Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Lien pro radku o ADHD
Radko, já to nechci do té diskuse o uschoolingu. Určitě bude chtít reagovat, tak aby jsme to tam úplně nezapleskaly něčím jiným.
Tak jsem koukla na ty odkazy a fakt si nemyslím, že bych se takhle ke svému dítěti chtěla někdy chovat :-(. Nechápu, jak to může být považováno za vhodný přístup a “léčbu“. To co tam píšou o těch pochvalách a pozitivním hodnocení žádoucího!!!!! chování a jak tím dítě získává sebevědomí to je manipulace a demagogie, buď jsou opravdu tak blbí nebo nevím, jaký je důvod takto ještě více zabředávat do už tak ne úplně příznivé společenské situace /pro dítě/, kterému diagnostikovali ADHD.
Já to nějak pořád nechápu, jak si dítě získá sebevědomí tím, že ho budu chválit za to, co chci já (popř. někdo jiný) a potlačovat to, co chce ono (běhat, řvát, skákat). To přeci žádné sebevědomí nezískává, naopak ho úplně ničím.
ano, já s tím nemám zkušenost /asi/ proto se to snažím pochopit, zatím mi nikdo nenapsal nic konkrétního, kromě radky, která napsala alespoň to, že to syna ohrožovalo na životě.
Jak jsem přišla na to, že ho to ničí?
Podle toho, jak bych se cítila sama. Př. Mám obrovskou, ale obrovskou nezadržitelnou potřebu hrát na piáno. Ale moje maminka a společnost, ve které zrona teď žiji hru na piáno považuje za něco neslučitelného se společenskou normou a proto mi od malička tuto touhu potlačuje. Tím, že se jí snažím vyhovět se u mě projevují mnohe známky potlačení /agrese, tiky, bezděčné pohyby, nevhodné výbuchy emocí…./, které jsou opět potlačovány a už jsme v tom kolotoči. Celé co potřebuji je, aby mě nechali hrát na piáno.
A jak mi to ničí sebevědomí? Tak, že já stejně pořád na piáno hrát chci, jen se chovám jako že ne, abych se zavděčil své matce = chci hrát na piáno, proto nejsem dost dobrý pro společnost, ale stejně chci i když nehraju = potlačená potřeba se projevuje ještě více nevhodně = tím více jsem nepřijatelný = nízké sebevědomí.
chci hrát na piáno ale z nějakého důvodu to není vhodné = jsem asi nějak špatný = nízké sebevědomí
chci hrát na piáno a nikdo se nad tím nepozastavuje = hraji na piáno = vědomí sám sebe – chci hrát, hraju, nikdo mě nehodnotí = nesnižuje sebevědomí.
Snad je to pochopitelné, já nikoho nepřesvědčuju, naopak se snažím, aby někdo přesvědčil mě, že je to opravdu tak, jak se obecně píše.
Bami já tam četla úplně jiné věci, jak se chválí aby se chovali dobře, dokonce v tom jednom odkaze se nějak zpracovává jejich myšlení /přístrojově/ tak to už jsme opravdu hodně daleko od podstaty. To je opravdu Matrix bez nadsázky. Chudáci děti, jak se v tom potom mají vůbec vyznat, když to co cítí není údajně pravda…
jak jsi došla k tomu že ho to ničí????
lien ty hledáš informace, chceš názory druhých, ale přijde mi že stále vše co kdo řekne(má s tím zkušenost) tak vyvracíš a mluvíš v tom smyslu, že je to špatně…
já jsem jukla na první odkaz a je tam článek jak učitelka přistupuje a zaměstává a upoutává jejich pozornost…je to velmi hezké ….
kritizuješ něco co neznáš, nemáš s tím zkušenost….je to pořád dokola, holky ti napsali příklady jaké ty dítka jsou, jak by si mohli ublížit atd a ty na to stále neslyšíš…..
podle mě by jsi měla zajít k někomu kdomá těžké adhd a prožít s ním pár dní….možná by jsi koukala jinak….ale nějak si stejně myslím že by jsi pak stejně řekla, že to je jeho chyba….
Radko, já to nechci do té diskuse o uschoolingu. Určitě bude chtít reagovat, tak aby jsme to tam úplně nezapleskaly něčím jiným.
Tak jsem koukla na ty odkazy a fakt si nemyslím, že bych se takhle ke svému dítěti chtěla někdy chovat :-(. Nechápu, jak to může být považováno za vhodný přístup a “léčbu“. To co tam píšou o těch pochvalách a pozitivním hodnocení žádoucího!!!!! chování a jak tím dítě získává sebevědomí to je manipulace a demagogie, buď jsou opravdu tak blbí nebo nevím, jaký je důvod takto ještě více zabředávat do už tak ne úplně příznivé společenské situace /pro dítě/, kterému diagnostikovali ADHD.
Já to nějak pořád nechápu, jak si dítě získá sebevědomí tím, že ho budu chválit za to, co chci já (popř. někdo jiný) a potlačovat to, co chce ono (běhat, řvát, skákat). To přeci žádné sebevědomí nezískává, naopak ho úplně ničím.