Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
domácí výuka
Zajímám se poslední dobou o unschooling a rovnou píšu, že tento způsob je velmi blízký mému vnímání. Chci se zeptat zda je tu někdo, kdo ho praktikuje a také na další názory na něj.
filozofie unschoolingu je v podstatě taková, že člověk se učí (tedy jsou mu podány iformace, pokud o ně žádá) jen to, oč projeví zájem, tedy nejede podle žádných školních osnov, tyto znalosti jsou poté trvalé a hluboké.
Další info např.:
http://www.sneni-a-duse.cz/unschooling.html
Článek o současné situaci, velmi zajímavé:
http://www.osule.cz/blog/2012/01/29/proc-zmenit-vzdelavaci-paradigma-cast-1/
Pro anglicky mluvící (když mi to někdo shrne, budu moc ráda :-P) hlavně mě zajímají informace o ADHD.
http://www.youtube.com/watch?v=zDZFcDGpL4U
Ještě nemám děti ve školním věku, takže mě také zajímají názory na klasické školství, jak jste spokojené, s čím se potýkáte, co vám naopak přijde jako klad, zda jste přesvědčené, že je škola pro vaše děti to pravé.
Děkuji za všechny příspěvky.
lien hodíš odkaz na jiné dikuze…zajímalo by mě jak na to koukají i jiní…a né jen ti místní skalní 😀
Mari vůbec to není mimo mísu, vím že už ve školce si byla spokojená, kolik se toho malá naučí a jak se jí líbí. Děkuju že ses rozepsala.
Za mě domací výuka?? Ne 🙂
Mám více důvodů: myslím si, že doma nedám dítěti tolik učiva kolik ve škole, určitě bych ho neuměla řádně motivovat ho to naučit, určitě bych mu to tak nevysvětlila jako ve škole, ochudila bych ho o pocit být mezi vrstevníky, prožít různé zážitky, vybudovat si vztah mezi ostatními dětmi, získat autoritu od jiných osob, než u rodičů…………..a je toho hodně, takže za mě, jsem 100% ráda, že je školní docházka povinná 🙂
Nedokáži si ani představit výuku doma, jak dítě třeba hodinu sedí, bez pozornosti hraček, jiných věcí u stolu s rodičem a učí se, takhle se ve škole naučí určitou dobu soustředit a určitou dobu si hrát nebo komunikovat s kamarády 🙂
Nedokáži si představit, jak doma vysvětluje někdo fyziku, když k tomu nemá vlohy, či předpoklady, nemluvě o jiných předmětech, ne každý všemu rozumí, každému jde něco jiného 🙂
Když to mám srovnat v mém školním věku, se školním věkem dcery nastal obrovský pokrok, už se nemusí sedět s rukama za zády, učitelé nejsou tak upjatí, vzdělávají se……………dcera chodí do školy škola hrou zaměřená na soužití s mentálně postiženými dětmi…………….jsem max. spokojená, třídy jsou krásně vybavené, všude plno pracovních pomůcek, obrázků, plno výtvorů, třída prostě není už klec, jak to bývalo za mě………….snaží se hodně výuku spestřit různýma akcema, i třeba zaměřené na nějaké učivo, mají plno idvadýlek, pohádek, výstav, dřív jsme se dostali na škole jen na vejlet a tím to haslo 🙂
U nás se snaží učitelé děti hodně motivovat, jsou v úzkém kontaktu s rodiči, informují o všem na netových stránkách, dokáží vyřešit jakýkoliv problém v mžiku, učitelky se neustále vzdělávají, třídní schůzky jsou, co 3 měsíce, dříve byly, co půl roku, dokáži o všech problémech mluvit bez obalu a hlavně NAUČÍ!!! Natálka udělala obrovskej skok od září, co ona se naučila, s čím přišla domů, že ví nového, naučila se vše, co bylo potřeba a to určitě i díky nejlepší učitelce, co znám/ ne nadarmo byla v semifinále Sovy/……………..takže pokud dítě a rodič narazí na bezva školu a učitele není, co řešit, protože si dokáží poradit i s dítětem hyperaktivním, či s jinou poruchou u dětí………..i když v dnešní době je hodně specilaizovaných škol zaměřené na různé poruchy, tady vidím taky pokrok hodně dopředu……………….takže nevím proč bych měla učit dítě doma, když dnešní doba si dokáže poradit se vším.
Vím, že někdy to nejde a dítě se musí učit doma, ale na to bych musela mít vzdělání, čas/ pokud mám více dětí/ a mega trpělivost 🙂
Možná je to mimo mísu, ale muselo to ze mě ven, Lien ty mě vždycky dostaneš 😀
Bami ještě jsem chtěla, že samozřejmě jsem začala chodit i na jiné diskuse, tady ale získávám takový ten většinový obecný pohled, který je pro mě důležitý, protože nežiju nikde v komunitě.
A alespoň budu maličko tušit, co mě kde čeká.
Marinado děkuju za příspěvek, jsem ráda že píšeš co mě zajímá a neodbočuješ někam úplně jinam.
K anonymní, těžko se děti přehazují ze školy do školy, když je to v podstatě všude stejné, souhlasím v tomhle s Bamiskou.
Ona už ta podstata – někoho hodnotit, natož za jeho chyby je docela nepříjemná, takže změnou školy si těžko pomůže.
bami děkuju, já doufám, že sem chodí i další lidé než těch pár skalních
marinádo prd na anonym…napsala jsi to hezky….to by jsi s dítkem musela skákat pořád, pokaždé se někdo najde kdo není 100% i jeho přístup…názor anonyma mi příjde “trhlej“
jinak Lien myslím že tady nenajdeš nic jiného než jsme už řešili v jiné diskuzi, je to tu většinou stejné složení..asi by jsi měla vznést dotaz i někde jinde aby se ti dostalo odpovědi….
za mě tohle né, ale rozbírat to nijak nechci extra myslím že by to sklouzlo jinam….i si myslím že by jsi měla info zjištovat až budeš vědět jak na tom Maruška je a podle toho se zařídila…třeba ti i navrhnou alternativy a řeknou co je pro a proti…
Reagovala jsem pouze na první odstavec a to je můj názor, pokud někde neumí ohodnotit dítě správně nebo se tam na děti křičí, tak to podle mě není správná výuka a dle mého ani správný učitel a určitě bych tam dítě nenechala a dala do jiné školy, kde se budou k dítěti chovat adekvátně.
Takže nevím, co jsem špatně napsala 🙂
Tak to bych musela být padlá na hlavu, abych dceru někam přemisťovala. Stačí si přečíst můj příspěvek až do konce… A ještě dodatek – na mojí dceru nikdo nekřičí, není důvod (stalo se to jen jedinkrát za 3 roky). A ohledně hodnocení jsem se už dávno ozvala a je to také OK. Ale ve třídě je dětí 22 a ne každý rodič se ozve. Ale už mě nějak přešla chuť o tom diskutovat.
Pokud mám pocit, že na mé dítě učitelka křičí kvůli hloupostem, pokud mám pocit, že je špatně ohodnocen, tak to dítě chytnu a dám ho jinam 🙂