Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Můžou paní učitelky ve škole opravovat děti ve výslovnosti?
Se synem chodím na logopedii, ne kvůli písmenků, ale protože dává u sykavek jazyk mezi zuby. Včera jsem se bavila s kamarádkou, která má taky syna v první třídě a překvapilo mě, že je paní učitelka upozorňuje, opravuje a učí, správnou výslovnost.
Mě totiž bylo v naší škole řečeno, že to dělat nesmějí, protože to je práce logoeda a oni tohle vzdělání nemají, tudiž děti opravovat nesmí. Nehledě na to, že na to nemají čas, protože by pak nedělali nic jiného.
Jak je to u vás? Můžou paní učitělky pomáhat dětem se špatnou výslovnosti, upozornit je na to nebo opravit?
Lien, tři roky je ještě brzo, to ještě může přejít samo.
S M. chodíme na LRŘ, L uměla hned po první návštěvě a R už jedeme tak půl roku a neřekla bych, že je nějaké zlepšení, spíš jak se naučila L, tak všude místo něj cpe L, předtím to bylo takové to UV. U nás je na logopedky nouze, tahle nás objednává jednou za měsíc, což mi přijde málo.
Mluvila jsem s ní o L., jak si cpe jazyk mezi zuby a ona říkala, že je malá, zítra jí jsou tři, tak nevím, nerada bych právě, aby si to zbytečně dloho fixovala.
Lussy, to je právě ten paradox 🙂
On ty písmenka umí, jenomže, když si nedává pozor, tak tam je právě ten jazyk a to už je pak špatně.
A on si dává pozor jenom při trénování. A kolikrát to nejde ani poznat, ale když se na něho dívám jak mluví, tak to vidím. Sluchem bych to nepoznala pokaždé.
nuninko a kamarádka viděla a mluvila s učitelkou, protože podle příspěvku je to co dělá učitelka špatně, ale jak víš že třeba nemá logopedické vzdělání a je to vlastně všechno dobře….
už se těším až si přečtu kdekoliv hurá to je bezva učitelka že s nima někdo dělá nadrámec….
já myslím že všichni tak nějak víme co se má a nemá a co by měl logoped a nevěřím tomu že i ta učitelka by se do toho s prominutím “neprděla“ kdyby nesměla a neměla…
tohle je těžké posuzovat, když je to jen zprostředkovaně…já si umím docela dobře představit, jak dítě v první třídě čte a paní učitelka řekne ano a zopakuje slovokteré přečetl ještě jednou (protože dítko má špatné r) aby i ostatní slyšely jak to má správně znít…no a už je kauza na světě 😀 😀
Prave proto ze ve skolach(skolkach)jsou “jen“tzv.logopedicke preventinsky ale to je poctatne jine;nez je tzv.vystudovana klinicka logop.rozdil je nejen ve vzdelani ale i v“pravni zodpovednosti..viz i clanek..ve skole taky mame;ale klinicke jsou mimo skoly,maji sve ordinace..tim nesnizuji neklinicke logopedky jen ze je to rozdil..za sebe si myslim ze “opravovat“-tedy ucit;zlepsit..ma jen logoped..je fakt,ze je tos dcerou davno,ale vzdy nam bylo kladeno na srdce,ze opravovat doma nemaji ani babicky..ze to skodi procesu napravy..coz chapu nyni jeste vice s odstupem casu..“nevsimat“si toho az tak jak je caste..to je prace logopedky..
Jinak janca.mas k te anglictine..u nas slo o nejstarsi a ta ma 21 😉 a bylo to v dobe;kdy byla ditko takze anglickou vyslovnost jeste neslo 😉 vim tys to ale napsala jen k tomu,ze?..ja jen at je jasno..
Take je zajimavy( a myslim ze i malo zname)ten poctatny rozdil, mezi vadou reci a vadou vyslovnosti 😉
A pleteni si techto pojmu take dela nekdy vic skody,nez uzitku..Ja mam skratka za to;ze kazdy obor umi to sve a od toho existuje..
Muj nazor 😉
Nuninko,
promiň, trochu mě pobavila tvá věta: nechodíme tam kvůli písmenkám, ale kvůli tomu, že při sykavkách dává jazyk mezi zuby :-).
To pak přece říká špatně S,C,Z a to jsou písmenka :-).
Já chodím s Lucy na logopedii od loňského ledna (bylo jí 4 a 3/4), po 2 měsících jsem vyměnila logopedku, tahle je úžasná a Lucka taky strkala jazyk mezi zuby, ale toho se zbavila během 2 měsíců, L nám trvalo asi půl roku a od podzimu válčíme s R a Ř a to bude asi na dlouho.
Ale po 3 letech, kdy neumí malý ani sykavky, bych šla okamžitě někam jinam.
Lien, bohužel jo, dělá to už od malička. 🙁 a pořád se toho nemůže zbavit. Při cvičení si na to dává pozor, ale když ho nehlídám, tak konec 🙁 Na logopedii kvůli tomu chodíme už skoro tři roky. Právě v tuto chvíli zvažuji změnu logopedky, protože za celou dobu není žádná změna, tak bych ráda slyšela i názor jiného odborníka.
Janca.mas, ve školce to beru, tam má paní učitelka na děti více času než ve škole. A máš pravdu ohledně toho, že by to mohlo vadit i tomu dítku.
No, já si totiž nedovedu představit, že paní učitelka, i kdyby měla logopedické vzdělání, by měla čas se takto věnovat kromě učiva všem dětem, které to potřebují.
Brala bych, kdyby maminka přišla a řekla, že by byla moc ráda, kdyby na to paní učitelka občas dohlédla, nebo dala pozor na to a na to, ale určitě ne v třídě 25 dětí.
Bami, no právě, je opravovat a opravovat.
Meggi, zajímavý článek.
nuninko a syn to dělá odmalinka? Kdy jste to začali řešit s logopedem? L dělá totiž to samé.
a pokud se něco nezdá tak je lepší se přímo zeptat …. ono je i otázka jakým způsobem je dotyčný opravován…
je opravovat a opravovat…..
logoped…..ukazuje i rukama jak má držet pusu, jak a kam ťukat jazykem atd…
pokud logoped není, věřím že tak nekoná….prostě tomu nevěřím, že by se hnala do učení výslovnosti….podle mě pak může pokud dítko řekne špatně slovo mu ho zopakovat správně, aby ho slyšel a to jistě nuni když chodíte k logopedovi víš že se může…
podpisuji se pod jarmuschku …..