Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
4. třída - Vlastivěda - jak se vám líbí?
Tak jsem se nakonec odhodlala, že se zeptám, jak to máte u vás. Poslední dobou nestíhám kroutit hlavou nad tím, co všechno se čtvrťáci mají učit, nějak v tom postrádám smysl, dnes v noci se mi už o všech těch Přemyslovcích dokonce i zdálo 😀
Jednak by mě zajímalo, jak mají u vás čtvrťáci vyřešené ty dva druhy vlastivědy (dějiny a zeměpis) – mají každé pololetí jedno nebo obojí naráz?
A otázka č. 2, co probírají u vás v těch dějinách a jak se vám to líbí?
..doufám, že se přidají i holky učitelky 😉
Makineo, teda s Parlamentem jste u vás ještě větší drsňáci, dokázala z toho vůbec něco pochopit? Já mám zkušenost, že v tom nemají moc jasno ani středoškoláci, nedovedu si představit, jak to chápe čtvrťák.
Pokud jde o dějiny, tak myslím, že by to mohlo být zajímavý, kdyby se to hodně zredukovalo, vybralo jen pár událostí a ty se podaly formou příběhu, tak by to zaujmout mohlo. Třeba ty pověsti byly fajn, různě s tím pracovali, dokonce i hráli divadlo na besídce (Vánoce u praotce Čecha). Z toho si podle mě něco pamatovat budou.
Teď z Aničky vylezlo, že pro ni jsou dějiny lepší, než zemák, docela mě to překvapilo. Jestli to nebude tím, že ji ti Přemyslovci v noci nestraší 😀
Ahoj Petro,
no tak vzhledem k tomu, že z vlastivědy měla M. v pololetí první dvojku na výzo, tak asi není třeba moc co dodávat. Ona vlastivědu nesnáší.
(Nevím, jestli tohle není genetická záležitost :-))
Na začátku roku brali nějaké pojmy, co je parlament a takové to uspořádání státu, tak to bylo asi nejhorší, pak zeměpis a teď ty Přemyslovce.
Dějepis jsem odjakživa nenáviděla a nesnáším to dodnes, takže to jde úplně mimo mě. Panovníky znám až tak od Havla :-)Myslím, že se to ani zábavnou formou udělat nedá 🙂
Zeměpis mě naopak docela baví, takže tam občas dceři pomůžu s nějakou tou slepou mapou.
Jinak je to na ní.
Marinado, určitě dodej 😉
Pokusím se sem zítra vložit ukázky slepých map, které vyžaduje náš kantor ve 4. a 5.třídě – protože kdo neuvidí, neuvěří.
Lussy, wow! To je dokumentace 😀 Klobouk dolů 😉
Jarmuschko, těš se 😉 I když ty máš k historii mnohem lepší vztah a určitě v ní i větší přehled, tak ti to třeba tak nepřijde.
A abych to jen nehaněla, tak díky společnému učení už vím, co to byla ta Zlatá bula sicilská 😀 – donedávna jsem si pamatovala jen rok, teď už vím i proč jsme se o ní kdysi učili 😀
Jani, máš pravdu, pamatuju si, jak jsi byla překvapená 😉 Já si z prvního stupně pamatuju jen něco málo z novodobých dějin – vím, že jsme si určitě říkali o světových válkách a vzniku Československa, plus teda ještě významné události jako Vítězný únor a VŘSR, ale to se hustilo průběžně.
Slepé mapy mě minuly úplně. Co se teď učí Anička, tak třeba u řek mi to přišlo v pohodě (měli jen Labe, Vltavu a Moravu, to mi přijde úplně akorát), pohoří bych jim klidně zredukovala taky jen na 3-5.
Co mi přijde zvláštní u zeměpisu je to, že až teď se učili světové strany a že nížiny jsou zelené a hory hnědé, to bych obojí čekala hned na začátku.
Přidávám se k Jarmuschce…
Mám schovaný sešit ze 4. třídy, byl to tedy školní rok 1989/1990 ;-), ale pamatuju si, že Vlastivěda byl takový jednoduchý zeměpis, jen jsme trochu vzali dějiny, ale jen od roku 1918 do roku 1948 :-). Zkusím přidat fotky pro pobavení 🙂
Koukám, že se máme na co těšit… asi…
Petro, jak já s Tebou souhlasím!!!Určitě si vybavuješ, jak jsem se tu cca před měsícem podivovala nad tím, že dějepis mají už ve 4. třídě. Za nás to nebylo, určitě ne v takovém rozsahu. Mě přijde úplně nesmyslné dějepis a zeměpis nastřídačku, to už vidím jako smyslnější řešení mít např.1 pololetí dějepis a pak dějepis. Jinak ale musím říct, že slepé mapy už frčely za nás ve 4.tř., ale tím, že jsem měla vřelý vztah k zeměpisu (na rozdíl od dějepisu), tak mě to nechávalo klidnou.