Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Máme žáky třetí bé... (a, c,...)
= přejmenovaná diskuze Prvňáčci 2010/2011
Protože nám ty děti strašně rychle rostou a protože tu je už prvňáčkovských diskuzí povícero a protože mi ten původní název už přišel “nelákavý“, přejmenovávám diskuzi a doufám, že se zase ozve někdo, kdo má doma tento rok (2012/2013) třeťáka.
PS: Postřehy ostatních jsou i nadále samozřejmě vítány!
Jo a ještě, Petro, jestli se můžu zeptat, jak velké děti jsi učila? Jen tak ze zvědavosti. 🙂 Každopádně máš můj obdiv, musí to být někdy vyčerpávající.
Tak jsme dnes měli třídní schůzky, bylo to v pohodě, akorát malé v břiše se to nějak nelíbilo – mlela se chudinka jak o život 🙂
Paní učitelka milá a je mi čím dál sympatičtější, umí hezky mluvit a přijde mi, že je pro ty prvňáčky stvořená.
Spoustu věcí jsem věděla od Magdalenky (některé tedy trochu popleteně :-)), pár novinek jsem se ale dozvěděla. Třeba, že máme podepisovat úkoly, to jsem nedělala.
U toho se rozpovídala i o dokonalosti úkolů. Že se nemusíme bát podepisovat i nějaké nepovedené.
Že to nechá na nás a dětech, jestli si to budeme dělat nanečisto nebo příp. nepovedené opravovat. Že každé dítko to bere jinak a každé jinak vydrží, takže než abychom ho trápily nad úkolem sedět a pořád dokola opravovat, tak lepší nechat to horší a neznechutit mu to.
Říkala, že by hlavně chtěla, abychom pomohly dětem s tím pravidelným režimem, aby měly na úkoly klid, aby to nebylo ve spěchu… Že časem se to poddá.
Že někdo má tu ruku ještě takovou tvrdší, ale že to chce čas.
TAky říkala, že mají každý den děti číst, i když zatím mají jen písmenka, tak aby si to dobře zažily. Že za chvilku přibudou slabiky, tak ať si to pořádně procvičí. Že stačí každý den chvilka.
No nebudu vypisovat vše. toto jsou věci, které jsem nevěděla.
Ahoj 🙂 Můj prvňáček se odehrál před 2 roky, ale my jsme tehdy nanečisto cvičili, spíš většinou než někdy… Každé dítko jiné, náš je levák a na sebe nesmírně náročný. Když jsem poprvé zjistila, jaké to pro něj (a i skrz jeho chování pro nás) je odevzdat “nedokonalý“ úkol, snažila jsem se to minimalizovat všemi silami. Byl na sebe moc ošklivý – no, už je to dávno pryč 🙂
Ale když byl řádek nebo dva, většinou totéž nejdřív zkoušel nanečisto, u toho se vyvztekal a já vychválila, jak žádný učený z nebe nepadá, potom to přetvořil (většinou opravdu trochu líp než prvovýkon) a kupodivu, byl potom o dost klidnější, myslím, že měl asi pocit, že udělal všechno, co mohl. Byl potom hodně nemocný, ale když se asi v březnu ocitl ve škole zase častěji, už jsme to dělat nemuseli, nebyl na to tak citlivý. Paní učitelka nás na třídních schůzkách během roku víckrát žádala, ať dohlédneme na co nejlepší a nejsoustředěnější výkon, že na úkol mají čas a mělo by to být vidět, ale pokud vím, nikdy je za nedokonalost nepeskovala.
makineo, tak pak zase napiš, co na schůzkách bylo 😉
Naši prvňáčci mají zatím dvě písmenka A a M, poslední úkol bylo čtení slabik 🙂 Anička je pořád ve škole spokojená (Ťukám na dřevo). Úkoly na psaní moc často nemívají, spíš mají něco z Živé abecedy nebo počítání.
Zatím jsme nanečisto netrénovaly, i když vlnky teda vypadaly pak všelijak, že jsem si říkala, že to mohla nejdřív zkusit na papír. Docela jsem se styděla ten úkol i podepsat, ale paní učitelka s tím evidentně problém neměla – dala Aničce motýlka 🙂
K tomu rodičáku – když jsem šla v půlce září na naši první schůzku, tak jsem měla podobné myšlenky. Akorát že jsem to měla ještě trošku jinak, tentokrát jsem si doplnila ten třetí pohled, už jsem totiž rodičáky absolvovala i v té učitelské roli (taky není moc o co stát :-)), tak jsem si to zkompletovala :-))
Ještě k těm klikyhákům – mně mamka (učí na 1.stupni) radila hodně obtahovat – prostě několikrát obtáhnout ten předepsaný tvar, že to ohromně pomáhá. Od té doby ale psací úkol nebyl, tak to nemám ozkoušené, ale předpokládám, že to fungovat bude.
