Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Domácí úkol na SŠ
Ahoj a pěkný večer Vám všem,
dneska bych se fakt picla 😀 – míněno s humorem a nadsázkou :-D. Ač teď v poslední době nemám čas psát na VD, neb mě drtí pracovní povinnosti, tohle sem prostě musím dát! 🙂
Syn přišel ze školy (je na gymplu), že má domácí úkol z češtiny. V tu chvíli jsem si pomyslela – “brnkačka“ :-D.
Jenže …. syn to dopověděl… vyučující na češtinu jim zadala domácí úkol – napsat sloh na téma:
“emocionální líčení o oblíbeném jídle“.
Popis má mít 250 slov, osnova má mít 5 bodů a jednotlivé statě mají mít cca 50 slov.
Popis má zahrnovat všech pět smyslů (tzn. chuť, čich, hmat, zrak, sluch).
A já jsem upřímně řečeno “v koncích“… normálně bych napsala, že jsem “v prdeli“…. fakt nevím, co a jak udělat… a opravdu nevím, jak sladit jednotlivé statě do poměru 50 slov/ 1 stať…..
Je-li tu nějaký češtinář/češtinářka…. prosííííím…. pomoooooc…. 🙂 🙂 🙂
A Vy, kdo byste si s tím věděli/y rady, prosím, písněte …
Padmé, pokud jsi nechtěla slyšet názory, ale jen radu, pak jsi měla napsat do poradny, tam jsou tak nastavená pravidla.
Dobře, beru si z toho to, že jsem stupidní, protože jsem napsala, že je to podle mě jednoduché téma a nepochopila, že tohle nechceš ve svojí diskuzi mít.
Tak jen jedna drobnost na závěr, až budete psát zase nějaký sloh, nepiš tam synovi tolik uvozovek, jako píšeš sem, protože některé nejsou naprosto na místě. Přesněji řečeno někdy jsou použity vyloženě špatně, takže kdybych byla učitelka češtiny, označím je jako chybu.
Tady to už jaksi patří ke tvému osobitému stylu a není to výtka, jen praktická rada pro slohové práce do školy.
Padme, musím říct, že nevím proč jsi naštvaná. Nikdo přece nenapsal nic ošklivého.
To, že tady byla poznámka ohledně toho, kdo vlastně úkol píše, mi nepříjde jako útok na tebe. Ani si myslím, že to nebylo psáno ve zlém.
Když, ono ten tvůj příspěvek v úvody vyzněl tak, že tu slohovou práci budeš psát ty. Ne, že nevíš jak synovi poradit, ale,že to vlastně budeš dělat ty.
Ano, když si dítě příjde pro radu, pomoc atd…. jsme tady pro ně a vždycky to tak bude. je jedno čeho se to bude týkat, vždy jsme tady pro své děti.
Tak jsem si přečetla příspěvek od Pádmé a čekala jsem nějakou vyhrocenou diskuzi a musím říct, že mi ani ty příspěvky, které zdánlivě neradí hrozné nepřipadají – píší jen svůj pohled a mně osobně přijde, že i tyto názory se ti snažily poradit – i když jinak :-).
No, musím se přiznat, že slohy pro mě byly tragédie a v podstatě na funkci osnovy jsem přišla až na VŠ a je fakt, že pak už se mi slohy psaly o něco lépe. Ale i tak jsem na ně fakt tupá. A zrovna v neděli jsme se o tom ve srandě bavili s mamkou neb dcera (7 let) slovo sloh zaslechla a chtěla vědět co to je. Tak mamka říkala, že nás to už taky za chvilku čeká – fakt si se mnou užila. Tak jsem jí na to v legraci řekla – “Co mě? Snad tebe?“ Kšanda
No a ja chci reagovat taky a je mi se slusnosti ale je mi jedno,co tu schytam!
V prvni rade se chci “omluvit“tobe padme,uz jsem mohla reagovat vcera,ikdyz to tak tu nevypada,preklepy i chyby..ale nejsem jedina,a rozumny chape,ze mluvim i pisu z 99%anglicky..to neni dulezite jak kdo pise ale co pise,alespon ja takto ctu vsech prispevky..
Skratka chci rict timto,ze jsem ti chtela poradit uz vcera a ikdyz se to tu mozna nezda,na slohovky jsem byla hvezda..ale jelikoz mam v hlave tatinka tak nemam nejak chut psat..
Ale ted musim,protoze uz vcera me zlobilo,co to tady ctu a abych neopakovala slova,tak se podepisuji pod to,co ted padme napsala a bez ohledu na to,o koho se jedna,ja si tu nehraju na prezdivky a na tohle se zase ozve jen “potrefena husa“,a v zapeti pisu radeji,ze tu nikoho husou nenazyvam..
Padme muj syn ma 19 a zacal v zari chodit znovu na univerzitu a ikdyz je neuveritelne sikovny a plus anglic.skola je velice narocna atd..tak ti rozumim,napsala jsi to i za mne a citim,ze i diky tomu mas i ty ze synem skveli vztah ..a to je neprenosne a mozna i proto nektere ty reakce..Pisu svuj nazor,s dovolenim,bez ohledu komu,“zitra“podrzim,souhlasim s tou..a pak s tou..to je prece spravne..nez si na neco “hrat“..Bylo by to tady tak uplne supr..hezci..
