Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Čtete si s dětmi?
Co je čtení???? Čtení je způsob získávání informací z něčeho, co bylo napsáno. Čtení zahrnuje poznávání symbolů (písmen), které tvoří jazyk. Čtení je i rozvoj fantazie!!!
Je poslední lednový týden a já se Vás tedy ptám:
Podporujete svoje děti v rozvoji fantazie a čtete jim?
Čtete i s dětmi, které už samy umí číst?
!!!!!Tato diskuze je součástí projektu „Pojďte si povídat“ a zapojit se do ní můžete i mimo tento týden.
Chcete-li se k tomuto tématu rozepsat víc, můžete nám svůj příspěvek do pátku (28. 1. 2011) poslat i jako článek. Bude-li mít hlavu a patu a alespoň 250 slov, rády ho zveřejníme na hlavní straně. Příští týden vybereme jednoho autora článku nebo účastníka této diskuze, který dostane malou odměnu (viz. článek Pojďte si povídat… v lednu 2011)!!!!!
Já četla holkám od malinka (už v těhu jsem si “pro ně“ četla i pohádky).
Pak jsme měly období, kdy číst nechtěly.
Ale tak poslední rok zase čteme intenzivně.
Zahradu od Jiřího Trnky jsme musely číst dvakrát za sebou. ;o)
Teď nám tatínek vytáhnul klasické české pohádky – sebrané K. J. Erbenem.
Je to psané až archaickým jazykem, se kterým mám problém i já. Ale holkám se to líbí.
No a Ježíšek donesl Medvídka Pú na CD – čte Marek Eben, tak to si taky pouštíme.
Kupodivu holčičky zaujala i poezie pro děti, konkrétně Františka Hrubína. Objevily v knihovně knihu, kterou jsem si v jejich věku “četla“ já – a starší ségry mě z ní učily básničky nazpaměť (už snad ve 4 letech – a tím tak trochu předznamenaly mou “kariéru“).
Myslím, že brzo začnu holky brávat i do knihovny.
no já se přiznám, že čteme méně než dřív když byli kluci malí tak jsme četli každý den v současné době, Míša musí číst do školy tak se snažíme….občas je naženu ke knížce, starší si rád proslistovává encyklopedie klížky ho berou víc než mladšího a le spíš dohledávání informací, souvislé texty ho neberou jako dyslektika je to pro něj problém….no a Jeníček zatím tvrdé knížky miluje i vydrží když něco k tomu povídám…….
Ano, čteme, ale poslední dobou už ne tak často. Co chodí Markétka do školy a čte, tak nám večer čte ona a my posloucháme 🙂
Jinak si spíše večer zahrajeme všichni nějakou hru.
Suo,čteme si:)..hlavně z důvodu,že od malička malá miluje,když jí někdo čte,zároveň ukazuje na obrázkách čeho se pohádka týká a je nad míru spokojená..má spoutu knížek,přesto stále dokupuju,myslím,že Petra mi poradila krásnou knížku,která obsahuje pohádky,který malá miluje..takže u nás jsou knížky na denním pořádku,když nestíháme číst večer,tak čteme odpoledne,prostě ta chvilka se vždycky najde..a jsem tomu ráda,protože si malá procvičuje paměť..běda,když se spletu,okmažitě mě opraví,že je to jinak:DD..pohádky ale nemusím jen číst,miluje i jejich vyprávění bez knížky..leží a já vidím,jak je zasněná a asi si představuje,jaký by to bylo “být třeba Karkulkou,Smolíčkem,koblížkem“..ani nedutá a poslouchá..takže za mě,doporučuju čtení,vyprávění pohádek,prostě si vyšetřit tu půlhodinku a udělat obrovskou radost dítku:)
Ahoj Soudal,
tak já musím říct, že čteme. Ač dcerka pochází z tzv. televizní generace, tak se snažím do každodenního rytmu zapojovat i čtení knížek. A musím říct, že dcerku to baví. Čteme jak pohádkovou českou klasiku, tak i zahraniční tituly.
Co je ale pro mě vždycky boj, je výběr té správné knížky. Dcerce jsou čtyři roky pryč a tak se snažím už o náročnější pohádky, co se týká pozornosti, ale od knížky zároveň vyžaduji bohatou ilustraci, aby si bylo na základě obrázku o čem povídat. A to je někdy dost náročný úkol. Člověk by si myslel, že v dnešní době si vybere knížku dle libosti, ale není tomu tak. Často knižní tvorba inklinuje k braku a to mi dost vadí.
Krásný příkladem byl dárek pro dcerku od tchýně. Věřím, že chtěla vybrat to nejlepší, ale např prvňáčkovi, který by se snažil do knížky začíst, by to asi činilo potíž. Ilustrace byly krásné, ale text pokulhával. Tam kde byly citace toho, co říkaly některé postavy, chyběly uvozovky. Uf ani nevíte, jak špatně se to četlo mě, když text splýval, natož jak by se to četlo dítku.
Jinak čtení je pro nás rituálem před spaním a budu se ho snažit udržet co nejdéle. Čtení je krásná věc, dítko určitě obohatí a nám přináší krásné společné chvíle.
Nepřihlášená HP
Co je čtení???? Čtení je způsob získávání informací z něčeho, co bylo napsáno. Čtení zahrnuje poznávání symbolů (písmen), které tvoří jazyk. Čtení je i rozvoj fantazie!!!
Je poslední lednový týden a já se Vás tedy ptám:
Podporujete svoje děti v rozvoji fantazie a čtete jim?
Čtete i s dětmi, které už samy umí číst?
!!!!!Tato diskuze je součástí projektu „Pojďte si povídat“ a zapojit se do ní můžete i mimo tento týden.
Chcete-li se k tomuto tématu rozepsat víc, můžete nám svůj příspěvek do pátku (28. 1. 2011) poslat i jako článek. Bude-li mít hlavu a patu a alespoň 250 slov, rády ho zveřejníme na hlavní straně. Příští týden vybereme jednoho autora článku nebo účastníka této diskuze, který dostane malou odměnu (viz. článek Pojďte si povídat… v lednu 2011)!!!!!