Ajíku, přidávám se s dotazem – co Davídek? Už se mu do školy odchází líp?
Ahoj holky.
Vicikovko, zdravím. Tak i Tvoje Verunka už je školačka 🙂
Tak ať všechno všichni zvládáte a jste spokojení. I Mariánek na jaře ve školce.
Ájíku, co Davídek? Už je to lepší? Nebo ještě slzičky po ránu.
U nás celkem vše dobrý. V pondělí nás čekají třídní schůzky, tak jsem zvědavá, co se dozvíme, jak to bude probíhat a tak.
Je pravda, že mi to nepřijde ani tak dávno, co chodili na schůzky naši a já doma s napětím čekala, s jakou přijdou.
Tak je to sranda, poprvé z jiného úhlu 🙂
Magdalenka tento týden začla chodit ze školy sama. Už hrozně chtěla, tak jsme to zkusily. Už předtím chodila třeba kus přede mnou a hezky čekala, nezmatkovala u silnice. Ale stejně se pořád trochu bojím. Ani ne tak jejího chování, jako spíš těch řidičů.
Kolikrát čeká fakt dlouho, než ji někdo zastaví. Hlavně ji pořád opakuju, ať si v takové situaci, kdy ji někdo pustí, kontroluje i pravou stranu…
No ale většinou ji pustí tak 1.-3.auto. Někdy říká, že nic nejelo.
Nejradši by už chodila i ráno sama, ale to je větší provoz, tak mám ještě strach a ještě s ní nějakou dobu chodit budu.
Ale to, že pro ni po obědě nechodím je pro mě velká úleva.
Jinak každý den nějaký úkol, písmenka už mají čtyři,ale trochu jí dělá problém doplňovat přesně písmenko, když je někde uprostřed slova. Sice ho tam slyší, ale zvlášť u delších slov ho často napíše jinam.
V písance taky píšou hodně a to je jak kdy, něco jí jde hezky a něco je teda děs běs.
TAk mě napadlo, jestli se doma s dětmi nějak učíte nebo tady ty psací úkoly trénujete nějak nanečisto?
My teda ne, ale někdy když vidím, co tam vyplodí za klikyháky :-), tak si říkám, jestli bychom neměly.
vicikovko, super, že ses ozvala 🙂 Jak se Verunce ve škole líbí?
Díky i za zprávy o Mariánkovi, koukám, že se s ním moc nenudíš, co?
Hlásím se, že žijeme :-D, ale není na nic čas. Verunka nastoupila do školy a já se pomalu a jistě snažím nějak se se vším srovnat – úkoly, vstávání, družina, nakupování čehosi,…
Právě nedávno jsme absolvovali naši první třídní školní schůzku a nevím jak vy ostatní, ale já tam šla s určitým respektem, také s očekáváním přívalů informací ohledně učení a psaní úkolů. Třídní schůzka proběhla v naprosté pohodě ;-), máme opravdu sympatickou p. učitelku.
Já vám vlastně nic podstatného nenapíšu, jen že nejsem někdy moudrá ze zadání úkolů. A pak se ani nedivím, že tomu nerozumí samy děti. Verča je ale naštěstí chytrá holka, všechno zvládá docela v pohodě.
Vím že to do této rubriky nepatří, ale přesto pro ty moje “staré“ VDkamarádky: Mariánek roste jako z vody, neustále brebentí a zlobí, ale je to takový veselý čertík neposeda. Chodíme plavat a já jediná chodím zmáčená až po poslední vlas. V březnu nastoupí Mariánek do školky po Verunce (bude úplně nejmladší z celé školky), jsem opravdu zvědavá jak to všechno zvládneme.
Nuninko, vidíš, to mi ani nedošlo. No přitom jsem si dřív říkala, že ta výslovnost je důležitá právě tady pro to správné rozlišování písmenek.
Ale jakmile se člověk dostane do té fáze, že písmenka znějí, tak jak mají, tak už to vnímám tady tím naším metrem.
Ono to bylo i poprvé, co to zkoušeli.