Bohuzel ma padme pravdu a ja musim napsat,ze obcas to tu je takto,na kdejakou “blbost“,je rad plno..ale kdyz jde na lamani chleba,tak to nekdo dokaze pekne pokakat..a to je spatne..
Jako ted v diskuzy o uspavani..nevina otazka..clovek si dovoli napsat vetu,ze se nebudu vyjadrovat k vyrvani ditka a uz tam padaji slova jako moralizovani..?clovek aby se bal napsat svuj nazor a ja to napsala jednou vetou a slusne!!-a k nikomu,a napsala jsem to protoze i s nespavcama mam sama zkusennosti,vzdyt mam deti 21,19.. (a 8r.)rozumny clovek si z toho veme napr.tu vetsi zkusenost..proste to tak citim a nikoho “nepitvam“,proc on takto ne,navic si myslim,ze koho ma “kritika“ze nechava dite vyrvat,pobourila tak ma asi duvod ze ho to poburuje-ze se ho to tyka-ze to dela/delal? Taky dle prislovy potrefene husy..
A to je asi tak vsechno ode mne..
Meggii
Dnes už jsem tzv. “nad věcí“, takže mohu reagovat na příspěvky…
Za prvé – “radu“ typu – “to není těžké“ nebo “já bych to napsala“ – nepovažuji za “radu“, nýbrž za hloupý a naprosto nevhodný komentář ke mnou položené otázce. Pokud v tu danou chvíli mám “zatmění“ (já osobně, mám neočekávaný výpadek a nic mě nenapadá) a úpěnlivě prosím na netu o pomoc, neočekávám takovouto reakci (odpověď).
Očekávám radu. Skutečnou radu, co s tím. Konstruktivní pomoc.
Za druhé – můj syn je na gymplu, ano, to je pravda.
Ten, kdo má své dítě na gymplu ví, že jsou děti na gymplu naprosto zahlcené a mají každý den několik domácích úkolů z různých předmětů.
Takže – pokud moje dítě dělá jeden úkol z jednoho předmětu, pak dělá druhý úkol z jiného předmětu a potom následuje třetí úkol – pak už jsem ochotná být mu nápomocná. Neb vím, že je unavený a vyčerpaný a že už mu to “nemyslí“.
Za třetí – syn si dělá úkoly sám. Troufám si odhadnout, že tak cca z 90% domácích úkolů si obhospodaří naprosto samostatně a vůbec o tom nevím. Nechodí za mnou.
“Vtípky“ typu, že to píšu za něj nebo že se mě to netýká, neb je velký a má to zvládnout sám, nepovažuji za vtip. Není to vtipné. Mně to nepřipadá vtipné. Je to moje dítě. A když přijde a řekne: “mami, to nedám, nevím, co s tím“ – beru to jako žádost o pomoc a vyslyším ho.
Včera jsem byla skutečně unavená, byla jsem nevyspalá a vyčerpaná z práce a prosila jsem o pomoc, tady, na VD….
Ano. Dostala jsem výchovnou lekci, jak se mám chovat já a co nemám dělat.
Děkuji.
Mám v tuto chvíli pocit, že je naprosto bezpředmětné žádat o pomoc či o radu na VD, neb se to celé zvrtne někam úplně jinam…..
A těm, kdo se snažily skutečně pomoct a napsaly radu, se omlouvám, upřímně omlouvám, že jsem to celé “hodila“ do jednoho hrnce /tu celou diskuzi/…. a prosím o pochopení a shovívavost…. nemám ani tolik času, ani tolik trpělivosti to řešit….
Jo, to je pravda, dřív to šlo samo, když to sedlo, teď by už člověk napsal o kdečem, ale někdy možná zas ne tak snadno a rychle. 🙂
danielko já podle tématu co mi sedlo a co né..pamatuju si že mamka jednou četla sloh a bylo to o ZOO a nevěřila že jsem to psala já 😀 no a jindy to drhlo prostě co sedlo…ono si myslím že i to téma je bližší prostě holkám..myslím že dostat to téma o autech tak o tom mladej napíše bez mrknutí oka 😀
Bami, vidíš, já mám spíš pocit, že na gymplu mi to psalo víc samo, teď o tom víc přemýšlím, někdy až moc. 🙂
holky ano krásné téma když o tom přemýšlím tak se mi také rozjíždí spoustu přirovnání atd..ted v tomhle věku ale dostat to na škole tak také tápu,protože v té době jsem maximálně věděla že se to jí a jakou to má chut 😀 než bych se nějak rozjela…no a dostat ted napsat esej o autu jsem v pr…i jako padmé páč vím že jezdí, má volant a kola a někde pod kapotou motor.. 😀 a nemyslím že padmé šlo o to aby napsala za kluka sloh ale aby ho právě navedla co by mohlo být atd…
Pavlinko, hezké, a v osnově by to mohl být bod 1. “úvod: moje oblíbené jídlo vstupuje na scénu“, nebo třeba jen stručné “úvod: čich“.
Mně teda tohle téma přijde výborné, psavé.
No, už mi běží v hlavě celé věty, jak by s těmi buchtami naložily ty ostatní smysly. 🙂