Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
jak se poprat s domácím úkolem
Krásný den, maminky,
mám 2 otázky:
Dostanete domácí úkol – máte učebnici (budete na konci roku vracet) a pracovní sešit. Jenže – domácí úkol spočívá ve vymalování obrázku – který je jen v učebnici.
(Já to vyřešila tak, že jsem stránku okopírovala, a vložila do učebnice s lístečkem, že jsem odmítla dceru nechat kreslit do knížky – třídní uč. mi to posvětila – jenže podle toho, co jsem se ptala, jsem byla jediná, kdo při psaní úkolu použil i hlavu, a myslel na svoje finance v pozdější dobu)
Potom – máte 2 úkoly, dítko řekne, že udělá ten, u kterého asistenci a radu nepotřebuje – důvěřujete. Po 10 minutách přijde s “hotovým“ úkolem, se kterým na vás mělo počkat. Co byste dělaly? Nechaly mu tu “prasárnu“ nebo se snažily společně ten úkol předělat.
(dcera měla vybarvit tu kočku na angličtinu (lehký úkol) + nově namalovat duhu do předkresleného obrázku – nejdříve jsem měla chuť jí to nechat odnést do školy tak, ale pak se mi jí zželelo, předlohu jsem obkreslila, doladila detaily, a duhu společně (radila jsem jí barvy) a správně namalovaly znova + jsem jí to secvakla k tomu špatnému úkolu, a připsala lísteček, že jsme to předělaly, dostala kázání, a sama to paní učitelce vysvětlit)
Tudíž – používáte při psaní domácích úkolů i hlavu – nebo prostě necháte děti psát úkoly jen podle toho – co paní učitelka řekla, či ne. A necháváte je nést za svojí práci odpovědnost, nebo na ně kladete důraz na větší pečlivost, i za cenu předělání komplet úkolu.
Díky za komentáře
jsem na tom jak makinea, první bych asi taky nechala na dítěti, taky asi záleží, co je to za učebnici, některé nejsou jen “učebnice“ takže je možné že další předání není možné, taky ne všichni máme možnost zkopírovat obrázek…
a ten druhý bych taky odevzdala tak jak jej dítě udělalo, jen bych zkontrolovala, zda je správně, případně řekla, tady ještě dodělej to nebo to .. ono by stejně moje asistence nebyla větší i kdybych u toho byla .. je to jeho domácí úkol, on si ho má splnit a pokud na to nestačí, musí se naučit říct si o pomoc
makinea díky za reakci… my máme prvňačku, spoustu věcí nevím, hodně se učíme za pochodu… nechce se mi jí hned ze začátku nechávat “pikat“ za takové banality, jako je malování… a souhlasím, u úkolu by měla myslet hlavně paní učitelka, ale Týna je takové střevo, že ona by tu kočku klidně vybarvila a nejlépe fixama 🙁
Tak co se týče prvního případu, tak si nejsem jistá, jak bych postupovala…
V prvé řadě bych to nechala na dítěti, pokud by nevědělo, tak nevím.
Myslím, že v prvé řadě by měla hlavu používat paní učitelka při zadávání úkolu. Splést se může, ale neměla by se pak divit, pokud někdo přijde s vykreslenou učebnicí, příp. přijde bez úkolu.
Předpokládám, že dcera by to asi vyřešila tak, že by to neudělala a zeptala by se ve škole, jak to má být a příp. dodělala se zpožděním.
V druhém případě mi to přijde jasné. Nechala bych dítě odevzdat úkol tak jak ho udělalo.
Krásný den, maminky,
mám 2 otázky:
Dostanete domácí úkol – máte učebnici (budete na konci roku vracet) a pracovní sešit. Jenže – domácí úkol spočívá ve vymalování obrázku – který je jen v učebnici.
(Já to vyřešila tak, že jsem stránku okopírovala, a vložila do učebnice s lístečkem, že jsem odmítla dceru nechat kreslit do knížky – třídní uč. mi to posvětila – jenže podle toho, co jsem se ptala, jsem byla jediná, kdo při psaní úkolu použil i hlavu, a myslel na svoje finance v pozdější dobu)
Potom – máte 2 úkoly, dítko řekne, že udělá ten, u kterého asistenci a radu nepotřebuje – důvěřujete. Po 10 minutách přijde s “hotovým“ úkolem, se kterým na vás mělo počkat. Co byste dělaly? Nechaly mu tu “prasárnu“ nebo se snažily společně ten úkol předělat.
(dcera měla vybarvit tu kočku na angličtinu (lehký úkol) + nově namalovat duhu do předkresleného obrázku – nejdříve jsem měla chuť jí to nechat odnést do školy tak, ale pak se mi jí zželelo, předlohu jsem obkreslila, doladila detaily, a duhu společně (radila jsem jí barvy) a správně namalovaly znova + jsem jí to secvakla k tomu špatnému úkolu, a připsala lísteček, že jsme to předělaly, dostala kázání, a sama to paní učitelce vysvětlit)
Tudíž – používáte při psaní domácích úkolů i hlavu – nebo prostě necháte děti psát úkoly jen podle toho – co paní učitelka řekla, či ne. A necháváte je nést za svojí práci odpovědnost, nebo na ně kladete důraz na větší pečlivost, i za cenu předělání komplet úkolu.
Díky za komentáře