Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
4. třída - Vlastivěda - jak se vám líbí?
Tak jsem se nakonec odhodlala, že se zeptám, jak to máte u vás. Poslední dobou nestíhám kroutit hlavou nad tím, co všechno se čtvrťáci mají učit, nějak v tom postrádám smysl, dnes v noci se mi už o všech těch Přemyslovcích dokonce i zdálo 😀
Jednak by mě zajímalo, jak mají u vás čtvrťáci vyřešené ty dva druhy vlastivědy (dějiny a zeměpis) – mají každé pololetí jedno nebo obojí naráz?
A otázka č. 2, co probírají u vás v těch dějinách a jak se vám to líbí?
..doufám, že se přidají i holky učitelky 😉
Marinado, díky – za postřehy i uklidnění ohledně 5. třídy. Ty první dva příspěvky jsem ti odmázla.
Vidíš, já si tvoje “stížnosti“ z loňska vůbec nepamatuju. Jo, dokud do toho člověk nepadne sám… dnešní noc byla fakt třešnička na dortu, fakt se mi o těch Přemyslovcích zdálo – asi mě přišli strašit za to, jak jsem tady na ně nadávala.
Zeměpis mi ještě přijde jakž takž, protože si pod tím dokážou něco představit, i když mě teda občas zaráží ten výběr, co konkrétně mají umět najít.
U těch dějin pořád narážím na to, že vlastně ani neví, o čem mluví. Navíc i ta učebnice je tragická, některé věty musím sama číst dvakrát, abych to pochopila, jak to má pochopit čtvrťák, je mi záhadou.
Odpovědi píšu zvlášť, aby to nebylo moc dlouhé 😉
1) U nás mají oba typy najednou – jedna hodina v týdnu je zeměpis, jedna dějiny. Přijde mi to docela náročné, protože mají jakoby o jeden vědomostní předmět víc a krom toho myslím, že při dvou hodinách týdně by se do toho líp dostali.
2) Asi to bude dost dané tím, že jsem k dějepisu nikdy moc dobrý vztah neměla. I když se to teď učí podstatně zábavnější formou než kdysi, tak mi přijde, že je to pořád nějak k ničemu. Líbilo se mi, když v prvním pololetí probírali pověsti, bylo to zajímavé a mám pocit, že si z toho Anička i celkem dost pamatovala a bavilo ji to. Pouštěli si taky Dějiny udatného národa českého, koukala na to dokonce i doma. Co ale najeli zase na realitu, tak v tom má akorát guláš. Sice se zvládne naučit všechny ty Přemyslovce, ale v momentě, kdy to nepotřebuje, už z toho zase neví nic – a já jsem na tom úplně stejně. Učila jsem se to s ní, ale z té první várky už nevím skoro nic. No a s Přemysly Otakary a Václavy to dopadne určitě stejně.
Připadá mi, že toho mají zbytečně moc, a říkám si, jestli by nebylo lepší vybrat jen pár historických postav a o nich si něco víc popovídat. Nebo třeba klidně celý rok zůstat jen u těch pověstí a získat tak k té historii trošku vztah, než se nechat hned první rok otrávit biflením nějakých letopočtů, jmen a daších věcí, kterým nerozumí.
Jak to funguje u vás?
POMOC – prosím, dají se první dva příspěvky vymazat?
Díky 😀
Petro, sice dnes nestíhám, ale na tohle se nadá nereagovat 🙂
Vlastivěda ve 4.třídě byla katastrofa, už jsem to tady loni psala, ale zůstala jsem nepochopena 🙂
Půl roku brali dějepis – tzn. během jedné hodiny prosvištěli asi tak 4-5 panovníků a minimálně dvě století. Pak z toho psali pololetní test – fakt vtipný.
Další půlrok brali zeměpis – tzn. během jedné hodiny prosvištěli 2-3 kraje ČR (města, řeky, hory…), pravidelně psali písemky ze slepých map (které byly tak malé, že se v tom nedalo ani poznat, co je řeka a co ne). Na konci psali test za celý půlrok zpětně 😀
Ale jestli Tě to potěší, tak v 5.třídě už je to smysluplné, na sebe navazující a zajímavé učivo.
Tak jsem se nakonec odhodlala, že se zeptám, jak to máte u vás. Poslední dobou nestíhám kroutit hlavou nad tím, co všechno se čtvrťáci mají učit, nějak v tom postrádám smysl, dnes v noci se mi už o všech těch Přemyslovcích dokonce i zdálo 😀
Jednak by mě zajímalo, jak mají u vás čtvrťáci vyřešené ty dva druhy vlastivědy (dějiny a zeměpis) – mají každé pololetí jedno nebo obojí naráz?
A otázka č. 2, co probírají u vás v těch dějinách a jak se vám to líbí?
..doufám, že se přidají i holky učitelky 😉