Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Máte doma druháka?
Z prvňáčků 2011/2012 jsou už druháci, tak jsem si dovolila diskuzi přejmenovat a měním tedy i tuto úvodní otázku a ptám se:
Kolik tu máme druháků? Jak se jim ve druhé třídě daří?
Hurá, včera Lu konečně prohlásila, že ji čtení baví – už jí totiž začalo jít. Asi se jí něco seplo v hlavičce.
Tak snad už to bude dobré.
Any, ta už se pokouší číst v knížkách.
Nejdřív hlásila, že už přečetla stránku v knížce, co dostala od Ježíška. Když jsem se jí ale ptala, o čem to bylo, tak na mě koukala jak puk.
Tak jsem jí radila, aby se zatím třeba po každé větě snažila uvědomit si, o čem četla.
Tak mi včera odvykládala úvod Červené karkulky.
🙂
U nás zase všechny děti píšou Tornádem – s ovocnou vůní. 😉
Mají různé barvy (liší se jen vršky).
Tak starší dcery psaly klasickým plnicím a Tornádo mohly mít až do druhé třídy. Syn má teď bombičkové, ale s klasickou špičkou, prý děti nutí k tomu, aby psaly lehce a p.učitelky ho preferují. A máme anatomicky tvarované, trojúhelníkové. PaKo.
A rovnou se zeptám, jaké pero?
Starší používala vždycky jednorázové tornádo, snad ho ještě vyrábí.
Tak u nás perem ještě nikdo a ani o tom učitelka nemluvila.
PaKo, tady je vidět, jaký je rozdíl ve třídách, školách.
Naši prvňáci píšou všichni perem už asi tři čtyři týdny…
😯
Tak u nás pohoda. Malý čte už i celkem těžká slova, např. několik souhlásek za sebou. Slabikář mají už asi tři týdny, ale doma teď čteme jen kousek z jejich slabikáře, a protože to umí zpaměti, tak potom čteme Ferdův slabikář od O.Sekory. Vždycky kousek já,kousek on. A nečte sice nápisy na dózách, ale po tatínkovi má zálibu v mapách, takže chodí s Velkou knihou turisticky zajímavých míst a čte názvy z mapy. A dneska mi starší sestry do práce hlásily, že jako druhý ve třídě může psát perem. Šikula. Takže zatím jen dobré zprávy, kéž by to tak vydrželo až do devítky. PaKo.
Jarmuschko, tak u nás pořád docela pohoda. Malá čte už dobře, takže zatím doma příprava téměř nulová. Úkol je napsaný za chvilinku a hotovo. 🙂
Nevím, nepsalo se o prvňácích ještě někde jinde? Že je tu předchozí zápis už ze srpna….
Naše třída dostala v pátek slabikáře, definitivně odložili Živou abecedu a včera slabikáře slavnostně “odemkli“.
Naší Any jde čtení docela dobře, pod tatínkovým nátlakem už čte i slova “navíc“ (s písmenky, která ještě neprobírali). Ale je to občas se slzičkama, tak musím otcovskou snahu trochu krotit.
Lu to čtení moc nešlo (ale ve psaní je zase trošku lepší).
Stále rozkládala slabiky, spojit slabiky do slov – nemožné.
Ale o víkendu se to zlomilo a včera už se jí slova docela dařila.
Tady naopak tatínka chválím (dostal čtení s holkama befelem – já se šla šprtit na testus masakrus).
Lu mi chodí do špajzky a začíná číst nápisy na dózách se surovinami. 😉
Asi si teď “užijem“.
No a jak vy!?
😯
😀
Paťko, ty písmenka určitě nemusíš vystřihovat a vkládat do desek. Děti je ve škole dostanou a navíc si je vystřihují postupně. To, které se naučí, nastrčí do desek. Na začátku tam nemají všechna písmenka.