Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Kdo pomáhá dětem se školou?
S prvňáčkem se učím pořád. dcera už je velká, ale také si příjde pro pomoc nebo radu.
sice už ne tak často a spíše na tu školu kašle, ale zatím jí to prochází :-).
Kdo u vás pomáhá dětem s úkoly a se školou? Chodí ještě za vámi, nebo to zvládají sami?
My to máme rozdělené, někdy já, jindy tatínek. Ale asi záleží o jaký předmět jde 🙂
Marinado – pejskovi vyřídím 🙂 Je to rok stará fotka, takže už vypadá úplně jinak. Jen je pořád vysmátej. Ten pes se směje celý den 😀
Petro – je to normální škola, ale někdy ten pocit mám. Počítám, že tak za rok až dva už by to mělo být snad v pohodě. Ten začátek je takovej hektičtější.
Katko, hezká jednička 🙂 A taky krásný pes 😀
Včera jsem konečně zjistila, jak dětem v angličtině zjednosušit rozlišování přítomného a přítomného průběhového času, aniž by se jim všechno pletlo dohromady…
Tak kdyby to někomu pomohlo – u nás zabralo vybrat jednu zafixovanou větu od každého času jako vzor.
1) přítomný čas: I like… (Do you like…?)
2) přítomný průběhový čas: I´m doing… (Are you doing…?)
A pak jsem jen dceři cca 5 minut říkala, jaký má použít vzor a šlo jí to dobře. Po těch 5min. mi říkala, ať už jí ty vzory neříkám, že to ví sama, takže snad OK.
Katko, to je teda masakr, to jste na nějaké výběrové škole?
Násobilka – já vím, mám druhačku (stejně jako MANKAš, proto jsem se jí ptala), starší začínala násobilku taky vy druhé, ale taky myslím, že o dost později, tipuju tak květen.
Kšando, Petro – u nás není jinak zbytí. Ono se to naskáče. Než udělá úlohu – obvykle nějaký text a dole pod ním otázky z textu, pak čtení – buď stránku z učebnice nebo 2 stránky z knížky (čteme teď Aničku malířku), pak procvičit psací písmo, pak diktát z tiskacího písma, protože v psacím neumí všechna písmena. I tak neustále dostává z diktátu špatné známky, protože zapomíná čárky nad písmeny nebo napíše čárky jinam – nepozná to, i když už se to taky trošku lepší. A nakonec ještě příklady z matematiky, počítají do 20 a jak to počítá na prstech, tak tam občas zapomene druhou ruku a pohroma je na světě. Občas do toho angličtina a když to sečteš, tak se do 2 hodin ani nemůžeš vejít.
Co vím od jiných maminek, tak jedničkáři se učí min. hodinu denně taky, aby je vůbec měli. I tak nemají jedničku zaručenou. Tuhle jsem viděla u jedné holčičky i 4ku z diktátu. No, masakr.
Petro – násobilka se učí ve 2. třídě.
Kšando – co se týká pokroku, tak prvotní zádrhel čtení je tak nějak překonán. Občas má problémy s dě, tě, ně. Pak nastal druhý zádrhel psaní – vynechávala písmena, neslyšela samohlásky apod., to už taky celkem zvládá, ale teď ještě ta diakritika. Říká si ta slova úplně blbě a pak neví, co je dlouhé. Možná, kdyby slabikovali, tak by to slyšela líp. Jak si to hláskuje, tak je to v tomto těžší.
Zkusím sem dát obrázek jedné z posledních písemek z ČJ, dávala jsem ho nedávno pro ukázku na FB.
Kukačko, no vidíš, na stejdu Googla bych zapomněla, taky ho občas musíme povolat na radu 😉
MANKAš, u vás se už učí násobilku? U nás teď počítají do 100 s přechodem přes desítku, začali tak cca před měsícem. Jak daleko s tou násobilkou jste?
Tak u nás pomáhám většinou já, hlavně proto, že tatínek nám chodí k večeru z práce, teďka má ještě navíc plnou hlavu opravy domku, takže ho s tím nezatěžuju, ale pokud sám chce a má chuť, tak s malou třeba opakuje násobilku…jsme ve druhé třídě, takže zatím toho není moc.
Jo, a ještě nám hodně pomáhá strýček Google 🙂
Pomáhám já, protože tatínek chodí domů z práce až večer. Syn je víceméně samostatný, občas u něj sedím, když píše češtinu, hlavně vyjmenovaná slova 🙂 Dcera je v 1. třídě, takže tam pomáhám vždycky, vysvětlím, ukážu na příkladech, a za chvilku “Mami, já tomu nerozumím!“ Docela očistec 🙂 Nejhorší je, když jsou nemocní a doháníme učení.