Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Kdo pomáhá dětem se školou?
S prvňáčkem se učím pořád. dcera už je velká, ale také si příjde pro pomoc nebo radu.
sice už ne tak často a spíše na tu školu kašle, ale zatím jí to prochází :-).
Kdo u vás pomáhá dětem s úkoly a se školou? Chodí ještě za vámi, nebo to zvládají sami?
My to máme rozdělené, někdy já, jindy tatínek. Ale asi záleží o jaký předmět jde 🙂
Ty jo, to jsem si myslela, že když jsme se v září – říjnu (1 třídy) věnovali škole hodinu, že je to mazec. Dvě hodiny bych tedy nedala ani já. Katko, a vidíš už nějaký posun aspoň? Kšanda
Marinado, taky mi přijde, že v angličtině se vždycky něco naučí a pak to jen úspěšně zapomenou, protože to nepoužívají:-( Zatím toho teda z gramatiky moc nemají, ale je mi jasný, že to ještě přijde.
Nuninko, nevím, jestli se dá říct, že zrovna já mám jistotu, že budou mít všechno. Hlídat si to musí samy. Dělám s nima to, co si řeknou, nekontroluju, jestli toho náhodou nemá být víc. Takže Majda občas něco zapomene. Vzhledem k tomu, že mají denně 2-4 úkoly, nepřijde mi sem tam nějaké zapomenutí jako tragédie nebo charakterová vada 😀
katko, 2 hodiny denně v první třídě? Jak to malá zvládá? Musí to být pro ni šíleně náročný, je vůbec pak ještě schopná udržet pozornost?
U nás se učím s dcerou hlavně já. Jsem teď doma, takže to je hlavní důvod. Je v 1. třídě. Je to ale celkem časově náročné. Když máme zopakovat všechno, co by měla umět, tak jsme tak na 2 hodinách denně a to ještě musíme něco ošidit, protože to už se fakt nedá.
U nás je angličtina od 1. třídy, ale naštěstí jsou to zatím jen slovíčka a pár frází. Tu se učíme třeba jen jednou za 2 týdny, protože už nevím, kdy to opakovat. Je to děs.
Když byl vnuk prvňák, tak jsem na něj pravidelně dohlížela, teď už to není třeba. Je pečlivý a dobře se učí. Navíc, přestože mám vysokoškolské vzdělání, na jeho matematiku přestávám stačit (8. třída).
Petro, tak to máš alespoň jistotu, že všechno bude v pořádku.
Já mám pocit, že chlapi na to dost často zapomenou.
A k těm podpisům. U dcery se muselo podepisovat všechno, u syna zase nic.
Kšando, tak to musela být ráno fakt velká radost.
Pokud má dělat s dětmi úkoly muž, tak to nekontroluji, jenom pak večer slyším, že se něco neudělalo. 🙂 Tak takhle asi u nás. 🙂
U nás ho začali brát v druhém pololetí v 5.třídě. Anglinu měli od 3.třídy, ale teď už je to na naší škole od 1.třídy.
Jinak učebnici mají dobrou, výuka se mi docela líbí, ale vždycky proberou jednu lekci…a pak už se k té gramatice nevracejí a nepoužívají to, takže spoustu věcí si podle mě musí zafixovat sami doma (což bez pomoci rodiče nebo staršího sourozence asi ani nejde…)
marinado, ve které třídě ho berou?
a holky od kdy se vůbec uci angličtina?
Ještě k té angličtině – začali brát průběhový čas, takže teď už nikdo (opravdu nikdo!) z dětí vůbec nechápe ani ten průběhový, ani ten klasický přítomný. Vůbec nevím, jak to řeší rodiče, kteří anglicky neumí a dítěti to nemůžou vysvětlit. Paní učitelka je (podle mě) fajn a snaží se…
Pomáhám já. Teď, v 5.třídě, asi nejvíc vysvětluju angličtinu, občas matematiku a naopak nikdy nemusím češtinu.
Sem tam spolu prolítneme přírodovědu a vlastivědu, když je něco složitějšího. A musím říct, že to mi hodně prospívá 🙂
jani, oni mají od 4. třídy vlastivědu a tu mají rozdělenou na zeměpisnou a dějepisnou, takže rovnou zjednodušeně říkáme zeměpis a dějepis 😉 ale známku na vysvědčení pak dostanou jednu dohromady.