Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
boty: reklamace x opravím si sám
Ahoj holky, zajímá mě váš názor a zkušenosti. Chodíte boty – dětské, když se na nich něco objeví, reklamovat nebo spravujete doma? Mám na mysli menší vady. Konkrétně, koupili jsme synovi sandálky na doma, nosí je asi 14dní. A už se na jedné kus páře (zašila jsem, aby to nešlo dál) a dnes koukám, že se rozlepuje špička… Nošení to nevadí, zatím. Ale až bude lépe, chci, aby je nosil i ven. A nevím, jestli to nebude postupovat.
No nejradší bych je donesla k reklamaci, z principu, že bota MÁ něco vydržet. Ale – budu čekat měsíc, budu muset synovi koupit jiné, snad mu za měsíc ještě budou a co když reklamace nedopadne??
Moc díky za rady.
Lenka
ale,k dotazu – šla bych boty reklamovat.
a chtěla výměnu za nové – či vrátit peníze.
my jsme je jeli vrátit – Verunce jsem musela narvat zimní boty.
lonský jí byli malý – a sandálky jsme ještzě nekoupili.
Tak já tento problém řešila kupodivu poprvé.
jinak musím zaklepat – prozatím jsme měli štěstí na boty.
Ale,tentokrát se nám u boty začala po měsíci nošení odlupovat podrážka a do bot pěkně teklo.
takže jsem botky zbalila a jela do Diechmanna kde mi absolutně bez řečí vrátili peníze a já koupila jiný boty.
taky tam,ale jiné.
takže pohoda.
Podle § 616 odst.3 Občanského zákoníku nemusíte prvních 6 měsíců od koupě souhlasit s opravou věci, ale můžete požadovat její výměnu za novou. Nejedná se však o výměnu okamžitou, ale i zde musí proběhnout klasické reklamační řízení, které může trvat až 30 dnů. Pokud výměna není možná, případně má věc vadu neodstranitelnou, můžete od kupní smlouvy odstoupit.
Po době delší, než 6 měsíců platí toto: podle § 622 odst 2 Občanského zákoníku máte právo na výměnu věci nebo odstoupení od kupní smlouvy v případě,že nemůžete věc pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad řádně užívat. Tento pojem je v soudní praxi vykládán tak,že uvedený nárok vznikne při vyskytnutí třetí stejné nebo čtvrté různé závady. Dále máte stejná práva při výskytu vady, kterou nelze odstranit.
monika

Ahoj Leni, taky mám s reklamacemi bot zkušenosti. Nedej se a vrať je. Když se potřetí projeví stejná závada, musí Ti vrátit peníze. Bohužel s 30ti denní dobou nic nenaděláš. Ale stalo se také, že synovi mezitím vyrostla noha a dali nám o číslo větší nové boty (byl to ale případ, kdy na botách byla neodstranitelná závada)
Hlavně nic sama neopravuj, pokud uvažuješ o případné reklamaci, nemuseli by Ti to vzít, tak jak píše Lenous.
Přeji pevné nervy s prodavačkama!
Leni, z principu bych šla boty raději reklamovat, i když to bude chvilku trvat. Ty nejsi opravář, když to uděláš sama a boty bude posuzovat opravdu posudkář – jak to má být při reklamaci, Tvůj zásah odhalí a boty neuzná kvůli zásahu zákazníka. Vím, je to těžké, když vidíš, že bys to zvládla, ale kvůli pozdějším problémům, které můžou s botičkami být, to raději sama nedělej. A hlavně, buď razantní, Ty máš právo na kvalitní výrobek, od kterého očekáváš, že bude bez problémů sloužit nějakou dobu a ne, že po 14 dnech začnou problémy. Nenech se zviklat, dělala jsem pro firmu, která měla síť prodejen obuvi, vím, o čem mluvím. Hodně štěstí Lenka

Jo, s reklamacemi bot (a specielně dětských) jsme si teda užili.
Výsledek- koupit na každou sezonu aspoň dvoje boty, protože jedny jsou permanentně v opravě.
Taky jsem si od prodavaček vyslechla ošklivé věci, ale přece žádná mamka nekoupí boty, aby pak je měsíc děcku nedala kvůli opravy!!!
Nedá se ani říct, která firma má kvalitní boty a která ne. Kolikrát ty od Vietnamců vydrží dýl, než od Bati, to je různé.
V poslední době (co máme děti větší) se mi osvědčily sportovní prodejny, zejména se značkou Killtec mám výborné zkušenosti. Mají botky už od čísla 30.