Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Hyperaktivita - příznaky
Ahoj všem, kdo máte hyperaktivní děti. Chtěla jsem se zeptat, jaké měli příznaky, jak se chovali? A jak jste postupovaly potom, co jste měly podezření na tuto „nemoc“.
Mám podezření u své dcery, ale nechci u doktora vypadat jako, že přeháním.
Díky všem
Mamča
http://nahradnirodina.cz/files/File/syndrom_adhd.pdf
nebo
Porucha se projevuje v průběhu vývoje dítěte v podobě nedostatků v oblasti kognitivních a percepčně-motorických funkcí, v oblasti regulace afektů a emotivity a také v sociálním přizpůsobení. Základními třemi znaky v projevu dítěte s ADHD syndromem jsou vývojově nepřiměřený stupeň pozornosti (poruchy pozornosti), hyperaktivity a impulzivity. Pro diagnostiku syndromu ADHD je podstatné, zda se uvedené příznaky vyskytovaly a) již před vstupem do školy, b) soustavně po dobu delší než 6 měsíců, c) výrazně častěji než u jiných dětí stejného věku.
Tyto základní příznaky dítě predisponují k mnoha dalším obtížím. Obtíže se často projevují již v raném dětství, jsou dlouhodobé a s vývojem dítěte se mohou měnit. Jsou často spojené s neschopností dodržovat pravidla chování a provádět opakovaně po delší dobu určité pracovní výkony. Často se proto také rozvíjí obtíže v učení (viz. také VPU – dyslexie aj.), klinické zkušenosti potvrzují i častější výskyt příznaků deprese, úzkosti, emočních problémů nebo problémů v oblasti sociálních dovedností. Jde také o rizikovou skupinu ve vztahu k poruchám chování (v případě dalších rizikových faktorů jako je nepřiměřené výchovné vedení nebo disfunkční rodina). Uvedené obtíže mohou přetrvávat i v období dospívání a dospělosti.
U dítěte s ADD nedominuje impulzivita a hyperaktivita, více problémů je v oblasti pozornosti a v percepčně-motorických schopnostech, typickou je porucha efektivní distribuce pozornosti při mentální činnosti, celkově pak pomalé osobní pracovní tempo. Pro okolí jsou tyto děti méně nápadné, většinou ve výuce nevyrušují a „nezlobí“.
Dítě, které je nesoustředivé (charakteristické projevy dětí s poruchou pozornosti):
Má problémy se samostatnou prací a má nevyrovnaný výkon v práci ve škole
Neudrží pozornost při úkolu nebo hře
Nesoustředí se na okrajové detaily, pracuje ledabyle, s chybami, zabývá se při jednom úkolu ještě jinými aktivitami
Neposlouchá instrukce, dělá zbrklé, chybné závěry:
Si neumí uspořádat školní práci a svoje pracovní místo, není schopno udržet pořádek
Se zdá být duchem nepřítomné, když mluvíme přímo k němu
Si neumí naplánovat úkoly, pracovní, sportovní i hravé aktivity
Nelibě nese, odmítá a vyhýbá se angažovat v aktivitách, které vyžadují mentální úsilí a trpělivost
Často ztrácí nebo nemůže včas najít potřebné školní pomůcky, sešity, hračky, sportovní potřeby aj.
Okamžitě reaguje na zevní podněty, nechá se jimi rozptylovat
Zapomíná na denní aktivity či povinnosti, které má plnit
VÍCE INFO NA :
http://www.pppnj.adslink.cz/data/odborneclanky/adhd.html
Hanko – mám 7,5 letou dceru ADHD a 3 letého syna. A upřímně řeknu, že „je to mnohdy nářez“ 😀 Bohužel co je u nás největší problém je to, že dcera by potřebovala mnohem, mnohem víc času, než jí mohu věnovat 🙁 Jsem na ně v týdnu sama, chodím do práce. Zvášť z počátku to bylo hodně náročné.. A to z toho důvodu, že před porodem, aby dcerka „fungovala“ jsem se jí věnovala opravdu hodně. Jenže pak už to nebylo možné a Terka se stále nebyla schopná samostatně se obléct, vyčistit zuby – no nic, prostě nic.
Honzíčka – dokud byl mimčo – opusinkovávala… Teď si tvrdě hájí svoje území, své hračky, ječí na něj bezdůvodně. Neuvědomuje si, že ona má mnohem větší sílu než on a taky že si na něj nemůže lehnout plnou vahou těla….
No – v podstatě, musí být neustále pod dozorem a okamžitě, jak Terka začne „dovádět“, končím jejich pošťuchování a jsem u nich, dokud si nenajdou klidnou zábavu.
