Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Máte doma druháka?
Z prvňáčků 2011/2012 jsou už druháci, tak jsem si dovolila diskuzi přejmenovat a měním tedy i tuto úvodní otázku a ptám se:
Kolik tu máme druháků? Jak se jim ve druhé třídě daří?
Co tu popisujete, důvěrně znám.
U nás je akorát specifická situace, že jsou holky dvojčata.
A kdyby jedna nastoupila do školy a druhá měla odklad, bylo by to asi ta nejhorší varianta.
Kdyby měly odklad obě, tak by vlastně dva měsíce po nástupu do školy měly osm let (o fyzickém rozvoji nemluvě – už teď vypadají tak na 8-9 let) – ony vlastně měly tento školní rok přirozený odklad (jako já kdysi).
Proto to moje vyčkávání na zápis a konzultaci s učitelkami.
Je pravda, že ve školce přímo o odkladu nemluvili, jen o specifických charakterových vlastnostech…
Za 14 dnů nás čeká zápis, tak se uvidí….
Jééé, tolik spřízněných dušiček tu mám :o) Tak jsem dnes mluvila s učitelkou ve školce a 27/1 přijde do školky psycholožka bude to se všema konzultovat, docela se na to těším. Učitelka říkala, že Sárinka je opravdu hodně chytrá, že je to na ní vidět, podpis a nějaká ta čísla na výkrese byla samozřejmostí už před rokem, moc ji chválila, ale ta sociální nedozrálost tam pořád je, i když je to lepší. Uklidnila mě, že letní děti jdou opravdu všechny na odklad a že s tím mají velmi dobré zkušenosti. Já nevím, ona ta školka Montessori má opravdu takové materiály, že ty dětičky nemají šanci tu zakrnět a naopak i učitelé 1.tříd do této školky pravidelně chodí a ty děti si nesmírně chválí pro všeobecný přehled. Určitě to nechám posoudit psycholožkou, ale dám nejvíc na úsudek učitelek, které budou psát posudek. Řekla mi dnes, že i oni naopak ve školce vyžadují zprávu, která ukáže, co tomu kterému dítěti chybí doplnit a oni se na to zaměřují víc. Tady se perfektně ta metoda Montessori uplatňuje, protože tam nechávají každé dítě vyvíjet se svým vlastním tempem, děti pracují v podstatě tak, jak jejich vývoji náleží, každý za sebe.
Jdu dopsat, co sem nestihla. Za ten rok dítě opravdu hodně dospěje. Dcera i tak byla a je spíše samotář, introvert, ale v těch šesti letech byla hodně přecitlivělá, urečená, rozplakala se opravdu i pro maličkost. I učitelky u zápisu si ji pamatovaly, a když jsme přišli za rok znovu, říkaly, že je to velký rozdíl oproti loňsku. Určitě ji odklad v ničem nepoškodil, právě naopak. A jak píše Piškotka, narodit se o pár dnů později, už to nikdo neřeší. Ještě jednou nepřihlášená PaKo.
Holky, které zvažujete odklad, dejte opravdu na svůj pocit. Naše nejstarší je srpnová. Byla přesně jak tady píšete velice chytrá, ale sociálně na úrovni o rok mladších dětí. I učitelka ve školce nám odklad doporučila a nelitovali jsme. Nepřihlášená PaKo.
Ahojda i když bysme sem datumem narození patřili, na 99% bude mít Vašík odklad (v únoru mu bude 6), už o prázdninách jsme byli na vyšetření a ještě jednou bysme ho měli podstoupit, ale myslím, že pořád není zralý.
Špatně mluví (už 2 roky chodíme na logopedii, pokroky sice jsou, ale pomalé), špatně kreslí (ale poslední měsíc je vidět celkem výrazný pokrok – miluje spidermana, takže jsem mu vytiskla různé obrázky a vybarvoval a vybarvoval, až se mu začalo dařit), paměť má taky mizernou (no a kór když ho to nebaví) a sociálně je taky dost podprůměrný – do školky šel až teď, jenže jsme byli na krčních mandlích a dva měsíce jsme tam nebyli, vůbec se mu tam nelíbí, v noci křičí ze spaní a budí se, pravidelně tam chodíme s pláčem až řevem a už nevím co s ním.
“Normálně“ je jinak mezi dětmi úplně v pohodě – spíš trochu divočejší, cizí lidi nemusí, ale stačí chvíle na otrkání.
Na co je fakt šikovný je jakýkoliv sport, sám se naučil kotouly, hvězdy, roznožky, na trampolíně i salta – on je prostě gumovej a moc ho to baví.
