Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
školka-smíšená třída-pro a proti
Ahojky:-) tak jsem dneska absolvovala svou historicky první třídní schůzku ve školce:-)))
Dozvěděla jsem se že bude focení a že bude výlet busem na statek:-oooo no je to jen pár kilometrů:-)
a taky,že malý dostane novou paní učitelku čerstvou absolventku:-) tak jsem zvědavá jaká bude…pro mě je teda důležité,aby měla hlavně srdíčko a trpělivost s dětmi:-)
No a k věci:-) Máme od letoška smíšené třídy..3,4,5,6tiletí jsou rozházeni ve 3třídách a některé maminky to nelibě nesly. Argumenty:
1.děti přišly o ,,svůj\\
já vím, že určitě zajdu do školek se kouknout osobně… Já jenom pro první info (zatím jsem školku opravdu neřešila….) jsem koukla na jejich weby…..
ctiradko, nevím jestli ti to pomůže. naše školka to má na těchto str. napsané.
Ctiradko:-) asi Ti nezbyde než tam zavolat a poptat se. Osobně bych Ti doporučila nečíst program na netu,ale zjistit si hrací dny ve školkách a jít se s prckem podívat osobně-pohrát si a prohlédnout prostředí i program:-) -nejdůležitější bude asi Tvůj dojem z pí učitelky:-)) K
Tak jsem se začetla do vašich názorů…. a uvědomila jsem si, že letos na jaře mě čeká “rozhodování“, do které školky nastoupí příští rok můj syn…..
A tak jsem hned omrkla internetové stránky dvou školek, které přicházejí nejvíce v úvahu (v místě bydliště…) a ke svému velkému údivu jsem ani na jedné webové stránce (ani u jedné školky) nenašla informaci, jestli ve školce jsou třídy smíšené, nebo oddělené dle věku.
Nemáte třeba někdo nějaký “tip“, tak to z těch stránek poznat (asi vyčíst mezi řádky….)? Nebo třeba školky, které mají smíšené třídy musí toto nějak vyditelně “napsat“? Nebo naopak smíšené třídy jsou běžnější a musí to zmínit ty školky, které mají třídy dělené dle věku????? Tak nějak v tom plavu, nechápu, proč školky nemají ve svůch prezentacích zmíněno, jak to u nich je….
tak stačí aby jeden začal s pláčem a za chvíli se přidají další. Takhle se dívají co ti větší dělají, zaujmou se a brzy se zapojí. Je dobře že se do školky těší, to je to nejlepší co může nastat.
Karamelko, já to i tak chápu. Vím že je spousta rozumných maminek, které si tohle všechno uvědomují a každé z nich si vážím že se nenechají strhnout a rozum vítězí. Samozřejmě tím nechci říct že jsou kroužky škodlivé, jsem pro, ale s mírou. Taky jsem přesvědčena že české školky mají kvalitní programy a s dětmi se dost pracuje – najdou se i vyjímky, ale to jsme opět u lidí. Prostě nic není naprosto dokonalé.
Tu radost ráno chápu, mám taky velkou radost z našich prcků, letos to proběhlo opět v podstatě hladce až na jednu holčičku, u které jde spíš o rodičovské vydírání. Tomuhle jsou podle mě smíšenky taky přínosem. Když tam bude 20 nových dětí bez maminky,c
Chmjorko děkuju za pohled z druhé strany,je nesmírně cenný…máš pravdu není to o kvantitě ale o kvalitě…děti nejsou stroje. Ať dělají co je baví..pro mě je zatím nejdůležitější aby byl malý spokojený a do školky se těšil a když mi ráno v šatně huláká maminkooo možu už tam jít možu možu možu ???:-))) tak jsem dojatá a zároveň pyšná a šťastná:-) myslím,že ten výčet co jsem napsala není povinný:-) spíš jsou to možnosti co lze u nás dělat.
My jsme tohle zrovna nedávno řešily s jednou maminkou, když jsem jí řekla k čemu všemu je hra dobrá, ať v získávání a prohlubování sociálních dovedností, tak v diagnostice tak může pomáhat při překonávání některých obtíží. Taky se tam často dá objevit skrytý talent, který by člověk jinak nepostřehl.
Já samozřejmě nemám nic proti třídám věkově děleným, ale osobně i pro dítě i pro sebe vždycky dala přednost smíšence.
Při prázdninovém provozu jsem měla možnost se setkat s dětmi z věkově dělené školky – můj poznatek byl v tom, že si neuměly moc hrát – hra neměla příliš nápad, chyběl vztah k hračce, byl velký problém se s kýmkoli dohodnout a domluvit, neustále chodily jeden na druhého žalovat.
