Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Kde hlásit změnu trvalého bydliště?
Po letech jsem si konečně změnila trvalé bydliště na místo, kde opravdu bydlím. Rozhoupala jsem se hlavně díky tomu, že by teď mělo odpadnout lítání po úřadech a hlášení změny.
Jenže – u nás na úřadě mi řekli, že oni vlastně ani pořádně neví, kde všude se ta změna projeví automaticky. Takže hledám na netu a narážím buď na staré informace, nebo na hodně obecné a akorát mi to žere spoustu času (dost možná hledám blbě).
Můžete mi někdo poradit, kam to teda musím hlásit a kde se o to starat nemusím?
Většinu úřadů nemám v místě, takže by mi to ušetřilo fakt spoustu času. Hlavně mě zajímá OSSZ, finančák, živnosťák, řidičák. U banky a pojištění je mi jasný, že to musím sama.
Lien, no ony od 1.7. letošního roku mají fungovat nějaký registry, kde to má být daný centrálně a všechny možný úřady by se na to měly napojit a tu potřebnou informaci tam získat.
Když jsem to bydliště u nás na úřadě měnila, tak jsem se chtěla ujistit, že to tak je a v kanceláři mi na to řekli, že oni vlastně ani neví, kde všude se to projeví… Na webu Ministerstva vnitra je info o změna trvalého pobytu včetně toho, kde se má co hlásit, jenže z roku 2010, takže informace na houby – akorát tam mají vtipně napsaný, že to budou postupně doplňovat. Mít to v místě, tak si to oběhnu, ale mám ty úřady 20-30km a to se mi teda nechce jezdit tam zbytečně, protože tím zabiju celej den.
Tak jsem ještě na http://www.ceskaposta.cz/cz/sluzby/czech-point/sluzby-czech-point-id28396/#ZR našla:
Zároveň je možné podat zdarma žádost o změnu údajů v základních registrech veřejné správy.
Druhy žádostí:
Žádost o změnu údajů v registru obyvatel
Žádost o změnu údajů v registru osob
…tak možná zajít na poštu a zkusit to tam? Zítra se zeptám, není přece možný, aby se to furt muselo obíhat…
NO Petro nejsi natvrdlá, bohužel to tak je, já naposledy na pojišťovně jí diktuju adresu a ona že jojojo, už tam má novou, tak jsem koukala jak blázen proč tam teda musím jezdit a prostě kvůli tomu, že tam vypíšeš a podepíšeš papír, ale už je to pár let, tak nevím, zda se věci nepohnuly. A u finančáku atd. vůbec nevím.
Tak jsem asi natvrdlá, ale nerozumím – vyplním formulář na změnu bydliště, ustřihnou mi občanku a zadají nové bydliště do těch registrů. Tím pádem je v jakémsi systému už moje nová adresa, ale já musím stejně oběhat úřady, abych tu změnu nahlásila?
Místo pobytu mám stejné, šlo jen o změnu ulice, řidičák teda můžu pustit z hlavy? Nebo to tam musím taky oznámit, akorát mi zůstane řidičák, co mám?
Petro, ono se to tam sice automaticky dostane, ale změnit to stejně musíš osobně :-(.
řidičák jen pokud se mění obec pobytu.
My tím právě procházíme: Takže první úřad, pak čekat na novou občanku, protože všude chtějí novou občanku… Na to, že se někam dostane nová adresa nespoléhej, protože většinou stejně musíš podepsat změnový formulář …
Jediné, co mi šlo změnit “neosobní“ cestou bylo předplatné časopisu 😉
OSSZ ani finančák nemám důvod řešit, ale všechno ostatní se měnilo osobně (katastr, dodavatelé energií, sociálka kvůli RP…) a nový řidičák samozřejmě (za 50,- korun) + foto
tak jsem teď ještě našla na webu MV ČR tohle:
Například změna trvalého bydliště se kromě systémů státní správy a samosprávy již druhý den dostane i k vybraným komerčním subjektům, které určí sám občan nebo podnikatel (banka, pojišťovna, dodavatel plynu, elektrické energie, vody atd.).
… kde to ale můžu určit? a znamená to, že ty úřady, co jsem jmenovala, budou mít info o změně automaticky?
Novou občanku už jsem si byla vyřídit a ráda bych to měla v pořádku všechno.
Po letech jsem si konečně změnila trvalé bydliště na místo, kde opravdu bydlím. Rozhoupala jsem se hlavně díky tomu, že by teď mělo odpadnout lítání po úřadech a hlášení změny.
Jenže – u nás na úřadě mi řekli, že oni vlastně ani pořádně neví, kde všude se ta změna projeví automaticky. Takže hledám na netu a narážím buď na staré informace, nebo na hodně obecné a akorát mi to žere spoustu času (dost možná hledám blbě).
Můžete mi někdo poradit, kam to teda musím hlásit a kde se o to starat nemusím?
Většinu úřadů nemám v místě, takže by mi to ušetřilo fakt spoustu času. Hlavně mě zajímá OSSZ, finančák, živnosťák, řidičák. U banky a pojištění je mi jasný, že to musím sama.