Popravdě si nedokážu představit, že by měl jít do školy a nedělám si iluze, že to za rok bude jiný …
K zápisu taky letos vyrazíme – s Eliškou. Peťko, Piškotko – já zase řeším opačný problém…myslím si, že Elí na školu není psychicky zralá a učitelka mě v tom nepodporuje a tvrdí, že je chytrá, všechny věci, které má zvládat umí. To je sice pravda, ale už jen to, že si víc rozumí se čtyřletými dětmi, mě utvrzuje v tom, že je psychicky spíš na jejich úrovni. Je hodně plačtivá a nesamostatná. Logické myšlení jí dělá taky občas problémy. To, že je šikovná na malování, básničky, barvy, tvary…to přece není to jediné, na čem záleží. Neumím si jí představit v té veliké škole – úplně by se tam ztratila. Navíc je srpnová. Tak uvidíme u zápisu, ale pro mě jednoznačně odklad a budu jí bránit zuby nehty – nechám jí ještě dozrát:-)))
Cvrček
Piškotko, přesně totéž jsem řešila loni.
Naprosto tě chápu! Já a ani manžel jsme vůbec neuvažovali nad tím, dát malé odklad. Až právě rozmluva s učitelkou nám ukázala i jiný úhel pohledu. Moje malá je (jako fakt to zní blbě, která máma by řekla o svém dítku něco jiného, ale jak jinak to napsat?)opravdu velmi chytrá. Již nyní zvládá vše, co se děti v první třídě naučí. V naší školce jsme měli možnost posouzení psycholožkou, která přišla přímo do MŠ. Každé dítě měla v kabinetu a na odpoledne si pozvala rodiče. Paní psycholožka mi řekla, že nevidí žádný důvod pro odklad. Malá je prý pozorná, vše udělala bez problémů. Na otázku kolik je 3+2 se prý tvářila, že tak lehkou otázku jí dávat, je pomalu urážka. 🙂
Běžně sčítá a odčítá do 20, počítá přes stovku atd. Prý odpovídala nahlas, zřetelně a tak vůbec. Školu nám doporučila. Velmi jsme se rozmýšleli. Tlačila nás rodina, která také nechápala, proč by malá do školy jít neměla. Nakonec jsme odklad dali a nelitujeme. Myslím si, že za ten rok jí nic neuteče. Když jsme nad tím přemýšlela, zjistila jsem, že ona je sice, co se týče vědomostí na školu v pohodě, ale je plachá. Když má mluvit s cizí osobou, dělá jí to problém. Nakonec komunikuje, ale je vidět, že velmi nejistě. Dělá ji problém změna učitelek. Navíc je drobeček. A v neposlední řadě, byla loni i dost nemocná, což se letos hodně zlepšilo.
Od té doby, co jsme se rozhodli pro odklad, malá jakoby vyrostla. Dospěla a je z ní už slečna. 🙂 Opravdu ten půlrok dělá hodně.
Piškotko, pokud váháš, zkus konzultaci s učitelkou ve školce. Psycholožka sice otestuje znalosti, ale za tu chvilku, co dítě vidí, nemůže posoudit i tyto jiné aspekty a právě tu psychickou zralost.
A také bych doporučila, třeba jen pro zajímavost, toto:
http://www.materinky.eu/node/10
U nás toto testování podstoupily ve školce všechny děti a musím říct, že když jsem se pak bavila s rodiči, že to mělo něco do sebe. Ukázalo to zase něco jiného. I když jsem po vyhodnocení testů nevěřícně zírala na výsledek a říkala si, že tohle není moje dítě. V průběhu dalších dní jsem to přehodnotila a musím říct, že test ukázal i takové ty skryté věci a něco prostě na tom je. Jinak musím doplnit, že na testování, ať už dětí, či dospělých nejsem a nepřikládám tomu žádnou váhu.
