Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Cizí jazyk už v první třídě?
Co si myslíte o výuce cizího jazyka v první třídě?
Dcera měla AJ až od třetí třídy. Ve druhé mohla chodit na odpolední kroužek Aj, ale nebyl povinný.
Syn má AJ taky jako kroužek v družině. přestože na něho hodit nechce, tak musí. Tak jim to řekla paní učitelka. A to odevzal papír, kde měl napsáno, že chodit nebude.
Mají děti už v první třídě cizí jazyk? Jste pro, nebo si myslíte, že je to brzo?
Já si teda myslím, že už tak se toho v první třídě musí naučit spoustu, tak proč ještě cizí jazyk?
Bamiska a Petra to krásně vystihly- přesně ten důvod, proč já nejsem příznivcem AJ od první třídy:(Ona je první třída fakt velký nápor na děti a já mít do toho ještě AJ, byť zábavnou formou, tak bych asi nevěděla, čí sú:(
Bami, s ohledem na to, jakým způsobem se tu angličtina u těch malých učí, souhlasím s tím, co píšeš.
Ono jim to sice jde do hlavy v tom předškolním věku líp, jenže to jaksi nemá ten přínos, co by člověk očekával. Pokud by byla výuka zaměřená na komunikaci v angličtině, bylo by to už zase o něčem jiným. Ale i tak bych to viděla jen pro ty děti, které už mají zvládnutou českou výslovnost a hlavně ty, které o to samy mají zájem.
v tomhle jsem staromodní, myslím že od druhého stupně jak to bylo za nás to plně stačí….kdo na jazyky je ten to pojme a kdo na to hlavu nemá tak se trápí kratší dobu 😀
v dnešní době do školy jde dost dětí které nemají dobrou výslovnost a musí se učit aj..což z mého pohledu jsou dvě věci co k sobě nejdou
nehledě na to že se děti musí učit spoustu nových věcí nejen učení ale i ten přechod od “hraní“ k povinnostem je toho na ně hodně
je možné že ostatní budou argumentovat že od dětství by se mělo a jak to děti dobře vnímají atd….ale vidím to na aj v mš přijde mi to zbytečné…ale někteří si to holt přejí….
takže kdybych já pro své děti měla možnost výběru dám až pátou třídou začátek…..
Tak u nás je povinná AJ od 3. třídy (3h týdně), ale od 1. mají “dobrovolně povinný“ kroužek. Dobrovolně povinný píšu proto, že tam děti chodit teoreticky nemusí, ale byli jsme požádáni, aby tam všechny děti chodily – aby v té třetí třídě nebyly moc velké rozdíly. Je to jen hodina týdně.
Holky teda obě chodily (mladší ještě chodí), ale vím, že některé děti opravdu přihlášené nejsou, ale je jich jen pár.
Osobně v tom žádný extra přínos nevidím. Pokud by jim to mělo něco dát, je hodina týdně málo. Navíc pokud je to postavené hlavně na memorování slovíček (i když zábavnou formou), tak v tom taky moc smysl nevidím.
Nuninko, není to u vás třeba s tou angličtinou tak, že prostě v tu chvíli všechny družinové děti mají angličtinu a Naty by tam zůstal sám?
Domča bude mít AJ od první třídy, v páté třídě pak přibírají další cizí jazyk. Předpokládám, že v té první to bude spíš škola hrou (návaznost na školku), takže mi to nevadí – ani nemůže:-) Tady v okolí je několik škol, ale jen v jedné se AJ vyučuje až od třetí třídy, jinak všechny jedou od 1.třídy, takže na výběr moc nemám:-)
Co se týká učebnic, Domča má ve školce takový pracovní sešit se slovíčky a obrázky, které děti vybarvují a ta slovíčka používají ve větných spojeních, na příkladech ze života, hačkách atd., není to není drmolení nazpamět.
Dcera měla AJ taky až od 3.třídy, ale hned další rok po ní už byla od 1.třídy, protože škola vyhověla nátlaku rodičů, kteří AJ od 1.třídy požadovali.
Vcelku to chápu – pokud jejich děti chodí ve školce na AJ, tak chtějí, aby byla návaznost.
Dcera na AJ ve školce nechodila, ve 2.třídě chodila na nepovinný kroužek od školy a myslím, že jí vůbec nic neuteklo. Ona ta jedna hodina týdně AJ v 1.třídě podle mě opravdu nic neřeší, jen jsou děti dýl ve škole.
Co se mi u nás ve škole líbí je to, že tam mají k dispozici lektora a střídá se ve třídách (na každou třídu přijde řada jen jednou za měsíc, ale lepší, než nic).
No ale nejlepší školou stejně zůstává život 🙂
Jano, u nás ani učebnice nemají. Dostávají materiály, které si nalepují do sešitu. Jsou to většinou obrázky, kde je to napsáno anglicky a pod tím ještě anglická výslovnost. Česky to tam už nebývá. A někdy chybí i ta výslovnost, teda. Kamarádka se na to ve škole ptala, protože se anglicky nikdy neučila a bylo jí řečeno, ať se tím netrápí, že se všechno naučí ve škole.
Osobně s tím nemám problém, přesto nejsem úplným příznivcem angličtiny od 1.třídy.Určitě jsou znevýhodněny děti, jejichž rodiče jim neumí nebo nemohou pomoci, když potřebují.Na 2.stranu dítě v 6-7 letech má velkého pamatováka,sama to vidím u 4letého syna, který už teď ovládá obr.spoustu slovíček. Jeden čas jsem ho nemohla od Aj odtrhnout, teď už moc nemá zájem.
Katko a ostatní, jaké používají učebnice? Celé v Aj nebo i v ČJ?
První třída nás čeká… jazyk bude ihned od 1. V dnešní době s tím souhlasím. ALE ZÁLEŽÍ NA FORMĚ! Pokud se budou učit hrou a nikdo jim nebude dávat pětky za to, že nezvládají 60 slovíček z lekce tak proč ne. Takže uvidíme.
Keen, obávám se, že skladbu dne dost často p.uč. nemůže právě kvůli TV a cizímu jazyku ovlivit a věř, že ona z toho odvázaná taky není… TV je vázané na tělocvičnu, kde se střídá celá škola, a AJ na rozvrh učitelky jazyků…
Též začínáme den tělocvikem, pak teprve zbytek a MA máme třeba jeden den čtvrtou hodinu… a můžu se stavět na hlavu, ale to je tak jediné, co s tím udělám.
Jinak jsem naprostý odpůrce cizího jazyka od první třídy, skřípu zubama v té třetí a nejraději bych ho viděla tak od páté.