Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
jak se poprat s domácím úkolem
Krásný den, maminky,
mám 2 otázky:
Dostanete domácí úkol – máte učebnici (budete na konci roku vracet) a pracovní sešit. Jenže – domácí úkol spočívá ve vymalování obrázku – který je jen v učebnici.
(Já to vyřešila tak, že jsem stránku okopírovala, a vložila do učebnice s lístečkem, že jsem odmítla dceru nechat kreslit do knížky – třídní uč. mi to posvětila – jenže podle toho, co jsem se ptala, jsem byla jediná, kdo při psaní úkolu použil i hlavu, a myslel na svoje finance v pozdější dobu)
Potom – máte 2 úkoly, dítko řekne, že udělá ten, u kterého asistenci a radu nepotřebuje – důvěřujete. Po 10 minutách přijde s “hotovým“ úkolem, se kterým na vás mělo počkat. Co byste dělaly? Nechaly mu tu “prasárnu“ nebo se snažily společně ten úkol předělat.
(dcera měla vybarvit tu kočku na angličtinu (lehký úkol) + nově namalovat duhu do předkresleného obrázku – nejdříve jsem měla chuť jí to nechat odnést do školy tak, ale pak se mi jí zželelo, předlohu jsem obkreslila, doladila detaily, a duhu společně (radila jsem jí barvy) a správně namalovaly znova + jsem jí to secvakla k tomu špatnému úkolu, a připsala lísteček, že jsme to předělaly, dostala kázání, a sama to paní učitelce vysvětlit)
Tudíž – používáte při psaní domácích úkolů i hlavu – nebo prostě necháte děti psát úkoly jen podle toho – co paní učitelka řekla, či ne. A necháváte je nést za svojí práci odpovědnost, nebo na ně kladete důraz na větší pečlivost, i za cenu předělání komplet úkolu.
Díky za komentáře
Petro tak asi se do toho přirovnávání zamotám 😀
já bych si tedy ani pro sebe to kafe do toho hrnku neudělala ale pokud ano tak to přirovnám právě tomu čmárání v těch školních sešitů a zápisků z hodin, to předání kafe v hezkém hrníčku bych podala návštěvě a i on té učitelce předá to hezké není to jen pro něho na chvíli kdy ho někdo nevidí kdy si něco zkouší…..
u nás to čmárání není jen o napsání i)y ale i o tom že jak se na to nesoustředí tak píše fakt hrozně, s, z, r – písmena která od sebe těžko rozeznáš, k je ve chvílce h protože ta klička navíc je nuda atd…
takže díky čmaropisu vznikají i chyby na které třeba v tu chvíli není cvičení zaměřeno
takže pro mě )kol má být jak dobře vypracovaný a i úhledně napsaný – a nemysli si že to je krasopis, možná by jsi ve finále tak svojí dceru ani nepustila do školy s tím co píše Míša
Aňo, no právě, když jí to nevadí, tak proč se rozčilovat a huntovat si nervy? Majda je v tomhle stejná, když se jí nechce, tak to pak podle toho i vypadá. Jsem přesvědčená, že kdybych jí to dala přepsat, o moc líp to nedopadne a ještě mě to bude stát nervy. Holt to nese poškrtaný, posledně jí tam uč přikreslila smutnýho smajlíka. Ale od té doby, co jsem přestala řešit, jak ten úkol vypadá (nepřepisovala teda nikdy, ale občas jsem si neodpustila nějakou poznámku o tom, jakou bude mít asi tak paní učitelka radost), mnohem častěji se snaží, aby to bylo pěkný. No a hlavně je u úkolů mnohem větší klid a nemám hrůzu předem, jak to bude zase probíhat.
