Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
kočár - reklamace?
Tak jsem se těšila, že se zbavím těžkého sporťáku a vyjedu s novým lehčím kočárkem (něco mezi golfáčem a sporťákem, zn. Deltim). Nicméně se ukázalo, že v tomto kočárku je pro Marťu téměř nemožné sedět – kdybych ho nepřipoutala, vyjede mi po 100 metrech z kočáru ven – takhle zborcenej pololeží v popruzích a já zuřím. Myslela jsem, že to bylo v zimě fusakem, ale klouže, i když už je normálně oblečený. Buď je to úhlem té sedačky, nebo materiálem kočáru nebo obojím. Myslíte, že tohle můžu jako problém reklamovat? (Podotýkám, že ve starém kočáře sedí normálně a má už 15 měsíců.) díky za rady
Pokud se po uplynutí reklamační doby nebude odstraněn problém, pro který jste to reklamovala, tak kočárek nepřebírejte a trvejte na tom, že to je neodstranitelná vada.
Jarka
K mé smůle se nejedná o „klasický“ obchod s majitelem, který by se možná mohl obávat ztráty kreditu, zákazníků nebo ČOI, ale v podstatě o megařetězec hračkáren (pompo), kde můžu maximálně jednat s vedoucí prodejny, která má asi jasné instrukce -(což by odpovídalo i překvapení prodavaček, že nikdy nikomu za zboží peníze nevrátili)- maximálně poslat výrobek zpět dodavateli k reklamaci (ačkoli by dle SOS mohli zhodnocení reklamace provést sami a buď vrátit peníze nebo alespoň nabídnout ke koupi něco jiného).
Na ČOI jsem si včera taky zavolala a s tím soudním znalcem má ten právník bohužel pravdu – pokud reklamaci neuznají, tak to budu muset skrz soudního znalce dokazovat já…
Ještě se nakonec ukáže, že „neumím jezdit“ s kočárkem, který bude splňovat všechny normy….
K mé smůle se nejedná o „klasický“ obchod s majitelem, který by se možná mohl obávat ztráty kreditu, zákazníků nebo ČOI, ale v podstatě o megařetězec hračkáren (pompo), kde můžu maximálně jednat s vedoucí prodejny, která má asi jasné instrukce -(což by odpovídalo i překvapení prodavaček, že nikdy nikomu za zboží peníze nevrátili)- maximálně poslat výrobek zpět dodavateli k reklamaci (ačkoli by dle SOS mohli zhodnocení reklamace provést sami a buď vrátit peníze nebo alespoň nabídnout ke koupi něco jiného).
Na ČOI jsem si včera taky zavolala a s tím soudním znalcem má ten právník bohužel pravdu – pokud reklamaci neuznají, tak to budu muset skrz soudního znalce dokazovat já…
Ještě se nakonec ukáže, že „neumím jezdit“ s kočárkem, který bude splňovat všechny normy….
martyčko, firemní právníci dělají většinou bu bu bu, aby tě od zákonné reklamace odradili a abys přistoupila na jejich nejjednodušší řešení – opravou. stalo se mi to již víckrát, zkoušeli, ale já byla neoblomná. nevím, proč shánět nějakého soudního znalce? proč bys měla zbytečně takovou službu platit? hlavně napiš, jak jsi dopadla, dneska na takové obchodníky stačí jen postrašení českou obchodní inspekcí apod., oni si to pak rozmyslí. a pak napiš, jak jsi dopadla!
monika
Děkuju za odpověď monice – včera to ve mně už pořádně hlodalo, tak jsem se tohoto paragrafu dopátrala taky, jela jsem do obchodu znovu a nechala jsem si do reklamačního protokolu připsat, že se domnívám, že výrobek nesplňuje funkčnost a že chci odstoupit od kupní smlouvy..
Ale v praxi je to zážitek, od nepřítomné vedoucí – musela jsem tam jet speciáně za ní ještě dnes, přes naštvané prodavačky, až po právníka hypermarketu, který mi po telefonu doporučuje zajistit si vlastního soudního znalce na posouzení kočáru atd…
Tak jsem zvědavá, jak to nakonec dopadne…
Podle § 616 odst.3 Občanského zákoníku nemusíte prvních 6 měsíců od koupě souhlasit s opravou věci, ale můžete požadovat její výměnu za novou. Nejedná se však o výměnu okamžitou, ale i zde musí proběhnout klasické reklamační řízení, které může trvat až 30 dnů. Pokud výměna není možná, případně má věc vadu neodstranitelnou, můžete od kupní smlouvy odstoupit.
Po době delší, než 6 měsíců platí toto: podle § 622 odst 2 Občanského zákoníku máte právo na výměnu věci nebo odstoupení od kupní smlouvy v případě,že nemůžete věc pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad řádně užívat. Tento pojem je v soudní praxi vykládán tak,že uvedený nárok vznikne při vyskytnutí třetí stejné nebo čtvrté různé závady. Dále máte stejná práva při výskytu vady, kterou nelze odstranit.
monika
Podle § 616 odst.3 Občanského zákoníku nemusíte prvních 6 měsíců od koupě souhlasit s opravou věci, ale můžete požadovat její výměnu za novou. Nejedná se však o výměnu okamžitou, ale i zde musí proběhnout klasické reklamační řízení, které může trvat až 30 dnů. Pokud výměna není možná, případně má věc vadu neodstranitelnou, můžete od kupní smlouvy odstoupit.
Po době delší, než 6 měsíců platí toto: podle § 622 odst 2 Občanského zákoníku máte právo na výměnu věci nebo odstoupení od kupní smlouvy v případě,že nemůžete věc pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad řádně užívat. Tento pojem je v soudní praxi vykládán tak,že uvedený nárok vznikne při vyskytnutí třetí stejné nebo čtvrté různé závady. Dále máte stejná práva při výskytu vady, kterou nelze odstranit.
monika
Díky za odpovědi – zrovna jsem dojela z obchodu – na reklamaci to vzali, ale obávám se, abych si nešla za 30 dnů vyzvednout to samé v bleděmodrém (resp. béžovočerném)…
Vypadá to, že mám nějaký zvláštní „talent“ na nákup dětského zboží (cestovní postýlka, která nejde skládat + sporťák, ve kterém se nedá sedět…)
Martyčko, řešila jsem to u Jané powertrack. Kamarádka ho vychválila do nebes, tak jsme ho pořídili z druhé ruky. Pak jsem tam posadila Kubu a on sjížděl dolů, protože popruh mezi nohy byl moc daleko a sklon zádíček také nebyl ideální. Byla jsem pěkně nas…, ale shánět nový kočárek se mi nechtělo. Takže jsem ustřihla kus ponožky, vycpala ji a navlékla na ten popruh mezi nohama. Tím jsem dítě vlastně podložila a už nesjížděl.
Viděla jsem tenhle problém i u Teutonie, takže vadných kočárků je víc. Zkus to reklamovat, zajímá mě, jak dopadneš.
Určitě bych to zkusila, protože je to výrobek pro svůj účel nepoužitelný.
Jarka