by být koncem září, protože dcera je takový “trdlin“ a na nic se nezeptá, ani když jí to řeknu. Stejně mi to ale přijde moc těžký, čekala jsem, že začnou pozdravy, čísly, barvami atp… Ale mají tam fráze typu: “Podívej se na tabuli, zavři pusu, sedni si, postav se, jdi do lavice….“ atp. Tak nevím, ona ani nezná ta slovíčka, takže ty fráze se učí nazpamět jak básničku. 🙁
(Citováno od neny z 9.9.2014 15:18)
neny, ty pokyny bych ji teda učila jen tak, aby jim rozuměla, když je bude používat učitelka. Přijde mi zbytečné drilovat ji to jako překlad z češtiny, to potřebovat nebude, minimálně v začátcích ne. I tak je toho na třeťáka strašně moc. Tohle by měly děti vstřebat při výuce tak nějak mimochodem a formou hry, ne drilovat slovíčka.
Zkoušejte si s tím spíš hrát, předvádět si to, nebo aspoň ukazovat na obrázky (mohly by být v učebnici).
Neny tak to mi přijde fakt přehnaný.Agličtina je jediný předmět s kterým holkám opravdu nepomůžem a 25 slovíček to si neumim představit.Nikča už měla hodinu minulý týden a naštěstí zatím formou hry.Anetka měla agličtinu od 2 třídy,ale takové množství slovíček se do druhého dne učit nikdy nemusela.
Tak už mi dcera volala. Paní učitelka ze slovíček zkoušela, naštěstí ne na známky, ale jenom v lavici, tak jsme měly štěstí. Nová slovíčka zatím nedostali, takže se budeme trápit těma ze včerejška, snad to nějak doladíme. Tu výslovnost asi budu musem pořešit na třídních schůzkách, měly by být koncem září, protože dcera je takový “trdlin“ a na nic se nezeptá, ani když jí to řeknu. Stejně mi to ale přijde moc těžký, čekala jsem, že začnou pozdravy, čísly, barvami atp… Ale mají tam fráze typu: “Podívej se na tabuli, zavři pusu, sedni si, postav se, jdi do lavice….“ atp. Tak nevím, ona ani nezná ta slovíčka, takže ty fráze se učí nazpamět jak básničku. 🙁
Zrovna jsem si říkala, že večer založím diskuzi na tohle téma:-)
Domča má AJ od 1 třídy povinně, mají 2 hodiny týdně. Dneska dostali učebnici (kompletně v AJ, mají to dovezené z Anglie, takže si nic nepřečtu:-) a málem mě omyli, když mi donesl 4 stránky wordu se slovíčkama a frázema, že se to mají postupně doma učit. Sice ne do druhého dne, ale podle toho, co berou ve škole. Takže dneska probrali první stranu…
Já mám z toho depku, neb angličtinu absolutně nejsem schopná zvládnout a vyslovit – sice tam mají překlad v závorce, ale já jsem prostě na tohle tupec, takže to stejnak asi budu číst nějak blbě. Škoda, že nemají němčinu povinně od 1 třídy (tu mají tuším od třetí či páté třídy, teďka nevím), to bych zvládla:-)
Domča chodil ve školce na AJ, ale to se moc nenaučil, tam si spíš hráli a to co mají v učebnici ze školky, probrali skoro ze čtvrtiny dnes.
Takže mi nezbyde, než najmout nějakou studentku angličtiny nebo zapojit bratránka, aby se s ním učil…
Tohle mi přijde jak drilování:(a na třeťáka určitě ne normální postup.
U nás už je taky angličtina od první třídy,mají jednu hodinu týdně,vychází jim to na pondělí,tak ji ještě neměli,protože včera měli adapťák.Učebnici mají,ale zatím si ji nechala p.uč. ve škole že je zbytečné aby ji nosili sem a tam.
Dcera měla taky až od třetí a se slovíčky začali taky celkem brzy,ale první hodinu asi ještě ne,ale už je to pár let zpátky
neny a co dnes ve škole jak to probíhalo?
My začínali také ve třetí třídě a právě zase opak skoro nic ale také to je znát…kamarádky syn jel jako vy na slovíčkách a ovládá podstatně víc…třeba maj napsáno ale postupně se to budou učit, snad jsem to špatně nepochopila z příspěvku…
určitě proběhne třídní schůzka, myslím že by nebylo od věci poprosit o tu výslovnost aby jsi se měla od čeho odrazit(my si ji kdysi psávali myslím tím sebe ve škole – kolonky na stránce jsme měli tři) věřím že uč pomůže a připíše ji tam..
Dcera začala chodit do první třídy a u nás je angličtina povinná od první třídy, mají 1 hodinu týdně. Ve školce byl kroužek, tam jsem jí nedávala, že mi to přišlo drahé a zbytečné, ale teď u syna váhám 🙂
Dneska měli angličtinu poprvé, jasně, je rozdíl mezi 1. a 3. třídou, ale jsou taky na začátku s cizím jazykem.
Mají to hodně hrou, učitelka to říkala i na rodičáku, aby rodiče nečekali zázraky, že se jen tak mimochodem budou učit slovíčka. Dnes prý obkreslovali svoje ruce, nohy a malovali svůj obličej a paní učitelka jim říkala, jak se co řekne anglicky (nepamatuje si vůbec nic 🙂 ). Taky probírali pozdravy, takže po dnešku umí Hello a Good bye. Nemají zatím ani žádnou učebnici nebo pracovní sešit, slovíčka k naučení zaplať pán bůh nedostali.
Určitě napiš, s jakou přijde ze školy dnes 😉
neny, tohle rozhodně není normální postup 🙁 Nepochopila to zadání dcera třeba špatně? opravdu se ty slovíčka měli takhle do druhého dne naučit?
U nás měli 1. a 2. třídu hodinu týdně angličtinu jako kroužek (dobrovolně povinný – prostěnám bylo vysvětleno, že by tam měli chodit všichni, aby pak měli stejný start v té třetí třídě). I tak potom začínali ve třetí třídě zvolna od pozdravů a nijak se to nehrotilo. Až mi to chvíli přišlo pozvolné až zbytečně moc, když pak dcera v první třídě věděla víc slovíček než ta ve třetí.