Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Mlčet nebo ne?
Dobrý večer Vám všem,
chtěla bych “nadhodit“ téma, které je diskutabilní, tj. výuka ve škole. Vím, že je to individuální a zkušenosti různé. Potřebovala bych slyšet názor někoho jiného… zejména maminek, které mají dítka ve škole…
Mám syna na gymnáziu, škola mu jde, je to celkem bez problémů, známky ze základních předmětů – čeština, matika, angličtina, dějepis – jedničky, dvojky.
Nicméně – na biologii má můj syn “paní profesorku“, která lpí na každém svém slovu. Knížku na biologii nemají používat, řekla jim, že se z knížky nemají učit, protože je podstatné, co jim řekne “ona“, ne to, co je psáno v učebnici. Můj syn se snaží zapsat vše, co “ona“ řekne v hodině, přesto – nestíhá. Zřejmě by potřeboval ovládat těsnopis, aby zvládl zapsat vše, co profesorka řekne. Synův sešit na biologii je jeden velký chaos. Jako dítě nedokáže rozlišit, co je podstatné a co ne. Z výkladu si zapisuje, co stihne. Jak sám řekl: “píšu, dokud vydržím“ (vypoví mu službu ruka).
Zkoušení probíhá stylem písemek. Ústní zkoušení se nekoná. Písemky hodnotí – pro mě neobvyklým způsobem – chybějící odpověď – známka dolů. Např. písemka má deset otázek – napíše-li dítě šest správných odpovědí – čtyři chybí nebo jsou špatně – je to za pět. Má-li písemka patnáct otázek – je postup stejný – napíše-li dítě jedenáct odpovědí správně a čtyři otázky nezodpoví- nebo jsou špatně – má za pět.
Tzn. z každého testu má půlka/tři čtvrtě třídy za pět. A celkové hodnocení třídy je za “čtyři“. Stále jim opakuje, že takovouhle třídu ještě neučila (ve smyslu – že jsou “hloupí“ – a to jim říká!). Asi nemusím dodávat, že jedničku ze třídy nemá nikdo.
Vyžaduje po dětech věci naprosto nepodstatné a pro další vzdělání nepoužitelné. Otázky v písemkách nesouvisí s učebnicí a odpovědi na otázky nelze najít v zápiscích v sešitu. Takže – dítě vlastně nemá šanci se “připravit“ – učebnice se chopit nemůže, je to naprosto zbytečné – a ze sešitu je to nedostačující, nestíhá a neumí zapisovat….
Mám jako “maminka“ jen tiše přihlížet?
Nebo se mám ozvat? Třeba na třídních schůzkách?
V podstatě mám “problém“ sama se sebou – mám-li do toho vstoupit nebo tomu mám nechat volný průběh?
A tak mě zajímá Váš názor…
Padmé a ještě otázka?
Co syn? Chce, abys do školy zašla a řešila věc s učitelkou?
Radko, to co popisuješ je šílené, to bez komentáře. Ale přeci jen je to z roku 2001.
...padmé, věř mi, že když jedna profesorka bude chtít, tak propadne bez ohledu na to, jestli něco umí nebo ne:-( …..
Radko takhle ne, to je blbost. Nevěřím, že by se v případě reparátu stalo to, co vám kdysi. Dneska si škola zakládá na dobré pověsti, dětí je málo a pro rodiče, zejména ve větších městech není problém dát dítě na jinou školu. A že to je gymnázium? No a co? Dneska už ani to gymnázium není bráno jako prestižní škola.
Stačí se podívat na výsledky slavných maturit a kde jsou některé kdysi prestižní školy? Neříkám, že to je všude.
Myslím si, že pokud má takto celá třída takový problém, není to normální a rozumný ředitel by s tím měl něco dělat!
Padmé, vůbec nechápu nač čekáš?
Pokud má takové známky z jednoho předmětu většina třídy, tak je něco sakra špatně, ne?
Druhá otázka je, zda je vše pravda tak, jak to prezentuje syn. A to nemyslím nijak zle.
Zašla bych za třídní a zeptala se nejprve jí, zda se k ní třeba něco nedoneslo. Pak bych se ozvala a nejlépe na třídní schůzce.