Hele, ale to je taky divnej úkol – malovat do učebnice… já bych ho taky okopírovala a vložila, ale kolik lidí má tu možnost kopírovat doma? Doufám, že to paní učitelce došlo, že příště takový úkoly neee…
A i v druhým případě bych to udělala stejně… Kolikrát jsem dceři ve 2.a 3.třídě škrtla úkol a přepsala ho… snažila jsem se jí všemožně domluvit, že to je její vizitka a jestli jí samé nevadí, že to má škaredě… a kupodivu – jí samé to nevadilo:((( Je to flegmatik a mě tím teda vždycky zaručeně rozčílí…
jé, bami, já dělám takových blbostí 🙂
Z mého pohledu je ale rozdíl mezi osoleným kafem a načmáraným úkolem. Kdybych to měla vysvětlit ještě na tomto příkladu, tak pro mě osolené kafe = špatně vypočítané příklady (doplněná y/i apod.), ale načmáraný úkol = kafe v hrnku bez ucha (třeba protože jsou ostatní v myčce a byla jsem líná jeden umýt ručně).
Samozřejmě, že bych návštěvě nedala kafe v hrnku bez ucha, ale pro sebe bych si je ve spěchu možná i udělala. Kdyby mi je tak uvařily holky, tak bych jim taky neřekla, že tohle tda pít nebudu a ať mi to aspoň přelejou do hrnku s uchem.
přeci když se nebudeš soustředit a snažit se to udělat jak máš a budeš dělat milión věcí kolem tak se to také může stát – ty jsi nikdy neosolila kafe? nepoužila pálivou papriku místo sladké, nezačneš dělat něco jiného a mezitím připálíš brambory? protože jsi se nesoustředila, protože jsi byla roztržitá a nedělala to co měla…také to předěláš a uvaříš nové brambory atd…protože jsi dospělá, zodpovědná, víš že jsi to udělala špatně a hlavně proč se to stalo a sjednáš nápravu….a příště si dáš pozor a budeš to dělat tak jak se má 😀
bami, a ještě mě napadlo k tomu tvému přirovnání s jídlem – to, že by nebylo dobré bych přirovnala spíš k tomu, že do toho úkolu napíše blbosti, má tam spoustu chyb. Naškrábaný úkol bych spíš přirovnala k tomu, jak mu to jídlo “kydneš“ na talíř 😉 takže by ti to vrátil kvůli tomu, že jsi to nabrala halabala. Nachystala bys mu novou porci? 😉
Petro to ano ale ono je to většinou spojené s obojím, a pokud má úkol jednou za týden, nic dlouhého. většinou na upozornění je to domácí úkol at to tak i vypadá odpoví ano….
toleruji škrabopis ve školních sešitech a věř že vím o čem mluvím, včera přinesl v žákajdě sdělení a u druhého řádku jsem mu to podala at mi to přečte – sám měl problém, ale v domácím kolu kde na to má čas a klid to brát nebudu…když vím že když chce tak to jde…
nehledě na to že prostě v dnešní době moc děti teda aspoň moji kluci extra nepíšou a je to znát…
miney, taky mi to tak naši vždycky vysvětlovali – že se neučím pro ně, pro školu ani pro známky, ale pro sebe. Jenže pak nad každou dvojkou padl dotaz “a proč to nemohla být jednička?“, což mě teda neutvrzovalo v tom, že se neučím pro známky, zvlášť když jsem třeba měla radost, jak se mi to zrovna povedlo (třeba protože to fakt bylo těžký a tohle byla jediná dvojka ve třídě, pak pár trojek a zbytek čtyřky a pětky), no a najednou to bylo špatně, protože tam nebyla ta správná známka. S těma razítkama je to podobný.
bami, jestli tomu, kvůli čemu úkol dělá, věnoval pozornost nebo ne, se dá poznat z toho, jestli v tom má nebo nemá chyby, ne jestli je to krasopisně nebo proškrtané, ne? 😉
čitelnost jsem mluvila k našemu psanému úkolu…samozřejmě menší děti mají jiné úkoly s jiným zaměřením ale i přesto si myslím, že ten cíl toho úkolu je stejný
Petro myslím že pomůže v tom, že si příště dá větší pozor, on totiž je schopen si k tomu pustit písničky z telefonu a dělat milion věcí co mu tu pozornost odvádí….myslím že v tomhle věku to má ten přínos….oni úkoly dostávají málo takže není to o tom že by chudinka nestíhal, nebo by toho bylo hodně….mě by také nedobré jídlo nejedl a vyžadoval by něco dobrého a chtěl by to předělat…samozřejmě nadneseně řečeno