Nesrovnatelná byla taky samostatnost, já často pracuji s dětmi po skupinkách a ostaní jsou zvyklí průběžně svačit, pohybovat se po třídě, spoustu problémů si umí vyřešit sami nebo se obrátí na kamaráda který poradí nebo pomůže. Svačiny si děti také připravují ke stolečku samy, prázdninové děti byly dost zmatené, seděly u stolu, čekaly co bude.
Samozřejmě, vím že byly v jiném prostředí, jiný přístup, ale někteří to nezládli ani po několika týdnech (teď pomíjím nejmenší děti).
Taky nebyly zvyklé na tolik volnosti – jakmile nebyly pod dohledem vyváděli hlouposti, což u našich dětí neznám.
Ale abych nepsala jen zápory tak pokud jsme něco malovali nebo tvořili, byli velice šikovní.
Je to opravdu jen můj pocit když jsem měla možnost srovnávat. Přišlo mi že stále čekají na to, abych jim řekla co mají dělat, s čím si hrát, jak si hrát atd.
A k třídě tříletých – to by mě zabilo:-)) Kolegyně na tohle říkají že špunty do uší a lahev rumu to jistily:-)) – s nadsázkou.
Bohužel je mnoho rodičů, kteří si velice zakládají na kroužcích, ale neumí ocenit každodenní práci učitelky. Osobně kroužky nezavrhuju, ale měly by být doplňkem, ne nahrazením činností.
My máme flétnu, keramiku, tanečky, angličtinu a tělocvičnu pro předškoláky.
To jsou všechno záležitosti, které nemůžeme nabídnout v rámci dne. Tedy tanečky v menší míře děláme čas od času, ale ani jedna z nás nemá výrazný taneční talent a proto jsme to doplnili kroužkem.
Osobně nemusím kroužky, které kopírují činnosti běžně zapojované jako zpěv, výtvarka a další.
Ono taky mnoho kroužků je vždy něčemu na úkor. Poskládat je v rámci týdne tak, aby nenarušovaly program, aby se nepřekrývaly a aby nebyl jeden za druhým je taky výkon, nehledě na prostory, které jsou konkrétně u nás nulové.
Ale to jsem utekla od tématu. Prostě spousta rodičů má za to, že školka v podstatě děti hlídá a teprve kroužek jim něco dává. U nás se pořádaly i semináře pro rodiče, kde jsme je seznamovali s doplňkovým programem který máme a vůbec s programem a systémem se kterým pracujeme, účast mluvila za vše, ze 107 rodičů se dostavilo maximálně šest, což je docela mizivé číslo.
Totéž mě mrzí při zápisech, málokdo se zeptá podle čeho a jak pracujete, ale každý druhý se shání po kroužcích.
Hodně rodičů má pocit, že když dítě nebude stíhat naprosto všechno tak bude snad méněcenný, nakládají na děti příliš a zapomínají na základ – dopřát těm drobečkům nějaké dětství bez starostí a plné her.
Mzí mě to za ty děti, které se odpoledne pomalu ani nestihnou nasvačit a už na ně ode dveří volá maminka ať přidá že pospíchají tam a tam, pokud jde po obědě, tak ho nenechají ani přidat. Pak jsou už takhle malé děti ve stresu.
Opět neříkám že je špatně pokud dítě chodí na nějakou zájmovou činnost, ale mělo by se tam těšit a chodit s radostí a v pohodě.
To je jen takový můj malý povzdech, tak to berte s rezervou prosím.
Přidám se k těm spokojeným:o)
Asi ještě nemůžu moc soudit, malá je ve školce 3. týden, ale… Docela jsem měla obavy, ale protože u nás jsou všechny školky se smíšenkama, tak jsem vlastně neměla co řešit….
Malá chodí nadšená – asi podobně jako u Irky – větší holčičky jí pomůžou zapnout zip, nachystají tričko, než se paní učitelka otočí a tak. Malá chodí se spoustou písniček, které se asi starší děti učí a jedna nesporná výhoda byla teď na začátku – tím, že měla paní učitelka (paní učitelky) jen 8 malošků, kteří přibyli, měla víc času na jejich adaptaci – kdyby jich tam řvalo 20 rázem, je to asi větší zážitek – takhle ty 4 ruce jaksi mezi malochy rozdělili a s řevem jsme zatím šli jen 2x. Momentálně je už zas nadšená a do školky se těší. I na ty starší, i na ty svoje malošky, se kterýma teď nastoupila.
Ale jako všechno – má to výhody i ty nevýhody;o)