Jinak si myslím, že děti jsou už dost velké na to, aby se mohly ozvat a říct, že se jim něco nelíbí.
Co mám zkušenosti, i ve třídě šesťáků, nebo sedmáků už tohle fungovalo naprosto perfektně.
Děti se dokázaly ozvat a v klidu probrat vše podstatné, vyřešily si situaci samostatně, s danou učitelkou a třídní.
Myslím, že i na gymnáziu by je měli vést k tomu, že učitel není žádný nelida a diskuze je od toho, aby se problém řešil a vyřešil.
Ať to třeba sepíší, za celou třídu, předloží třídní a požadují diskuzi s onou učitelkou. Ať jim pomůže jejich třídní, ta by měla být v takových případech první instance.
Radko, ten Tvůj poslední příspěvek je tedy “výživný“… upřímně řečeno… “tfujtajbl“ (směrem k té rádoby “učitelce“). Takhle nekorektní chování bych od “pedagoga“ nečekala… je to smutné…. moc smutné…
MarieB, děkuju za reakci.
S ostatními rodiči se neznám (neznáme), naše děti jsou pospojované ze všech základních škol ve městě – takže v podstatě se dá říct – každé z jiného kouta (města či přilehlé obce).
Já si to teď pár dnů nechám projít hlavou.
Potřebuji získat odstup a nadhled.
Děkuji Vám všem za Vaše reakce.
To co píše MarieB mi přijde jako dobrý nápad.
Radko to je teda děs, běhá mi z toho mráz po zádech :-(.
Padmé asi to nebude lehké, ale zkusila bych oslovit i další rodiče a jít za vedením školy. Pokud budeš sama, věřila bych pak i učitelčině zasednutí na syna, takhle by to možná bylo jednodušší a možná i ostatní čekají na někoho, kdo udělá první krok.
Radko, to snad ani není možné:-(.
já si dovolila v osmičce stěžovat na fyzikářku (ta kráva učila kdysi i mě, já byla ale hujer se samýma jedničkama tak jsem to tehdy tak nevnímala). syn měřil 190 cenťáků a jak říkala, provokoval xichtem (to umí doteď:-)) protože byla malá, vždycky si ho zavolala, ať si klekne před katedru, dá ruce za záda, a zfackovala ho. až ho jednou odvezla sanitka po epi záchvatu. nebylo to v minulém století, ale v roce 2001:-(( do té doby měl na výzu max. trojky. před uzavřením klasifikace měl mít z fyziky za tři. pak přišla moje stížnost. nechala ho propadnout. na opravnou písemku dostal jedničku, přesto neprošel, protože prý opisoval. dodnes nevíme z čeho. u ústního reparátu ho jako dyslektika, dyskalkulika, dysneuretika atd…tak topila, až dostal epi záchvat a prostě neprošel. učil se jak vůl celý týden. přešel na jinou školu, z fyziky měl za jedna.
jediné, co mě těší, že ta škola měla hodně průserů (i díky mě teda) že ji rok na to zrušili. mendlák v brně, škola pro děti se specifickými poruchami učení, kde z dětí ředitelka, výchovná poradkyně a pár učitelek dokázaly udělat psychické trosky. i jedna učitelka dokáže dítěti zničit život:-(
Jarmuschko, děkuju Ti za reakci.
Potvrdila jsi mi to, co jsem si myslela a ze zkušenosti vím – vždycky se najde “někdo“, kdo ztrpčuje ostatním život…
Ano, přesně to bylo “ono“, co mě zarazilo, že nemají používat uče bnici… to totiž vzbuzuje řadu otázek … je ta učebnice špatná? Ona ta učebnice je totiž moc pěkná, celou jsem si ji prošla, prolistovala a něco i pročetla…
A jen pro “info“… syn je v sekundě (ve druháku)… to jen pro upřesnění, aby nedošlo k nějakému omylu….
Nicméně – je to pořád “prtě“ …
Radko… až tak… myslíš to až tak?
Ach jo…
Syn je zatím v tom průměru… má od ní trojky… není z těch, co by měli “zásadní“ problém…. ale vím, že ve třídě tací jsou… co se v tom “plácají“….