Jinak Ájíku, to mě moc mrzí. My jsme to tak měly taky podobně ve školce. První dojmy fajn, ale po čtrnácti dnech jak když utne a asi půl roku se nám střídaly horší období s lepšími, kdy někdy opravdu to šlo jen tak, že ji paní učitelka držela.
Takže pořád to nechci moc zakřiknout… Vím, že se to zlomit může, pořád to beru jako začátek. I když u nás zatím ok.
Já sama jsem zš neměla ráda, pořád nějaké intriky a skupinkování a s kým se kdo bude a nebude kamarádit…
Moc přeju Davídkovi, ať je to jen chvilková záležitost a ať se ve škole začne cítit dobře. Chuďátko, já jsem ty začátky taky těžce nesla.
Petro, tak u nás jsme měli vystřihnout čísla a tečky 0-10 a znaménka. Teď začly dělat taková ta znaménka větší a menší a rovná se. Přijde mi, že to Magdalence teda zatím tak úplně jasné není, zvlášť když nedoplňuje znaménko mezi dvě čísla nebo obrázky, ale když má dané znaménko a má nakreslit třeba hrušky, na jednu stranu míň a na druhou víc.
Z písmenek jsme zatím stříhaly právě malé a velké L.
Tak teď mají různé úkoly s tím. Hledají je ve slovech, vymýšlejí slova. Taky počítají slabiky, vytleskávají, vypráví pohádky podle obrázků…
A učebnice mají Prvouku z nakl. Nová škola a jinak Matematiku, Písmenkář a Písanku z nakl. Didaktis.
Jedou hezky popořadě, většinou jednu stránku stihnou ve škole a pak mají nějaký jeden úkol.
Ájíku, tak to mě mrzí, že má Davídek tak krušná rána. Ono se to časem poddá, ale teď to musí být náročné pro vás všechny. Tak držím palce, ať je brzo líp.
Anička si tohle období odbyla s nástupem do školky, te´d jsem měla taky trochu obavy a naštěstí to zvládá i s odpolední družinou, i když ze školky chodívala po O.
Jen mě napadá, seš si jistá, že ten problém s tím klukem si Davídek už vyřešil úplně? To nechci vůbec strašit, vlastně to ani nemyslím tak, že by mu někdo ubližoval. ale spíš mě napadlo, jestli nemá obavy, že by se mohlo něco opakovat. Třeba si to ani sám nepřipouští…
Taky držím palce, ať je Jeníček brzo fit a hlavně a´t máte s maroděním konečně vybráno zase na dloooouhou dobu dopředu.
makineo, tak to je super, že je Madlenka tak šikovná.
Jen s těma razítkama to máte nějaký komplikovaný :-))) Ale hlavně, že v deníčku jsou hvězdičky 🙂
U nás mají děti už od první třídy žákovskou, takovou dost zvláštní – velikosti A4, každý předmět tam má svoji tabulku na známky, která má sloupce označené podle měsíců a v řádcích jsou různé “oblasti“ z toho předmětu. Zatím dostávají razítka jen do sešitů a učebnic, v žákovské zatím mají jen info o ředitelském volnu apod.
Líbí se mi, že domů nosí vždycky jen to, kde mají úkol, takže netahají nic zbytečně.
Vy už máte písmenka? U nás zatím počítají slabiky, hodně si povídají, hledají dvojice stejných obrázků apod., v matematice počítají do 3.
Tak mě napadá – podle čeho se vaši prvňáčci učí? Co zatím Anička měla doma, tak mají učebnice z Nové školy (Živou abecedu a něco do matematiky, co nevím, jak se jmenuje, ale jsou tam zajíci Zajda a Hajda :-)).
Pracovní sešity s uvolňovacími cviky jim nedorazily, tak jim je předkresluje učitelka do samostatného sešitu.
Ahoj holky, u nás moc dobře není. Krom toho, že máme za sebou divokou noc – Jenda se dusil, ty nádechy, to bylo jak černý kašel 🙁 Naštěstí to byl jen počátek virózy, už je to lepší, ani extra léky jsme u dr. nedostali…
… tak Davídek ráno co ráno pláče, že nechce do školy…nejdřív kvůli nějakému klukovi, ale s tím si už poradil, teď že tam nechce a nebaví ho to – a ráno co ráno zkouší – bolí jej bříško, má rýmu, průjem… každý den něco. Pak už je to dobré, ale ty rána :((
Přitom potíže s učením nemá, má samé hvězdičky, je šikovný, pochvaluje si ho p. učitelka i vychovatelka v družině, že je hodný a šikovný – tak fakt nevím, u velkých kluků tohle neznám 🙁