Ahojky, mám syna 2,5 roku. To, že je jiný, jsem tušila zhruba od 1 roku. Teď máme potvrzeno ADHD. Začal chodit tak ve 14 měsících. Teď má stále plínky, na nočník chodí jen když je se mnou doma sám. V podstatě vůbec nemluví. Všemu rozumí, co mu řeknu, to udělá, ale slova mu nejdou. Doktorka doporučila kolektiv, takže zítra jdeme poprvé do jeslí. Jinak je to zlatíčko. Sice neposedí a návštěva u lékaře (hlavně čekání) je katastrofa. Ale jinak je to veselé dítě, které dává najevo svou lásku všem lidem okolo. Má někdo starší dítě a ADHD a mladší dítě? Nebáli jste se, jak se bude k mimču chovat?
Hanka
Ahoj mam 2 letou dceru ktera je hyperaktivni teda aspon si to myslim, u ničeho nevydrži, u doktora děla cirkus neposedi a doktorku klidně shodi s balonu na kterem sedi takže když mame někam jet mam z toho hruzu co zase bude a hlavně že se za ni uběham, nevi snad co je to sedět, minuly tyden mi řekla doktorka že si asi važně užiju že mam co dělat protože sestra ma holky dvojčatka stejneho věku a jsou zlate, hodnoučke, a ja si na druhou stranu řikam aspon si mala nenecha nic libit a diky bohu že je zdrava protože po prodělanych febrilnich křečich v 15 měsicich když si na to vzpomenu jsou to křeče z horečky tak jsem rada že ji mam a neměnila bych ji za nic na světě tak si řekni mam prostě živějši ditě než ostatni ale nemoc to rozhodně neni
Kamila
Ahojky, mam brasku (v cervenci 6 let), je take hyperaktivni. Velice brzo umel pismenka, pamatoval si ruzne pisnicky z reklam a tak a celkove je inteligentni. Na druhou stranu je „nemotorny“ – z ruky mu upadne sebelehci vec, ale tezka vec mu nespadne nikdy. Musim souhlasit s Radkou: braska velice tezce nese neuspech( v cemkoliv), absolutne se nesoustredi – sedeni u jidla temer nezna, furt povida, na neco se pta atd. Je stale cily, cely den je schopny nekde behat, pak si na deset minut „sednout“ a muze jit behat dal…
Myslim, ze se nemusis bat oho, ze bys u doktora vypadala, jako, ze prehanis…on by mel hyperaktivitu ci jinou „nemoc“ poznat sam.
Preji hodne stesti
Ahoj,naše slečna je také hyperaktivní .Musím se připojit k kockinska…brzo chodí,plenky v roce ani na noc,nej místo vršek kuchynské linky,ted už jí je 8 takže když sem vylezla na balkon a slečna nikde zařvu a ona přímo proti mě na stromě,prostě jsou všude ale jsou to zlatíčka kteří brání vše co jim je svaté rodina,kamarádi
tricitka
kockinska – není pravda. děti s adhd mají v mnoha oblastech navrch. Mám dvě děti s adhd, a jedno chodilo v 8mi měsících, druhé v devíti. Právě to, že začne chodit velmi brzy je jedním ze znaků ADHD. První byl dys… snad ve všem, ale mluvil plynně ve větách v roce a půl. Druhé se učí výborně, ale zase mluvilo až ve třech letech. Bývají mnohdy nadprůměrně inteligentní. Mají abnormální cit pro spravedlnost, těžce nesou neúspěch, nejsou schopni se soutředit na podrobnosti. Při rozhovoru jakoby neposlouchají. Často ztrácí věci. Jsou zapomnětliví v každodenních činnostech. Odpovídají dřív, než dokončíš otázku. Těžce snáší, když mají čekat, až na ně přijde řada. Mají zvýšený řečový projev. Vrtí se na židli. …….
radka
Ahoj, dej si vyhledat ADHD na wikipedii. Myslím, že postatným znakem je opoždění vývoje ve VŠECH oblastech – dítě dělá vše možné, jen ne to co má, takže se opožďuje v normálním vývoji. U našeho malého to bylo zřejmé už v 10 měsících, kdy stále nedokázal sedět, protože stále třepal ručičkama a nožičkama. Neurolog to ale potvrdil až ve 3 letech, do té doby se tomu nechává volný průběh.
Možná se někdy zaměňuje čilé a hyperativní, je to úplně něco jiného. Raději používej ADHD.
moc hezký článek jak zjistit ADHD, příznaky, léčba, vznik a vše okolo je v zářiovém čísle (2008) časpisu Máma.
herberko, živé dítě není totéž, co hyperaktivní nebo ADHD. Zdaleka ne.
radka
Ahoj. Já mám jedno dítko hyperaktivní a má to napsané u všech lékařu v kartě. Já jsme někde četla že hyperaktivní děti jsou většinou nedonošené nebo ty které mněli nějaký problém u porodu. Muj syn je nedonošený, ale abych mněla jistotu šla jsme s ním k dětské psycholožce. Tyhle děti se učí úplně jiným zpusobem než normální děti víc se naučí při pohybu než když je nutíš sedět. Muj syn je hodně neposedný u ničeho moc nevydrží. Já bych se přímo na rovinu zeptala u lékaře aspoň budeš vědět na čem jsi.Dřív se hyperaktivitě říkalo žívě dítě dneska už z toho dělají nemoc