Jéééé, taky sem patříme 🙂 Na zápis jdeme v únoru a musím říct, že s napětím vyčkávám: Sára je srpnová, tudíž by do 1.třídy šla jako čerstvě šestiletá. Učitelky ve školce se nás maminek prázdninových dětí ptaly, zda uvažujeme o odkladu nebo ne a já byla jediná, kdo řekl ne. Mě ani nenapadlo uvažovat o odkladu, ALE: V podstatě mi učitelky trošku otevřely oči. Kdysi jsem to tu už psala, Sára se velmi brzy naučila písmena, čísla, no kdybych to tu napsala, asi by tomu málokdo věřil, ale mám video záznamy :o) Prostě ji odmala braly slovníky a dospělé knihy než leporela a omalovánky, je hodně bystrá, pozornost udrží, je šikovná, jedna věc tu ale na školu ještě není, a to je “sociální nedozrálost“. Tak vám nevím, zda je to tím, že jsme samy, bez tatínka, bez sourozence, ale malá, přestože je od 1.dne ve školce šťastná, tak nezvládá běžné dětské rozepře a střety, je taková citlivá, neotrkaná, rozpláče se i když ji někdo třeba žduchne nebo jen letmo do ní vrazí, není na to zvyklá, ona ty divočejší děti prostě nedává, odmala se tlačí spíše ke starším, rozumnějším, je to tedy velké dilema, zda POSLAT nebo NEPOSLAT do školy. Jak říkám, já bych to ani neřešila, ale učitelky na to upozorňují, zároveň však říkaly, že za ten půlrok – rok se může všechno otočit, ukáže se prý u zápisu, případně v PPP. Prý takové děvčátko měli a škola řekla jednoznačné ANO. Takže uvidíme. Já šla do školy taky jako čerstvě šestiletá, ale teď je to fakt jiné, ti školáčci jsou prostě dneska trošku jiní. Měla jsem z toho trochu nervy, když jsem si poslechla názor všech, vím, že rozhodnutí učiní škola a já, ale poslouchejte ty lidi kolem, naprostá většina z nich mě tlačí k tomu, aby malá do té školy šla, že je nesmírně chytrá (ona ale vážně je!) a že co bude dělat ve školce mezi o rok mladšími, babička to samé, že proooooč ji nechci dát do školy a podobné nesmysly, říkám jim už jediné: Kdyby se narodila jen o týden později, už by toto nikdo neřešil. Tak uvidíme :o) Mně by ten odklad ani nevadil, třeba by se do té doby spoustu změnilo i u mě :o))) Naše školka navíc vyučuje metodou Montessori a je opravdu na velmi dobré úrovni, takže žádnou ztrátu by Sárinka neutrpěla, si myslím, ale nechám se fakt překvapit :o)))
Divíte se co tady já pohledávám? Taky budu mít prvňáka. Tedy, pokud se nám zdaří přijímačky na gympl nebo SŠ:-) Psaní už mu moc nejde, do sešitů raděj nenahlížím, bo je v nich úprava nulová až hnusná. Zato v matice je jednička.. Stříhání ho moc nebaví, tkaničky si asi moc dobře zavazovat neumí, protože se mu často rozvazují. Než gumičku by do vlasů spíš potřeboval sponku na ofinu. Patka je totiž in, i když přes ni není nic vidět. Někdy mám pocit, že kde bydlí neví, chodí ze školy s nejmíň hodinovým zpožděním. A někdy si přeju, aby zapomněl, jak se jmenuje, takovou dělá mezi lidmi ostudu (ne, nedělá, to jen, aby řeč nestála:-) Jen doufám, že školu vybereme dobrou a líbit se mu tam bude, i když příliš radosti zatím neprojevuje:-)
Tak já už jsem taky nakoukla, ale neměla jsem čas reagovat. Náš malý jde k zápisu 28.ledna a uklidním , je dokonce červencový. O odkladu ale neuvažujeme, protože už tak je chytrý “jak rádio“ díky tomu, že je převážně s dospělými a silně pubertálními sestrami.
Jinak mám obavu akorát z výtvarného projevu u zápisu, protože má odpor k tužce a kreslí s krajním sebezapřením. Taky to podle toho vypadá. S ostatními dovednostmi je to celkem v pohodě. Vyslovovat neumí jen ř a to možná do září zvládne. Pozná všechny písmena, podepíše se, počítá i přes stovku, dodkonce sčítá a odečítá, a to ho nikdo neučil. Tvary, barvy v pohodě, stříhá rád a dobře. Akorát taky neumí zavazovat tkaničky ( u nás “šňůrky“ :))). Ale je fekt, že zatím měl asi všechny boty na sucháče, tak ani neměl na čem trénovat. Asi koupíme cvičnou botu.
Školu volit nemusíme, půjde do stejné jako holky, starší už ji sice opustila, ale mladší půjde po prázdninách do devítky, tak mu může dělat ochranku. Navíc jsme s touto školou sppokojeni, takže není co řešit. No a do školy se těší, tak jsem zvědavá, jak dlouho mu to vydrží.P.